فارسی
پنجشنبه 09 فروردين 1403 - الخميس 17 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 3
63% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 22 آذر 1397 ساعت 3:00 بعد از ظهر

درخواست آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از مدیران و اساتید حوزه های علمیه

درخواست آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از مدیران و اساتید حوزه های علمیه

دارالعرفان/ یکی از مراجع معظم تقلید شیعه در قم خواستار عنایت بیشتر اساتید، مدیران و برنامه ریزان حوزه های علمیه در خصوص حدیث شناسی و مراجعه و اَنس با روایات را در صدر برنامه های تربیتی و علمی قرار دهند.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان، حضرت آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی در پیامی به آیین رونمایی از ترجمه اصول کافی به قلم استاد حسین انصاریان آورده اند؛


بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و الصّلوة و السّلام علی سیّد الأنبیاء و المرسلین أبی القاسم المصطفی محمّد و آله الطیبین الطاهرین سیّما بقیة الله فی الأرضین عجّل الله تعالی فرجه الشریف.


عَنْ أَبِي عَبْدِ الله عليه‌السلام قَالَ: «الرَّاوِيَةُ لِحَدِيثِنَا يَشُدُّ بِهِ قُلُوبَ شِيعَتِنَا أَفْضَلُ مِنْ أَلْفِ عَابِدٍ»
با عرض سلام و احترام به اساتید، فضلای محترم و عزیزانی که در این محفل نورانی، برای عرض ادب به ساحت مقدّس کتاب شریف کافی این موسوعه بزرگ روایی، شرف حضور دارند، نکاتی را عرض می‌نمایم:


اهمیت حدیث و اهتمام به آن، همانند اهمیت اصل دین و اعتقاد به تشیّع است که در این وجیزه به بیان و استقصاء درنمی‌آید.

حدیث، همچون روح و روان در جسم و جان دین است و باید مانند خون در شریان‌های حوزه مقدّسه علمیه جریان یابد و فکر و روح طلّاب عزیز، از آن سیراب شود.


مبنای حدیثی امتیاز و اعتبار همیشگی حوزه است و حوزه‌های علمیه باید این افتخار دیرینه را برای خود حفظ نماید. اصل و اساس و بنیاد همه تحقیقات حوزوی، باید بر این محور باشد که دوری از آن، ظلمت و تاریکی و جهل است.

احیای قلوب و نفوس مستعدّه و تهذیب واقعی و عرفان حقیقی، فقط با استفاده از حدیث و تنفّس در فضای نورانی روایات ممکن و مقدور است و دوری از نورانیت احادیث اهل البیت علیهم‌السلام، خسران عظیم و سقوط در درّه‌های جهل و هلاکت ابدی است.


حقیر، از اساتید محترم و مدیران حوزه‌های علمی درخواست دارم که در سطوح مختلف حوزه، کلاس‌ها و برنامه‌های منظّم و هدفمندِ حدیث‌شناسی، و مراجعه و اُنس با روایات را، در صدر برنامه‌های تربیتی و علمی قرار دهند، تا حوزه مبارکه علمیه، با منهج و روش سَلَفِ صالح، در مطالعه و دقّت و استنباط از احادیث، بیش از پیش موفّق باشد.


بحمدلله تعالی جوامع روایی ما، همیشه مورد توجّه و عنایت ویژه فقیهان و دانشمندان بوده و در صدر همه کتاب‌ها، درخشندگی خاصی داشته است. در این میان، کتاب شریف کافی و نویسنده عظیم الشّأن آن، محدّث برجَسته جهان اسلام، ثقة الاسلام کلینی اعلی الله مقامه الشریف، در اوج عظمت و شکوه قرار دارد.
آن مرحوم گرچه در علم حدیث در رأس محدّثان و حفّاظ و ارباب جوامع حدیثی قرار دارد و در میان علمای اسلام، از جایگاهی ویژه برخوردار است، در سائر علوم اسلامی نیز، مثل کلام، رجال، تاریخ، ادب و تفسیر، حائز عالی‌ترینِ مقامات است.


امروز خداوند متعال را شاکر هستیم که بار دیگر، این کتاب نفیس و گرانسنگ، به دست توانایِ خطیب ارجمند و واعظ گرانمایه حجة الإسلام و المسلمین آقای انصاریان دامت توفیقاته، به فارسی ترجمه شده و در اختیار مجامع علمی و مراکز دینی و فرهنگی و علاقمندان به زبان فارسی قرار گرفته است.
توفیقات بیشتر ایشان را در ظلّ عنایات حضرت ولیّ‌عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف مسئلت دارم. ان شاء الله تعالی همه ما مشمول عنایات خاصّه آن حضرت باشیم و السلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته  


 لطف الله صافی -3 ربیع الثانی 1440 هـ.ق

0
63% (نفر 3)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند
عمل مومن، خیرالعمل است

بیشترین بازدید این مجموعه

فعالیت شبکه ماهواره‌ای کربلا
يورش هوايي نظامیان يمن به شيعيان با حمايت ...
طرح استقرار روحانیون در مدارس
متن سخنرانی استاد انصاریان در مورد امام علی (ع)
استاد انصاریان: نقطه "باء" بسم الله؛ نقطه ...
صدور روادید اربعین از ۲ مهر آغاز می‌شود/ هزینه ...
گزارش تصویری/سخنرانی استاد انصاریان،حسینیه بیت ...
استاد انصاریان در خوی: نارضایتی پدر و مادر موجب ...
پیام استاد انصاریان به مناسبت هفته کتاب و ...
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^