فارسی
پنجشنبه 09 فروردين 1403 - الخميس 17 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 23
78% این مطلب را پسندیده اند

آليستر كرولي پدر شيطان

آليستر كرولي پدر شيطان

آليستر كرولي پدر شيطان گرايي معاصر

آليستر كرولی چه ارتباطی و تاثیری بر جریان شیطان پرستی داشته است؟

يکي از شاخص‌ترين افراد در دوران مدرن شيطان گرايي که به نظر بسياري از کارشناسان پدر شيطان گرايي مدرن محسوب مي شود، آليستر کرولي است. وي متولّد سال 1875 انگلستان مي باشد.

او كه ابتدا در رشتة فلسفه دانشگاه «ترينيتي» كمبريج انگلستان مشغول به تحصيل بود به رشته ادبيات انگليسي تغيير رشته داد و به عنوان يك نويسنده و منتقد اجتماعي شهرت پيدا كرد.

در سال 1904 کراولي و همسر جديدش رز، به مصر سفر کردند. کراولي از خداي مصريان «توث Thoth» درخواست کمک کرد.

كتاب قانون (نوشته آليستر كرولي – 1904)

 

بعد از اين ماجرا كرولي مدعي شد در تاريخ 8 آوريل فرشته اي به نام «آيواز» با او صحبت كرده و دستوراتي را به وي الهام نموده است. كرولي اين دستورات را به عنوان يك كتاب با نام «کتاب قانون» تدوين نمود و خود را پيامبر اين الهامات مي دانست.

وي اين كتاب را در سه فصل تنظيم نمود، كه هر فصل آن را در يك روز و در عرض يك ساعت نوشته است. وي اين دستورات را مبناي تشكيل فرقه اي به نام «تلما» قرار داد.

آليستر كرولي در سال 1907 بعد از ترك گروه ماسوني هرمتيك اوردر، با تشكيل انجمن فراماسونري ستارة نقره‌اي[1] اين فرقه را به صورت سازماني منسجم در آورد و کتابي را تدوين نمود. در اين كتاب مي توان آموزه هايي از عرفان هاي شرقي مثل يوگا و عرفان هاي غربي خصوصاً كابالا را مشاهده نمود.

وي همچنين در سال 1920 معبدي را در جزيره چوفالو سيسيل واقع در كشور ايتاليا تأسيس نمود و پيروان زيادي را به دور خود جمع كرد. سه سال پس از تأسيس اين صومعه درسال 1923 يکي از پيروان فرقه تلما به نام «رائول لاودي»[2] که فارغ‌التحصيل دانشگاه آکسفورد انگلستان نيز بود به صورت مشکوکي در آن صومعه جان سپرد.

 

 همسر وي به نام «بتي مي»[3] علت قتل شوهرش را خوردن خون گربة قرباني شده در يکي از مراسمات فرقه تلما مي دانست و به همين خاطر شروع به فعاليت عليه کرولي و فرقه‌اش نمود. او در اين رابطه با برخي روزنامه ها و خبرگزاري هاي لندن نيز مصاحبه نمود. همين عوامل باعث شد که دولت موسيليني در 30 آوريل سال 1923 حکم به اخراج کرولي از ايتاليا نمود. پس از صدور اين حکم عليه کرولي صومعه تلما نيز به صورت مکاني مطرود درآمد و قسمت هايي از آن توسّط ساکنين محلّي آن‌جا آسيب ديد.[4]

اجراي برخي اعمال و آئين هاي شيطاني در اين فرقه و همچنين بيانات و نوشته هاي ضدديني آليستر کرولي موجب شد که رسانه هاي آن زمان به وي لقب «شرورترين انسان جهان» را بدهند.

به گواهي شاهدان عيني، آليسترکرولي در طول زندگي خود دچار انحرافات اخلاقي فراواني بوده است و در نهايت نيز مصرف بيش از حد مواد مخدر وي را دچار عارضه اي تنفسي نمود و همين امر باعث شد که او در تاريخ اول دسامبر 1947 در شهر نتروود[5] آمريکا بر اثر عفونت دستگاه تنفسي درگذشت. در مراسمي كه براي مرگ وي ترتيب داده شده بود، جسدش سوزانده شد و پيروانش آئين هاي شيطاني اجرا نمودند.

 

--------------------------------------------------------------------------------

پی نوشتها:

[1]. در نام اين انجمن نظرات مختلفي بيان شده است،كه يكي از آن‌ها Argentium Astrum مي باشد. اين لغت به زبان لاتين بوده و در زبان انگليسي به معناي«ستاره نقره اي» است.

[2] .Raoul Loveday.

[3] .Betty May

[4] . en.wikipedia.org/wiki/Abbey_of_Thelema.

[5] .Netherwood.


منبع:
http://nozohor.porsemani.ir

 

0
78% (نفر 23)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

ارتباط با جنّ و شيطان راز بزرگ عارف‌نماها
شیطانیسم چیست؟
تاریخ شیطان گرایی 6
آليستر كرولي پدر شيطان
«فنگ‌شويي»؛ بت‌پرستي مدرن قرن 21
بررسی عقاید گروههای مختلف شیطان پرستی
تاریخچه و علل تشکیل شیطان پرستی
شیطان پرستی در هالیوود !!!
شیطان پرستی - نمادها و کتب
شیطان تنها موحد الهی

بیشترین بازدید این مجموعه

تاریخ شیطان گرایی 6
شیطانیسم چیست؟
ارتباط با جنّ و شيطان راز بزرگ عارف‌نماها
آليستر كرولي پدر شيطان

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^