فارسی
سه شنبه 04 ارديبهشت 1403 - الثلاثاء 13 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

حجاب زن تعیین كننده نوع برخورد مردان

حجاب به عنوان يكي از عوامل بازدارنده از ناهنجاري‌هاي اجتماعي و اخلاقي مورد تاكيد دين اسلام بوده و رعايت آن توسط زنان و دختران در جامعه به دليل امنيت بخشي به آنان از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

به گزارش جهان، بررسي‌هاي جامعه شناسان نشان مي‌دهد كه حجاب زن تعيين كننده نوع برخورد مردان با آنان است و اصولا مردان با زنان محجبه كه خود نوعي القاكننده مرزهاي شخصي و عدم تمايل به تماس‌هاي نزديك با مردان است رفتار مودبانه تري دارند.

البته تنها حجاب كامل است كه مي‌تواند زنان را از آسيب احتمالي حفظ كند و بدحجابي داراي همان تبعات بي حجابي است كه تاثيرات نامطلوبي در جامعه ايجاد خواهد كرد.

نتايج يك نظرسنجي در مركز اطلاعات و آمار شوراي فرهنگي و اجتماعي زنان حاكي از آن است كه بيش از 80 درصد زنان معتقدند واجب بودن حجاب مصونيت مي‌‌آورد و نيز آن را دليل احترام به مقام زن مي‌‌دانند و بيش از 75 درصد معتقدند كه حجاب تحكيم بنيان خانواده را درپي خواهد آورد.

از آنجا كه رعايت حجاب از روي اكراه و اجبار محقق نخواهد شد مسئولان جامعه بايد تمهيداتي را جهت نهادينه كردن اين ارزش در جامعه بيانديشند زيرا رعايت حجاب به معناي اعم آن مي‌تواند سبب تحكيم بنياد خانواده شود.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب


بیشترین بازدید این مجموعه


 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^