فارسی
پنجشنبه 30 فروردين 1403 - الخميس 8 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
1
نفر 1
100% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 10 آذر 1398 ساعت 08:51 صبح

نگرانی آشیخ عباس قمی در برزخ به نقل از استاد انصاریان

نگرانی آشیخ عباس قمی در برزخ به نقل از استاد انصاریان

دارالعرفان/ مفسرّ، محقق و پژوهشگر علوم و معارف قرآن کریم گفت: کسی که معتقد به قیامت باشد، چطور توان دارد رو به زنا بیاورد؟ چطور توان دارد رو به ظلم بیاورد؟ چطور توان دارد رو به ریختن آبروی مردم بیاورد؟ چطور توان دارد رو به دزدی میلیاردی از بیت‌المال مسلمانان بیاورد؟ آن کسی که ایمان به قیامت دارد با «فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ» نمی‌گذارد هیچ خیری از او فوت شود، و بر اساس «وَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً يَرَهُ» نمی‌گذارد پرونده‌اش را با گناه پُر کنند؛ پایش جلو نمی‌رود، نمی‌تواند، نمی‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان، استاد حسین انصاریان طی سخنانی در حسینیه آیت الله بروجردی(ره) با بیان داستانی شنیدنی اظهارکرد: مرحوم حاج شیخ عباس(ره) روی «بحارالانوار» مجلسی یک کار بسیار زیبایی کرده که می‌شود اسمش را «فهرست جامعی بر بحار» گذاشت، این کتاب دو جلدی بیست سال طول کشید تا چاپ شود.

 

ایشان خاطرنشان کرد: البته مرحوم حاج شیخ علی نمازی(ره) از علمای بزرگ مشهد نیز روی همین «سفینه» حاج شیخ عباس کار کردند، تکمیلش کردند و شد ده جلد (پنج هزار صفحه). حاج شیخ عباس این کتاب را مشهد نوشته و یکی از کسانی که در نوشتن این کتاب کمک به او می‌داد مرحوم حاج محقق خراسانی(ره) بود که تهران زیاد منبر می‌رفت.

 

نگرانی آشیخ عباس قمی در برزخ

نویسنده کتاب ارزشمند «مرگ و فرصت‌ها» افزود: بحثم راجع ‌به مرگ است، اتفاقاً این جریان هم مربوط به مرگ است. ما چند سالی با فرزند مرحوم حاج شیخ عباس قمی همسایه بودیم. حاج شیخ عباس دوتا پسر داشت که یکی‌شان در تهران جزو منبری‌های رده اول بود، خیلی هم عمرش طولانی نشد، یکی‌شان هم چند سال پیش از دنیا رفت، یک دختر هم داشت که شوهر داده بود به یک عالِم بسیار بزرگواری که من آن عالم را دیده بودم، بسیار بزرگوار و دانشمند بود. 

 

این محقق فرزانه بیان کرد: بیشتر روزها داخل کوچه، ایشان را که ما با او همسایه بودیم می‌دیدم. می‌آمد خرید و من هم می‌رفتم برای خانه پدری که هنوز خانه آنها زندگی می‌کردم و ازدواج نکرده بودم، خرید کنم. گاهی در آن مغازه یا من می‌پرسیدم یا ایشان آقایی می‌کرد و برای من مطالبی را بیان می‌کرد.

 

استاد انصاریان اضافه کرد: روزی پسر حاج شیخ عباس - این مسأله واسطه نخورده، من خودم با دو گوش خودم از ایشان شنیدم - می‌گفت: پدرم یک وقت نیاز به یک جلد از بحارالانوار مرحوم مجلسیِ بیست و چهار جلدی چاپ تقریباً اواخر قاجار پیدا کرد، آنرا از یکی از علمای نجف به امانت گرفت. عمر بابا خیلی کفاف نداد و پدر مُرد. حالا ما هم اصلاً خبر نداشتیم که این کتاب امانت است، بابا را دفن کردیم. یکی دو شب بعد من پدر را خواب دیدم.

 

پدر به من فرمود: یک جلد «بحاری» که روی طاقچه است برای فلان عالم است، این را بردار ببر به او بده که من برزخ نگران نباشم. نگفت گیرم، گفت نگران نباشم. دیگر خدا که به مثل حاج شیخ عباس گیر نمی‌دهد، یک زمینه فراهم می‌کند تا حاج شیخ عباس بیاید خواب بچه‌اش بگوید این کتاب مردم را ببر پس بده. خدا به کافر و مشرک گیر می‌دهد، به من و شما خیلی گیر نمی‌دهد، یقیناً.

 

استاد حوزه علمیه گفت: این را که دیگر نمی‌شود انکار کرد؛ این یک چیز اتفاق افتاده‌ای است. کمونیست‌ها هم این مسائل ما را هیچ‌طوری نمی‌توانند حل کنند، یعنی می‌مانند. آنها اعتقادشان این است که بعد از مرگ هیچ خبری نیست، لذا این خبرهایی که شیعه از بعد از مرگ دارد به صورت آیه و روایت و خواب‌های بزرگان شیعه، اینها را نمی‌توانند حل کنند.

 

وی ادامه داد: ایشان می‌گوید من صبح بیدار شدم رفتم آن طاقچه را دیدم، حقیقاً آن یک جلد کتاب بزرگ «بحار» آنجا بود. در نجف به جهت تحویل امانت از خانه‌مان که بیرون آمدم پایم گیر کرد و به زمین خوردم، کتاب از دستم افتاد داخل کوچه، بلند شدم و کتاب را برداشتم و با عبایم خاکش را پاک کردم و بُردم درِ خانه آن عالم. به ایشان گفتم: ما که نمی‌دانستیم این جلد از بحار پیش ماست، دیشب بابا به من گفت. آن عالم فرمود: حالا نمی‌آوردید هم من راضی بودم یا خودم بعداً می‌آمدم و به شما می‌گفتم.

 

همان شبِ بعد دوباره بابا را خواب دیدم گفت: علی جان! من این کتاب را که گرفتم جلدش سالم بود، صبح که خوردی زمین کتاب پرت شد و روی جلدش یک خراش خورده، برو و از صاحبش رضایت بگیر.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این قرآن است که خبر از آن طرف می‌دهد «فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ وَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً يَرَهُ»(زلزله، 7 و 8) یک خراش «وَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً يَرَهُ»؛ این یک ذره خراش! دوباره بلند شدم و رفتم درِ خانه آن عالِم، گفتم داستان اینطور شده. گفت: راضی‌ام.

 

معتقدِ به قیامت رو به زنا، ظلم، ریختن آبروی مردم و دزدی از بیت‌المال مسلمانان نمی‌آورد

این محقق و پژوهشگر علوم و معارف قرآن کریم یادآور شد: کسی که معتقد به قیامت باشد - در حالی‌که یک خراش کتاب را پایمان حساب می‌کنند-، چطور توان دارد رو به زنا بیاورد؟ چطور توان دارد رو به ظلم بیاورد؟ چطور توان دارد رو به ریختن آبروی مردم بیاورد؟ چطور توان دارد رو به سه هزار میلیارد، پنج هزار میلیارد دزدی از بیت‌المال مسلمانان بیاورد؟ شما یقین بدانید گنهکاران حرفه‌ای، اینهایی که در بدنه دولت دزد هستند و اختلاس می‌کنند، حقوق مردم را می‌برند، بدانید به آیات قرآن قسم یک ذره هم به خدا و قیامت ایمان ندارند، خالی و پوک هستند. اما آن‌کسی که ایمان به قیامت دارد با «فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ» نمی‌گذارد هیچ خیری از او فوت شود، آن کسی که ایمان به قیامت دارد بر اساس «وَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً يَرَهُ» نمی‌گذارد پرونده‌اش را با گناه پر کنند، پایش جلو نمی‌رود، نمی‌تواند، نمی‌شود.

 

متن کامل، صوت،عکس و کلیپ های این سخنرانی را - اینجا - ببینید

  • استاد انصاریان
  • بحارالانوار
  • برزخ
  • حاج شیخ عباس قمی
  • یوم الحساب
  • کمونیست‌ها
  • ایمان به قیامت
  • اختلاس بیت المال
  • 1
    100% (نفر 1)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

    بیشترین بازدید این مجموعه

    همايش «روابط انسانی در دين اسلام» در تركيه
    تخریب یک مسجد در اثر حمله نیروهای ناتو
    باز گشايي كارگاه ساخت ضريح امام حسين(ع) به روي ...
    عزای حضرت سیدالشهداء در فرانکفورت آلمان + تصاویر
    برای اعلام همبستگی با مسلمانان؛ اهالی نیوجرسی ...
    استاد انصاریان تأکید کردند؛ خلقت و فضیلت زن و ...
    عکس خبری/ حضور گسترده زائرین حرم امامین ...
    استاد انصاریان: برای حفظ ایمان و تقوا با صادقین ...
    کتاب آیین اشک و عزا در سوگ سیدالشهدا(ع) از آثار ...
    گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاران در بقعه شیخ ...

     
    نظرات کاربر

    محمد
    اینجور که شما میگید اخر علی ( ع ) میمونه با حوزش
    پاسخ
    0     0
    26 آذر 1398 ساعت 08:06 صبح
    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^