فارسی
پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403 - الخميس 15 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 13 خرداد 1396 ساعت 12:28 صبح

استاد انصاریان: انسان بی تقوا؛ میتی است غرق در تعفن عملی، اخلاقی و اعتقادی  

استاد انصاریان: انسان بی تقوا؛ میتی است غرق در تعفن عملی، اخلاقی و اعتقادی   

 

دارالعرفان/ استاد برجسته حوزه علمیه گفت: انسانی که بدون پروردگار، نبی و اهل بیت(ع) است میتی است که غرق در تعفن عملی، اخلاقی و اعتقادی می باشد و به خود و دیگران ظلم می کند.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین المللی مؤسسه علمی فرهنگی درالعرفان، استاد حسین انصاریان در سخنرانی هشتم خود در حسینیه همدانی های تهران عنوان کرد: طبق قضاوت قرآن کریم و امیرالمؤمنین(ع)، انسان ها بدون پروردگار، بدون نبی و بدون ولی الله الاعظم میت هستند و اگر انسانی میت عقلی و روحی و اخلاقی باشد هیچ محصولی جز تعفن ندارد و آن هم تعفن عملی، اخلاقی و تعفن در اعتقاد می باشد.

وی اظهار داشت: چنین میتی دو نوع ظلم روا می دارد. فرد متعفن یک ظلم به خودش روا می دارد که با کلنگ میت بودن، کل ساختمان انسانیت خود را تخریب می نماید، و یک ظلم هم به دیگران روا می دارد.

این استاد حوزه با بیان اینکه ظلم انسان میت و متعفن به دیگران دو نوع می باشد افزود: یک ظلم او نسبت به خوبان است، یعنی تحمل خوبان را ندارد، تحمل انبیاء و اولیاء و اهل ایمان را ندارد، تا جایی که توان دارد ظلم می کند، تهمت می زند، دروغ می گوید و برای مردم مؤمن هم دائم بن بست ایجاد می کند و در کمال بی رحمی و تا جایی که بتواند مؤمنین و خانواده شان را گرفتار آتش ظلم خود می نماید.

وی با اشاره به آیات 5 و 7 سوره البروج مبنی بر «النَّارِ ذَاتِ الْوَقُودِ»  و «وَهُمْ عَلَى مَا یَفْعَلُونَ بِالْمُؤْمِنِینَ شُهُودٌ» تصریح کرد: خداوند در این آیات از افراد متعفنی نام می برد که روی صندلی ها و کرسی هایشان نشستند و مؤمنین نجران و زن، مرد، بچه، جوان، پیر را زنده زنده در آتش ریختند هر چند باور آن سخت نیست چون منطقه عوانیه شیعه نشین عربستان را بیش از بیست روز است که با توپ، تانک و موشک می کوبند و آتش میزنند مردم را، مسجدها را نابود می کنند و بیش از دو سال است که هر بلایی بر سر مردم یمن می آورند.

استاد انصاریان خاطرنشان کرد: بی شک اگر ذره ای خیر در وجود این میت ها باشد و راه نجاتی برای آن ها وجود داشته باشد خداوند آن ها را نجات خواهد داد. اما چه بسا میت های متعفنی که هیچ ذره ای خیر در وجود آن ها نیست و راهی برای نجات خود باقی نمی گذارند.

وی بیان کرد: ممکن است میتی هم باشد که از حال خود خبر ندارد و ذره ای خیر در وجودش سوسو می زند بی شک خدایی که دمی را در عیسی(ع) قرار می دهد تا مردگان را زنده کند چنین افراد میتی را نیز زنده خواهد کرد.

این استاد اخلاق با قرائت آیه 51 سوره یس مبنی بر «وَنُفِخَ فِي الصُّورِ فَإِذَا هُم مِّنَ الْأَجْدَاثِ إِلَىٰ رَبِّهِمْ يَنسِلُونَ» یادآور شد: خداوند دم کاملی را برای زنده شدن مردگان به رسول خدا و اهل بیت(ع) داده است و چه بسا مردگانی را که زنده می کنند و نورانیت می بخشند و امام حسین(ع) در روز عاشورا چه دل هایی را زنده کرده و به چه میت هایی جان بخشیده است.

وی گفت: فردی مسیحی بود که از ایمان و اخلاق و عمل صالح تهی بود و در مغازه ای در جوار شیعیان زندگی می کرد وقتی همسایگان عزم سفربه کربلاء کردند او نیز همراهشان شد در حالی که نمی دانست امام حسین(ع) کیست و چه منزلتی دارد. وقتی به مقصد رسیدند از آن جایی که فرد مسیحی نمی توانست وارد حرم شود، او را برای نگهبانی از کفش های شان گماردند. وقتی بیرون آمدند دیدند چشمان فرد مسیحی از چشمان آن ها قرمز تر شده و بسیار گریه کرده است.

استاد انصاریان ادامه داد: فرد مسیحی به دوستانش گفت: وقتی در این جا خوابم برد دو نفر را دیدم که به اینجا آمدند. اولی به دیگری احترام زیادی می گذاشت، به او گفت: عباس جان اسم همه زائران را بنویس. و او در چند دقیقه هزاران نام را نوشت و حتی اسامی فرزندانی که در شکم مادران بود را هم در فهرست زائران نوشت. وقتی به من رسیدند گفت: آن مسیحی که بر روی کفشها خوابش برده است را هم یادداشت کن.

وی خاطرنشان کرد: این گونه می شود که میتی را زنده می کنند و حیات می بخشند این همان دم حیاتی است که زندگی می بخشد و انسان را نجات می دهد. وقتی می گویند امام حسین(ع) کشتی نجات است، همین تعبیر نجات را می دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: اگر انسانی ایمان بیاورد و قرآن را بفهمد با هیچ شراب دنیوی مست نخواهد شد. قرآن از شراب طهورا یاد کرده است که برای انسان های مؤمن در روز قیامت در نظر گرفته شده است. کسی که مفهوم این شراب را بفهمد دیگر لب به شراب نجس دنیوی نمی زند و خود را آلوده نمی کند.

وی گفت: اگر انسان خود را در کشتی تقوا قرار دهد نجات می یابد. اگر پیامبر(ص) و ائمه اطهار و خاندانش این گونه پاک و مطهر هستند چون در کشتی تقوا قرار دارند و خود را به طیبات وصل کرده اند و به زندگی خود نورانیت بخشیده اند.

انتهای پیام /

 

 


منبع : پایگاه عرفان
  • استاد انصاریان
  • حسینیه همدانی های تهران
  • سخنرانی شب هشتم ماه مبارک رمضان 96
  • انسان بدون پروردگار، نبی و اهل بیت(ع)؛ میتی است غرق در تعفن عملی، اخلاقی و اعتقادی
  • ذره ای خیر در وجود انسان دل مرده سبب نجات وی خواد شد
  • دستگیری ائمه اطهار(ع)  در روز محشر
  • اگر انسان خود را در کشتی تقوا قرار دهد نجات می یابد
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

    بیشترین بازدید این مجموعه

    رد پای استعمار پیر در ایجاد مسأله «سرزمین موعود»
    لندن؛ ميزبان همايش «پيروی از سنت پيامبر اكرم(ص) ...
    برگزاری همايش بين‌المللی گفت‌وگوی اديان در هند
    درگذشت زائر ایرانی در کنار ضریح امام حسین(ع)
    برنامه مراسم احیا در شبهای قدر ماه مبارک رمضان 90( ...
    گزارش تصویری/ بدرقه 100 هزار نفری مسافر کربلا در ...
    تشریح نقش بارگاه بانوی کرامت در شکل‌گیری حوزه ...
    عشق خديجه به رسول خدا صلى الله عليه و آله‏
    ویژه برنامه‌های سالروز ولادت حضرت معصومه(س) در ...
    استاد انصاریان: عبادت؛ جادۀ رسیدن به مغفرت، لطف، ...

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^