فارسی
جمعه 31 فروردين 1403 - الجمعة 9 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

اتمام حجت خدا توسط بندگان خاص‏

من اين آيات را با توضيح آن بيان مى‌كنم كه به مسأله يقين بيشترى بشود و اطمينان خاطر پيدا كنيم و به اعمال مثبت خود مانند هزينه كردن عمرمان در عبادت و خدمت به بندگان خدا دلگرم‌تر باشيم:

«وَ مَنْ يَخْرُجْ مِنْ بَيْتِهِ مُهاجِراً إِلَى اللَّهِ وَ رَسُولِهِ» 
كسى كه حركت خود را به طرف خدا و پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله جهت مى‌دهد، هر قدمى كه برمى‌دارد، مطابق با خواسته پروردگار و پيغمبر صلى الله عليه و آله است. در عالم حركت زياد است. گاهى كسى كل حركت خود را به طرف پول جهت مى‌دهد و گاهى كل حركت خود را به طرف لذت بدنى، مقام، شهرت و مانند آن جهت مى‌دهد. خدا در قرآن مى‌فرمايد: هر كس حركت خود را به طرف خدا و پيغمبر صلى الله عليه و آله جهت بدهد.
در هر زمانى اين جهت دادن، شدنى است. خيلى عجيب است كه بهترين عباد خدا در بدترين زمان‌ها و در ميان بدترين مردم به وجود آمدند، چون كه هميشه حجت خدا بر ديگران تمام باشد.
خداى متعال در قرآن، از كسى تعريف مى‌كند كه سوره‌اى را به نام او نازل كرده است. در سوره مؤمن او كارمند عالى رتبه دربار فرعون بوده است، اما همين آيات را ببينيد خداى متعال از اين انسان چه تعريفى مى‌كند. در آلوده‌ترين دربار، مملكتى پر از فساد، بدترين زمان ممكن، در ميان شريرترين مردم و بدترين دربار، پاك‌ترين انسان نشو و نما مى‌كند، چون زندگى خود را به طرف خدا و پيغمبر زمان خود جهت داد.
يا سوره مباركه كهف، ببينيد از اصحاب كهف چه تعريفى مى‌كند. در يكى از بدترين زمان‌ها، در ميان مردم شرير و در چارچوب دربارى فاسد، اين‌ها به اولياى خدا تبديل مى‌شوند و چقدر پروردگار به اين‌ها بها مى‌دهد كه سيصد و نه سال خواب آنان را طولانى مى‌كند و نمى‌گذارد بدن آنان بپوسد و حيوان‌ها به آن غار حمله كنند و آنان را بخورند.
خداوند در قرآن مى‌فرمايد:
اين‌ها خواب بودند، براى اين كه بدن آنان نپوسد، مانند مريض‌هايى كه مدتى طولانى روى تخت هستند، آنها را جا به جا مى‌كنند، تا آن قسمت از بدن آنها زخم نشود. پروردگار عالم مى‌فرمايد: من اين‌ها را به راست و چپ حركت مى‌دادم تا بعد از سيصد و نه سال كه بيدارشان كردم، بدن آنها نپوسد.
به اين‌ها خيلى بها داده است، چرا؟ چون زندگى خود را به طرف خدا جهت دادند و با پيغمبرى برخورد نكردند. در قرآن كريم از مردان و زنانى اسم مى‌برد، يا به آنها اشاره مى‌كند كه در بدترين روزگار، و در ميان بدترين مردم، بهترين انسان شدند تا كسى در فرداى قيامت، عذر زمانه، مردم بد و در محاصره دو هزار كانال ماهواره بودن را ارايه ندهد.


منبع : پایگاه عرفان
  • اتمام حجت خدا توسط بندگان خاص‏
  • اتمام حجت خدا
  • بندگان خاص‏
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    جز زیبایی چیزی ندیده‌ام
    مزد روزه داری!؟
    آثار مهر و محبّت راستين
    دعا براى دختردار شدن
    خانه تکانی و دل تکانی
    ويژگى‏هاى يهود در همه دورها
    حقيقت ايمان
    كم بودن ارزش داران‏
    رحمانیت پروردگار
    قضاوت قاطع قرآن كريم‏

    بیشترین بازدید این مجموعه

    درخواست نجات سنگدلان
    آثار مهر و محبّت راستين
    قضاوت قاطع قرآن كريم‏
    بصائر
    درخت خرما
    در عبادت از او كوشاتر است‏
    چند درخواست‏
    موانع استجابت دعا
    رحمت و محبت
    مزد روزه داری!؟

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^