فارسی
پنجشنبه 09 فروردين 1403 - الخميس 17 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

نخستین بار در جهان اسلام؛ قرآن دست دوزی شده توسط بانوی ارومیه ای رونمایی شد

به میمنت ایام الله دهه فجر نخستین قرآن دست دورزی شده در جهان اسلام توسط یک بانوی ارومیه ای با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی و جمعی از مسئولان استان آذربایجان غربی ظهر دوشنبه در ارومیه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر در ارومیه، این قرآن سوزن دوزی شده در ابعاد 35 در 45 سانتیمتر در چهل صفحه به مدت یکسال توسط معصومه نظری کتابت شده است.

وی تمامی کارهای اجرا، صحفحه آرایی، صحافی این قرآن را با استفاده از دست و قلم و بدون به کارگیری دستگاه چرخ خیاطی و گلدوزی و به تنهایی انجام داده است.تنها قرآن دست دوز جهان اسلام

جلد این کتاب با پارچه ترمه و زردوزی شده و صفحات آن نیز به هنر تهذیب توسط این بانوی ارومیه آراسته شده است.

معصومه نظری در مراسم رونمایی از این کتاب قرآن گفت: به دلیل علاقه به کارهنری سوزن دوزی تصمیم به خلق یک اثر معنوی و ماندگار گرفتم و شوروع به کتابت قرآن به صورت دست دورزی کردم.

وی ادامه داد: با هدف تعمیق باورهای دینی و قرآنی برای فرزندان خودم و نسل آینده اقدام به این کار کردم و در این راه متوسل شدم به بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) و درطول کار یک نیروی معنوی در تمام لحظات پشتیبان کارم بود.

نظری بیان داشت: این کتاب شامل جزء سی کلام الله مجید به خط عثمان طاها انجام شده است و دلیل اینکه یکسال طول کشید وقفه ای بود که در حین انجام کار پیش آمد.

این بانوی ارومیه از کتابت کل قرآن کریم به صورت دست دورزی شده خبرداد و گفت: با توجه به این تجربه معنوی تصمیم گرفتم کل کتاب قرآن را به صورت بهتر کتابت کنم که کارهای مقدماتی این کتاب شروع شده و پیش بینی می شود در مدت سه سال به اتمام برسد.

وی توسل به قرآن کریم را حافظ امنیت و استحکام پایه های زندگی خانواده ها دانست و گفت: از وقتی اقدام به این کار کرده ام فرزندانم با قرآن انس بیشتری پیدا کرده و تا حد زیادی به آرامش واقعی در خانواده ام دست پیدا کرده ام.

نظری از تمامی زنان ایرانی خواست با تمسک به باورهای دینی و قرآنی در تربیت صحیح و دینی فرزندان خود و جامعه تلاش کنند.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب


بیشترین بازدید این مجموعه


 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^