فارسی
پنجشنبه 09 فروردين 1403 - الخميس 17 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

اعلام انزجار مسیحیان فیلیپین از قرآن سوزی

جامعه مسیحی فیلیپین ضمن محکوم کردن عمل موهنانه قرآن سوزی توسط جمعی از متعصبین صهیونیست در آمریکا از این اقدام اعلام انزجار و برائت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در مانیل، در مراسم اختتامیه سمپوزیوم دو روزه گفتگوی ادیان در مانیل پایتخت فیلیپین که به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فیلیپین و با همکاری مرکز گفتگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دانشگاه دلاسال در شهر مانیل فیلیپین برگزار شد جامعه مسیحیان فیلیپین از این اقدام اعلام انزجار و برائت کردند.

در این سمپوزیوم که با صدور بیانیه ای بکار خود پایان داد نمایندگانی از  سازمان کنفرانس اسقفهای کاتولیک فیلیپین، دانشگاه سانتاتوماس و دانشگاه دلاسال و سه تن از اندیشمندان ایرانی حضور داشتند.

در این بیانیه تأکید شد که همکاری میان مرکز گفتگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان کنفرانس اسقفهای کاتولیک فیلیپین ادامه داشته و گامهای مؤثر و عملی برای  تداوم همکاریهای گسترده میان نهادهای برگزا رکننده برداشته شود.

در این سمپوزیوم نقش دین در همزیستی مسالمت آمیز انسانها و حقوق بشر، نقش ادیان در تأمین عدالت اجتماعی و اقتصادی جامعه و نقش دین در حفظ محیط زیست توسط اندیشمندان مسیحی و مسلمان مورد بررسی و نقد قرار گرفت .

10 مقاله که نیمی از آنان به طرح مباحث فوق از دیدگاه اسلام و نیمی دیگر از دیدگاه مسیحیت پرداخته بود، توسط متفکرین مدعو ارائه و سپس جلسات پرسش و پاسخ برگزار شد.

سه تن از اندیشمندان کشورمان دکتر محسن شجاع خانی از مرکز گفتگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دکتر باقر طالبی دارابی از دانشگاه ادیان و مذاهب در قم و دکتر یونس نوربخش از دانشگاه تهران بدر این سمپوزیوم شرکت داشتند .

در مراسم اختتامیه علی مجتبی روزبهانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مانیل،  آرمین لوئیسترو وزیر آموزش و پرورش فیلیپین و جمعی از سخصیتهای کشوری و دانشگاهی فیلیپین حضور داشتند .

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

اقسام انديشه‏
انسان‏هاى پست‏تر از حيوان
لذّت اميد
در آداب خروج از منزل
مربیان و پنج دوره حیات انسان
نمونه‏هايى از تاريخ
حالت جذب و انجذاب
عرفان اسلامي: شرح مصباح الشريعه (جلد 8)
حکایت طلبه شاهرودى
فراز و نشیب سیر و سلوک امتحان است

بیشترین بازدید این مجموعه

حکایت طلبه شاهرودى
حالت جذب و انجذاب
مربیان و پنج دوره حیات انسان
نفس و هفت مرحله آن
نمونه‏هايى از تاريخ
لذّت اميد
انسان‏هاى پست‏تر از حيوان
عرفان اسلامي: شرح مصباح الشريعه (جلد 8)
در آداب خروج از منزل
اقسام انديشه‏

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^