فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 4
70% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 8 بهمن 1397 ساعت 1:35 بعد از ظهر

مسئول بخش فضای مجازی و رسانه دارالعرفان؛ بازدید روزانه 25هزار صفحه از پایگاه استاد انصاریان/ پایگاه اطلاع رسانی دفتر استاد انصاریان از همه فناوری های نوین بهره برده است

مسئول بخش فضای مجازی و رسانه دارالعرفان؛ بازدید روزانه 25هزار صفحه از پایگاه استاد انصاریان/ پایگاه اطلاع رسانی دفتر استاد انصاریان از همه فناوری های نوین بهره برده است

 دارالعرفان/ امروزه فناوری‌ های نوین، تمام زندگی و محیط کار ما را تحت الشعاع قرار داده و بشر امروز بدون بهره‌ گیری از تبعات آن امکان عملی برای ادامه حیات خود ندارد. شتاب انتشار اطلاعات ناشی از عصر دیجیتال و الکترونیک به حدی است که می ‌توان از آن به انفجار اطلاعات تعبیر کرد.

مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان تحت اشراف علمی استاد حسین انصاریان با دهها هزار مخاطب داخلی و خارجی توانسته با بهره گیری شایسته از فناوری های روز دنیا و فضای مجازی شیوه نوین و پرسرعتی را در انتشار مطالب و سخنرانی های این مبلغ، مفسرّ، محقق و پژوهشگر حوزه علمیه داشته باشد.

در این رهگذر گفت و گویی از سوی روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان با مهدی زنگنه، مسئول فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مؤسسه انجام گرفته است که به شرح ذیل می باشد؛

 

1) با توجه به اینکه در عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم دفتر استاد انصاریان به چه نحو از این تکنولوژی ها بهره برده است؟

بنام خدا با تشکر از وقتی که برای بخش فضای مجازی مؤسسه قرار داده اید، برای کسانی که مشغول کارهای تبلیغی هستند جلوه توسعه و رشد فناوری بیشتر در ابزارهای تبلیغی که در اختیارشون قرار گرفته است، مثلاً قبلاً برای رساندن یک مطلب و پیام خوب به مخاطب یا باید کتاب می نوشتیم یا سخنرانی می کردیم، اما الآن با توسعه فن آوری به ساده ترین و راحت ترین شکل ممکن می شود مطلب را به مخاطب رساند.

لذا بر حسب همین ضرورت، دفتر استاد انصاریان به منظور ارائه محتوای خوب به مخاطبان از هر بستری در فضای مجازی بهره برده است.

در حال حاضر پایگاه اطلاع رسانی دفتر استاد انصاریان با 14 زبان مطالب ارزشمندی را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد بطوریکه روزانه به طور متوسط 25000 صفحه از سایت ما بازدید می شود یعنی به طور سالانه حدود 9 میلیون صفحه مورد بازدید قرار می گیرد.

 

چنین حضور پر مخاطبی برای یه مرکز و واحد تبلیغی فوق العاده است و چه بسا علما، بزرگان و مبلغین قدیم آرزوی چینین امکاناتی را داشتند تا پیام اسلام و معارف اهل بیت(ع) را بدین شیوه به اقصی نقاط این کره خاکی برسانند.

از دیگر امکانات و ظرفیت های موجود عصر ارتباطات که از آن بهره می بریم به جز این که در همه شبکه های اجتماعی و پیام رسان های مطرح همچون اینستاگرام، تلگرام، بله، ایتا، سروش، تویتر، فیس بوک و آپارات هم کانال و صفحه داریم.

حضور فعال و مستمر در  شبکه های مجازی باعث شده مطالب ناب استاد به راحتی در اختیار مخاطبین و مخصوصاً جوانان قرار گیرد و در مقابل نیز بازخوردهای خیلی مثبتی در این زمینه بر خواهد گشت.

 

2) یکی از به روزترین خروجی های دفتر استاد انصاریان یا به نوعی مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه می باشد در این باره توضیحاتی بفرمایید؟

پایگاه اطلاع رسانی دفتر استاد انصاریان دارای ویژگی های منحصر به فردی است بطوریکه بهترین مفاتیح آنلاین موجود در بستر فضای مجازی در این سایت قرار دارد که از نظر دسته بندی، فونت و قابلیت های نمایشی منحصر به فرد است.

ارائه اختصاصی ترجمه استاد از ادعیه موجود که ایشان کار کرده اند یا مثلاً قرآن آنلاین با قرائت ها و ترجمه های مختلف از جمله ترجمه صوتی و متن ترجمه قرآن استاد انصاریان همچنین نهج البلاغه و صحیفه ایشان و امکانات جستجوی دقیق از دیگر قابلیت هایِ سایت این پایگاه اطلاع رسانی می باشد.

اما یکی از بخش های ویژه این سایت ارائه آخرین سخنرانی های استاد در ایام مختلف سال است. در این بخش دقیقاً بعد از پایان هر سخنرانی فایل صوتی و کمتر از 48 ساعت متن ویرایش شده و دسته بندی شده سخنرانی در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

ارائه تألیفات و مقالات استاد، دروس تفسیر ایشان، کلیپ های صوتی و تصویری، معرفی و گالری عکس های ایشان و... از دیگر بخش های این سایت  است.

علاوه بر ارائه محتوای مرتبط با استاد انصاریان در سایت، به صورت ویژه بخش «پاسخگویی به شبهات و سؤالات دینی» و «مذاهب و فرق انحرافی» با انبوهی از سؤالات و مطالب مخاطبان مواجه است.

 

3) با توجه به وجود هجمه های مختلف اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، این پایگاه اطلاع رسانی چگونه توانسته در این بستر ایستادگی یا مقاومت داشته باشد؟

ارائه محتوای ناب اسلامی از طرف استاد انصاریان مهم ترین قدم در مبارزه با افکار انحرافی و مشکلات اخلاقی هست .

تمام همّ و غم پژوهشگران، محققین و فضای مجازی در این مؤسسه اینست که اسلام را به شیوه درست و همان گونه ای که اساتید بزرگی همچون ایشان فهمیده و نقل کرده اند را بدون هیچ دخل و تصرفی به مخاطبین منتقل کنند.

روایت زیبایی امام رضا(ع) دارند که اگر مردم محاسن و زیبایی های کلام ما رو بشناسند حتماً از ما تبعیت می کنند. لذا استاد انصاریان به بهترین شکل ممکن این محاسن را به مخاطبین نشان می دهند و ما در کنار ایشان سعی می کنیم که این مطالب و محتوای عمیق را به مخاطبین برسانیم.

علاوه بر آن واحد پاسخ به شبهات مؤسسه هم بسیار فعال هست و روزانه به سؤالاتی که از طریق ایمیل یا شبکه های اجتماعی به دست مان می رسد، جواب می دهند بطوریکه تاکنون 60 هزار سؤال از ما پرسیده شده که الحمدلله به همه آنها جواب داده شده است.

 

4) شیوه کار بخش فضای مجازی دفتر استاد انصاریان به چه نحوی است؟

ما در این بخش به صورت روزانه و منظم بر اساس جدول زمان بندی مشخصی که داریم پست های مختلف در موضوعات متعددی را طبق برنامه ریزی برای مخاطبین ارسال می کنیم.

بر اساس بررسی هایی که انجام گرفته است، ساعت هایی که مخاطبین در صفحات اجتماعی بیشترین حضور را دارن شناسایی و در همان زمان پست ها را ارسال می کنیم. پست های ما شامل بنرهای گرافیکی، کلیپ های صوتی و تصویری، و متن هایی با موضوعات مختلف دینی و فرهنگی است.

 

5) در پایان اگر نکات یا مطلبی دارید در خصوص سیاست ها و برنامه های آتی ممنون میشم مطرح بفرمایید.

مجموعه دفتر استاد انصاریان یا به تعبیری دیگر مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان به مدیریت حجت الاسلام و المسلمین صابریان توانسته طی سالهای اخیر رشد و نمّو ارزشمندی را با بهره گیری جامع و کامل از فضای مجازی علی رغم همه آسیب هایی که دارد، به خدمت بگیرند و به نوعی بیش از توانایی خود به مقابله با هجمه دشمنان در فضای مجازی انجام وظیفه کنند.

ایده و برنامه های جدید و به روز از خصوصیات گروه های مختلف حاضر در مؤسسه است که ان شاءالله هر روز شاهد توسعه و پیشرفت آن باشیم.

  • ERFAN.IR
  • دارالعرفان
  • فضای مجازی و رسانه
  • پایگاه استاد انصاریان
  • دفتر استاد انصاریان
  • 14 زبان
  • پاسخگویی به شبهات
  • 0
    70% (نفر 4)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
    مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

    بیشترین بازدید این مجموعه

    برگزاری مسابقات قرائت قرآن در آلمان
    تازه‌مسلمانان مالزيايی صاحب مركز اسلامی ...
    کودکی که درباره یوسف و زلیخا شهادت داد و جبرئیل ...
    گزارش تصویری / عزاداری عاشقان و محبان اهل بیت(ع) ...
    چگونه مي شود ظاهر و باطن يكساني داشته باشیم؟
    فضیلت شب و روز دحوالارض و اعمال آن
    گزارش تصویری/سخنرانی استاد انصاریان به مناسبت ...
    برپایی سفره حضرت رقیه(س) در نجف اشرف
    استاد انصاریان: توحید خالص کلید حل همهٔ مشکلات و ...
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^