فارسی
سه شنبه 04 ارديبهشت 1403 - الثلاثاء 13 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

امسال سبك جدید كلاس قرآن در آموزش و پرورش اجرا می شود

وزير آموزش و پرورش امروز، چهارم شهريورماه، طی بازديد از هجدهمين نمايشگاه بين المللی قرآن كريم با حضور در غرفه خبرگزاری ايكنا به سوالات خبرنگاران  پاسخ داد و گفت: امسال يك سبك جديد در برگزاری كلاس و آموزش قرآن كريم در وزارت آموزش و پرورش خواهيم داشت.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، «حميدرضا حاجی بابايی» وزير آموزش و پرورش، امروز، پنجشنبه، چهارم شهريورماه، از هجدهمين نمايشگاه بين المللی قرآن كريم بازديد كرد.
بنابر اين گزارش، وزير آموزش و پرورش ابتدا از بخش آموزش و مدرسه قرآن كريم بازديد كرد و به نقطه نظرات مسئولان غرفه و بازديدكنندگان گوش فرا داد.
حاجی بابايی سپس از غرفه های ديگر هجدهمين نمايشگاه بين المللی قرآن كريم بازديد كرد.
همچنين وی از غرفه خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) نيز بازديد به عمل آورد و در گفت و گو با خبرنگار ايكنا به سوالات مطرح شده درباره فعاليت های قرآنی آموزش و پرورش پاسخ داد.
«حميدرضا حاجی بابايی» وزير آموزش و پرورش، در گفت وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) گفت: امسال يك سبك جديد در برگزاری كلاس و آموزش قرآن كريم در وزارت آموزش و پرورش خواهيم داشت.
وی در ادامه افزود: اين سبك تحت عنوان مدرسه قرآن داير شده است و به دلايل گوناگون معتقديم كه اين طرح تاثير مثبت و خوبی بر جای خواهد گذاشت.
وزير آموزش و پرورش اظهار كرد: كلمه مدرسه در ذهن مردم تداعی تعليم و تربيت را دارد و هر جا نام مدرسه باشد، اولياء در ذهن خود می           آورند كه بايد فرزندشان در آن آموزش ببينند و اگر آن ها اين آموزش را نبينند به طور حتم دارای كاستی هايی خواهند شد، به همين خاطر استقبال خوبی از اين مدرسه ها به عمل خواهد آمد.
حاجی بابايی تصريح كرد: دومين عامل اين است كه لطافت مدرسه در اذهان مردم بسيار مشهود است و همين لطافت باعث گرايش و آموزش دانش آموزان خواهد شد.
وی اظهار كرد: بر اساس آزمايش هايی كه صورت گرفته، امسال 1500 مدرسه راهنمايی كلاس های خود را با آموزش قرآن كريم آغاز خواهند كرد و در اين آموزش ها از افرادی كه صوت زيبا دارند استفاده خواهيم كرد، همچنين از ابزارهای مورد نياز نيز در اين آموزش ها استفاده می كنيم و در كنار اين آموزش ها در بعد از ظهرها 10 هزار مدرسه قرآن خواهيم داشت.
وزير آموزش پرورش عنوان كرد: وجود ميز، صندلی، تور، توپ و ... در اين غرفه نمايشگاه قرآن همه نشانه اين است كه غرفه مدرسه قرآن خيلی زيبا و دوست داشتنی شده است و كلمه مدرسه نيز آثار مثبتی برای اين غرفه داشته و دارد.
حاجی بابايی بيان كرد: امسال از ابتدای مهرماه برای مقطع سوم ابتدايی يك ماه آموزش قرآن كريم خواهيم داشت، و اين آموزش هر روز انجام می شود و بعد از اين يك ماه روال آموزش به صورت طبيعی باز خواهد گشت تا به اين وسيله دانش آموزان اين مقطع بتوانند قرآن را بياموزند و با آن آشنا شوند.
وی در مورد غرفه مدرسه قرآن آموزش و پرورش در هجدهمين نمايشگاه بين المللی قرآن كريم نيز گفت: غرفه آموزش و پرورش با سال های گذشته بسيار متفاوت است و اين تفاوت هم در حجم و هم در لطافت های روحی و روانی كه برای مردم دارد، مشهود است.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

عذاب الهى به خاطر غفلت
انديشه موجب فسحت خلق‏
اطلاعیه مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی
حضرت حسین (علیه السلام(
راه تحصیل نعمت
ربا
اخلاق امیرالمومنین (علیه السلام)
ثروت خداداده و دانش فراوان
حکایت یک انسان الهى
کوردلان لجوج

بیشترین بازدید این مجموعه

گلزار محبت
فقه، زیربناى سلامت عبادات
دو دوست در مسجد الحرام
هدف آفرینش انسان
اخلاق امیرالمومنین (علیه السلام)
راه تحصیل نعمت
حضرت حسین (علیه السلام(
نفس و هفت مرحله آن
اميد در روايات
عذاب الهى به خاطر غفلت

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^