فارسی
جمعه 31 فروردين 1403 - الجمعة 9 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 2
100% این مطلب را پسندیده اند

اعتراض به رستوران زنجیره‏ای به دلیل حذف گوشت غیر حلال!

رستوران زنجیره ای کوئیک که در فرانسه محبوبیت زیادی دارد، به دلیل اینکه تصمیم گرفته در بسیاری از شعبات خود فقط گوشت حلال ارائه کند مورد انتقاد زیادی قرار گرفت! اکنون در هشت شعبه این رستوران در فرانسه گوشت خوک از منوی غذا حذف شده است.

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ رستوران های فست فود کوئیک، از پائیز گذشته در هشت شعبه خود در فرانسه، از جمله شعبات واقع شده در حومه های "پاریس" و شهرهای "تولوز" و "مارسی" در جنوب این کشور، فقط گوشت حلال سرو کرده است.

تصمیم شرکت کوئیک، که در نقاط مختلف جهان شعبه دارد، شخصیت های سیاسی فرانسه را خشمگین کرده است. آنها، که از هر دو جناح چپگرا و راستگرا هستند، می گویند در این رستوران ها خوراک های ویژه مشتریان مسلمان به مشتریان غیر مسلمان تحمیل شده است.

برخی از اعضای حزب راستگرای "او ام پ"، حزب نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه، گفته اند دلیلی که کوئیک برای حذف گوشت خوک از منوی غذایی خود در این شعبات آورده، رسوایی است.

کوئیک گفته است از هر اقدامی که باعث شود جمعیت مسلمان از سایرین در فرانسه تفکیک شود، بیم دارد.

برخی از نمایندگان پارلمان فرانسه که عضو حزب سوسیالیست هستند و در جبهه مخالف دولت قرار می گیرند، گفته اند که با ارائه گوشت حلال در رستوران ها مشکلی ندارند اما هشدار داده اند تصمیم کوئیک که فقط به خاطر رضایت مسلمانان گوشت حلال سرو کند، اقدامی افراطی است (!!).

شرکت کوئیک گفته است که انتخاب این مناطق به دلیل جمعیت بالای مسلمان آنها بوده اما در ضمن آزمایشی است و ممکن است در آینده لغو شود.

فرانسه با پنج میلیون مسلمان بزرگترین جامعه مسلمان را در اروپا دارد؛ جامعه ای که از حقوقی مانند "حجاب" محروم اند و در مهد دموکراسی (!) تحت فشارهای گوناگون قرار دارند.

0
100% (نفر 2)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب


بیشترین بازدید این مجموعه


 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^