فارسی
پنجشنبه 09 فروردين 1403 - الخميس 17 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 2
95% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 11 خرداد 1398 ساعت 11:20 صبح

کتابخانه تخصصی امام سجاد(ع) برگزیده نمایشگاه بین المللی قرآن

کتابخانه تخصصی امام سجاد(ع) برگزیده نمایشگاه بین المللی قرآن

دارالعرفان/ از سوی هئیت داوران و مدیران بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، کتابخانه تخصصی امام سجاد(ع) به لحاظ محتوا و جذب مخاطبین به عنوان برترین غرفه نمایشگاه بین المللی قرآن در بخش عترت معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان، کتابخانه تخصصی امام سجاد(ع) تحت اشراف علمی دانشمند محقق حضرت استاد حسین انصاریان می باشد که برای اولین بار با حضور پررنگ خود در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن موفق به اخذ عنوان غرفه برگزیده از نظر محتوا و جذب مخاطب گردید.

 

مدیر کتابخانه تخصصی امام سجاد(ع) در گفت وگویی اظهارکرد: کتابخانه تخصصی امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه امسال برای اولین بار در بخش عترت بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حضور درخشانی داشت.

محمّد حقی خوانساری با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه سال اول حضور ما در این رویداد بزرگ قرآنی بود انتظار این حجم استقبال را از عموم مردم و به ویژه محققین، مؤلفین، محققین از میان طلاب و جامعه دانشگاهی مخصوصاً اساتید معزز حوزه و دانشگاه را نداشتیم.

 

وی ادامه داد: به دلیل تنوع زیاد در آثار موجود پیرامون زبورآل آلله  و کم بودن فضایی که از سوی نمایشگاه در اختیار ما قرارداده شده بود، متأسفانه نتوانستیم همه آثار را به نمایشگاه ببریم.

این کارشناس کتاب و کتابداری با اشاره به کیفیت آثار ارائه شده این کتابخانه تخصصی در نمایشگاه قرآن اظهارداشت: بیش از ۷۰ ترجمه به زبان فارسی و بیش از ۴۰ ترجمه به زبان های خارجی را در غرفه صحیفه سجادیه در معرض دید همگان قرار داده بودیم که این تنوع در یک مجموعه از ترجمه های صحیفه سجادیه باعث شگفتی بازدید کنندگان به ویژه صحیفه پژوهان و بازدید کنندگان بخش بین الملل شده بود.

 

حقی با بیان اینکه بیش از ۸۰ شرح و تفسیر فارسی و عربی صحیفه سجادیه را در معرض نمایش قرار داده بودیم، گفت: در کنار کتب ارائه شده، بیش از ۲۵۰ عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری، همچنین سطح ۳ و ۴ حوزه را در معرض دید علاقه مندان قرار داده ایم، که این تعداد پایان نامه با یک موضوع واحد بسیار مورد توجه جامعه نخبگانی جامعه قرار گرفت.

مدیر کتابخانه تخصصی امام سجاد(ع) تصریح کرد: غرفه کتابخانه تخصصی امام سجاد(ع) در واقع محفلی بود برای صحیفه پژوهان و محلی بود برای ایجاد انگیزه به منظور تولید علم در حوزه صحیفه پژوهی که بحمدالله توانستیم به اهداف خود تا حد زیادی دست یابیم.

 

وی تأکید کرد: کار خاص و منحصر به فرد دیگری که ما در این نمایشگاه به دنبال آن بودیم، تشکیل یک گروه بزرگ از "صحیفه پژوهان" کشور بود که پیش از این یک سری فرم با عنوان صحیفه پژوه تهیه کرده بودیم که به هر یک از عزیزان حوزوی و دانشگاهی که به نوعی فعالیتی در باب صحیفه سجادیه داشته اند، جهت عضویت در این گروه ارائه کنیم تا با ثبت اطلاعات خودشان و نوع ، نام اثر یا فعالیتی که دارند در این گروه داخل شوند.

 

حقی ادامه داد: در این طرح، دوستانِ صحیفه پژوه اطلاعات کامل و شماره تماس و نوع فعالیت خود اعم از تألیف، تحقیق، تدریس، پایان نامه، مقاله و یا هر نوع فعالیت دیگر خود را در این گروه ثبت کردند و هدف ما این است که بتوانیم با محوریت شخص استاد حسین انصاریان در مجموعه علمی و تحقیقاتی دارالعرفان در قم در طول سال یک یا دو بار همه این عزیزان صحیفه پژوه را به منظور آشنایی بیشتر و هم افزایی گرد هم جمع کنیم.

 

مدیر کتابخانه تخصصی امام سجاد(ع) همچنین در آیین اختتامیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن در گزارشی اظهارداشت: بحمدالله استقبال جامعه علمی و دانشگاهی از کتابخانه بسیار امیدوار کننده بود و ما موفق به ثبت اطلاعات بیش از۶۰ نفر را در گروه صحیفه پژوهان شده ایم.

 

حقی گفت: برگزاری قریب به 50 نشست علمی به صورت خصوصی و عمومی با علاقمندان به فعالیت در حوزه صحیفه با هدف هم افزایی، تعامل و تولید علم در این باب داشته ایم و ۱۲ نفر دانشجو در طول نمایشگاه جهت تأمین منابع رساله کارشناسی ارشد و دکتری خود به غرفه کتابخانه تخصصی امام سجاد(ع) مراجعه و فیش برداری های علمی خود را انجام داده اند و این جای بسی خوشحالی است که توانسته ایم در این فرصت کوتاه و فضای نامناسب غرفه یاری رسان و خدمت گزار محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه باشیم و همه این موارد مرهون آینده نگری و تدبیر حضرت استاد انصاریان به عنوان یک خطیب توانا، آگاه به زمان، جامع الاطراف و محقق و پژوهشگر علوم و معارف اسلامی است.

 

 

  • نمایشگاه بین المللی قرآن
  • امام زین العابدین(ع)
  • مؤسسه علمی تحقیقاتی دارالعرفان
  • کتابخانه تخصصی امام سجاد(ع)
  • کتابخانه استاد انصاریان
  • برگزیده
  • محفل صحیفه پژوهان
  • 0
    95% (نفر 2)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
    مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

    بیشترین بازدید این مجموعه

    يورش هوايي نظامیان يمن به شيعيان با حمايت ...
    آغاز مسابقات خوشنويسی اسلامی در برونئی
    مصر ؛ جدال محبان اهل بیت(ع) با وهابیون؛ از ...
    ایالت گالیسیا اسپانیا در فهرست بدترین دشمنان ...
    استاد انصاریان: نقطه "باء" بسم الله؛ نقطه ...
    صدور روادید اربعین از ۲ مهر آغاز می‌شود/ هزینه ...
    گزارش تصویری/سخنرانی استاد انصاریان،حسینیه بیت ...
     استاد انصاریان: امروز هم، عقل و روح زن را خاک ...
    استاد انصاریان در حرم امام رضا(ع) سخنرانی می‌کند
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^