فارسی
سه شنبه 28 فروردين 1403 - الثلاثاء 6 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 1
100% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 24 ارديبهشت 1396 ساعت 2:51 بعد از ظهر

استاد انصاریان: کمک به بازسازی اعتاب مقدسه موجب فزونی رحمت الهی می شود + تصاویر

استاد انصاریان: کمک به بازسازی اعتاب مقدسه موجب فزونی رحمت الهی می شود + تصاویر

استاد حوزه و مفسر قرآن کریم گفت: به طور یقین ما در مقابل نور معنوی و الهی ائمه اطهار(ع) مسئولیت، محبت و تکلیفی عاشقانه داریم، بنابراین بازسازی قبور مطهر و حرم های نورانی آن ذوات مقدس و تأمین هزینه های آن کمترین ادای تکلیف در مقابل آن نعمت های تام و بی مانند الهی است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه فرهنگی دارالعرفان، استاد حسین انصاریان در مراسم تأمین و تمهید لوسترهای طرح توسعه صحن و شبستان حضرت زهرا(س) در حرم مطهر امام علی(ع) که در حسینیه هدایت با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و مسئولان کشوری و لشکری و جمعی از خیرّین برپا شد، اظهارداشت: نور مقول به تشکیک است که از نور یک شمع تا بالاترین آن همه نور است؛ و کامل ترین و شدیدترین منبع نور وجود مبارک حضرت حق است "الله نور السموات والارض"؛ و به تعبیر قرآن جایگاه این نور در زمین خانه ائمه طاهرین(ع) است "فی بیوت اذن الله ان ترفع".
این مفسر قرآن کریم با اشاره به آیه شریفه «فِی‌ بُیُوتٍ‌ أَذِنَ‌ اللَّهُ‌ أَنْ‌ تُرْفَعَ‌ وَیُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ‌ یُسَبِّحُ‌ لَهُ‌ فِیهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ‌ - نور/ آیه۳۶» افزود: خداوند متعال می فرمایند؛ در خانه‌ هایى که خدا رخصت داده که [قدر و منزلت] آنها رفعت‌ یابد و نامش در آنها یاد شود در آن [خانه]ها هر بامداد و شامگاه او را نیایش مى ‌کنند.
استاد انصاریان ادامه داد: مصداق کامل این آیه که خدای متعال خواسته است رفعت یابد و امر به بزرگداشت و احترام به آنها کرده در واقع همین بیوت انبیاء و ائمه هدی است که امروزه پناهگاه هزاران دل عاشق و وارسته است که آرزومند لحظه حضور در این بیوت الهی هستند، تا به برکت، همت والا و وساطت آن بزرگواران، بتوانند درجات عالی معنوی را طی نموده و متخلق به اخلاق الهی شوند.
وی همچنین با اشاره به آیه «رِجالٌ لا تُلهیهِم تِجارَةٌ وَ لا بَیعٌ عَن ذِکرِ اللّه»، بیان داشت: غیر شیعه به هیچ وجه نمی تواند ادعا کند که آدرس این نور، در خانه غیر اهل بیت(ع) است؛ و شیعه با تکیه بر قرآن و روایات مستند، ثابت کرده است که کامل ترین و شدیدترین منبع نور الهی وجود مبارک اهل بیت(ع) هستند. لذا در منابع روایی خطاب به امام زمان(عج) آمده است: "السلام علیک یا نور الله" و یا در جامعه کبیره می خوانیم "خلقکم الله انوارا"؛ و امام سجاد(ع) هنگام دفن بدن مبارک سید الشهدا(ع) فرمودند "اما الاخره فبنور وجهک مشرقه".
استاد انصاریان اظهار داشت: بعد از ایمان به وحدانیت خداوند بزرگ و ابراز بندگی در مقابل عظمت خداوند، از جمله ویژگیهای اعتقادی هر یک از مسلمانان را می توان توجه به پیامبر اکرم(ص) و سیره آن حضرت و احترام و تکریم به اهل بیت(ع) دانست. اعتقادی که نشآت گرفته از اصول دین اسلام است.
استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: هر یک از مسلمین بدنبال این هستند که ضمن آشنایی با سیره آن حضرت و اهل بیت(ع) ایشان به نحو شایسته محبت و علاقه خود را به آن خاندان ابراز نمایند، تا با تمسک به آنان بتوانند ارتباط قلبی خود را با خداوند متعال پیوند داده، و با انتخاب الگوهای دنیایی و اخروی همواره به این ارتباط تداوم بخشند.
استاد انصاریان افزود: یکی از راههایی که مسلمین از آن بهره می گیرند زیارت قبور و حضور در فضای معنوی و روحانی بقاع متبرکه و صحن ها و رواقهای حرم آن بزرگواران برای راز و نیاز و خلوت با معبود یکتاست، که هر یک از مؤمنین با توجه به درجات علمی و معنوی خود از آن بهره مند می شود.
وی بیان داشت: انجام این وظیفه موجب می شود که علاوه بر ارتباط معنوی خود انسان به آن منابع نور، زمینه اتصال جمع عظیمی از پاک ترین انسانها که زائران آن اعتاب مقدسه هستند با حضرات معصومین(ع) فراهم شود.
استاد حوزه علمیه اظهار داشت: مشاهد مشرفه و اعتاب مقدسه و حرم‌های مطهره حضرات معصومین(ع) از مراکز مهم پرستش و تقرب به خداوند متعال و محل نزول ملائکه و مزار اولیاء رحمان و عروج و صعود به عوالم بالا و ملکوت اعلی است این مقامات عالیه که از تجلیات الهیه در اعلی مرتبه رفعت و عظمت می باشند و به حضور تشرف ارواح انبیاء و اولیاء مأمورند، باید از جهت ظاهر بارگاه آستان فرشته پاسبان آنها آباد و بهترین جلوه های ظهور و شکوه را داشته باشند.
این مفسر قرآن کریم یادآور شد: هر که در این میدان قدمی بردارد و به اندازه خود ادای وظیفه کند حتماً مشمول دعای حضرت امام صادق(ع) که با حال تضرع در سجده فرمودند خواهد بود که فرمودند "رحم الله امراء احیا امرنا" خداوند کسی که امر ما را زنده می کند مورد رحمت خود قرار دهد.


منبع : پایگاه عرفان
  • حضرت استاد انصاریان
  • کمک به بازسازی اعتاب مقدسه موجب فزونی رحمت الهی می شود
  • کمک به بازسازی اعتاب مقدسه
  • بازسازی و کمک به تجهیز قبور ائمه اطهار(ع)کمترین ادای تکلیف در مقابل نعمت های تام الهی است
  • 0
    100% (نفر 1)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

    بیشترین بازدید این مجموعه

    بی حرمتی نسبت به مقدسات اسلامی و عدم عذر خواهی پاپ
    صدور حكم اعدام هفت يمني شيعه
    برگزاري همايش «شناخت حضرت محمد(ص)» در تركيه
    برگزاری همايش بين‌المللی «اقتصاد اسلامی» در ...
    بررسی اسلام و چالش‌های قرن بيست‌ويكم در ...
    کودکی که درباره یوسف و زلیخا شهادت داد و جبرئیل ...
    شعار حج امسال «حج، وحدت، بیداری و مسولیت اسلامی» ...
    استاد انصاریان: شکر قلب در تحصیل ایمان به مبدأ و ...
    استاد انصاریان: مغفرت، رحمت و شفاعت ثمره گریه بر ...
    استاد انصاریان: برگشت از قیامت امکان پذیر نیست/ ...

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^