فارسی
پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403 - الخميس 15 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

امکان تحصیل علوم دینی برای افراد غیر طلبه فراهم شد

حجت‌الاسلام والمسلمین رامشک، موسس مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی قم در مراسم افتتاح کلاس های شبانه این مدرسه به ضرورت راه اندازی مدارس علمیه شبانه اشاره کرد و گفت: با هماهنگی مرکز مدیریت حوزه، کلاس‌های شبانه برای مشتاقان معارف اهل بیت (ع) در این مدرسه شروع شده است،گر چه مدیریت حوزه در این راستا برنامه‌هایی برای آینده دارد.

وی افزود: کسانی که مشغول فعالیت دیگری هستند و می‌خواهند در کلاس‌های شبانه حوزه حضور داشته باشند، امکانات تحصیلی برای آنان فراهم شده است.

وي یادآور شد: تلاش شده در این کلاس‌ها از اساتید مجرب و مهذب استفاده شود.

وی بیان داشت: با فضیلت‌ترین عمل، تعلیم و تعلم است و هدف از خلقت انسان تعالی علمی، دینی است و تا علم نباشد، تعالی صورت نخواهد گرفت.

موسس مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی با بیان اینکه علم از جهت زمان و مکان محدودیت ندارد، گفت: حکومت و دولت باید برنامه‌‌‌های کارگزاران را به صورتی تنظیم کند تا بخشی از وقت آنان به فراگیری علم اختصاص یابد.

در ادامه این مراسم مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی قم گفت: سال‌ها خلاء کلاس‌‌های شبانه‌ در مدارس علمیه قم احساس می‌شد و این مدرسه توانست برای نخستین بارکلاس‌های شبانه را در حوزه علمیه قم تشکیل دهد.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه در برگزاری کلاس‌های شبانه از مدرسه آیت‌الله مجتهدی تهران الگوگیری شده، به جایگاه و ارزش علم اشاره کرد و افزود: قدم برداشتن در راه کسب علم، انسان را به خدا نزدیک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه، منتسب به امام زمان (عج) است و هر کس وارد آن شود به واسطه این انتساب شرافت پیدا می‌کند.

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی در پایان افزود: علم، مایه حیات و زنده شدن قلوب است و خداوند حامل علم را در جایگاه ابرار قرار می‌دهد.

خاطرنشان می شود،‌ علاقه‌مندان تحصیل علوم دینی می توانند جهت ثبت نام از ساعت 18الی 19:30 به نشانی قم،‌جنب پل نیروگاه، خیابان مصطفی خمینی، نبش کوچه شماره 2، مدرسه آیت الله مجتهدی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 8820697-0251 تماس حاصل نمایند.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب


بیشترین بازدید این مجموعه


 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^