فارسی
جمعه 31 فروردين 1403 - الجمعة 9 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
1
نفر 0
تاریخ انتشار : 24 ارديبهشت 1396 ساعت 11:56 صبح

آیین رونمایی و تأمین هزینه لوسترهای طرح توسعه حرم مطهر امام علی(ع) در حسینیه هدایت

آیین رونمایی و تأمین هزینه لوسترهای طرح توسعه حرم مطهر امام علی(ع) در حسینیه هدایت

 

آیین رونمایی و تأمین هزینه لوسترهای طرح توسعه حرم مطهر امام علی (ع) با حضور مسؤل دفتر مقام معظم رهبری و دیگر شخصیت ها و خیرین به میزبانی حضرت استاد انصاریان در حسینیه هدایت برگزار شد

 

به ‌گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان، آیین رونمایی و تأمین هزینه لوسترهای طرح توسعه حرم مطهر امام علی(ع) (صحن و شبستان حضرت زهرا(س)) در مراسم نورالزهرا(س) با حضور مسؤل دفتر مقام معظم رهبری و دیگر شخصیت ها و خیرین به میزبانی استاد انصاریان در حسینیه هدایت برگزار شد.

 

در این مراسم رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: عملیات ساخت پروژه صحن حضرت زهرا (س) از سال 1389 در زمینی به مساحت 60 هزار متر مربع با 220 هزار مترمربع زیربنا در دو بخش زیارتی و غیر زیارتی آغاز شده است.

 

حسن پلارک اظهار داشت: بخش غیر زیارتی این پروژه عظیم که در جهان اسلام حرف اول را  خواهد زد شامل ساختمان موزه، کتابخانه، اداری، مهمانسرا و غیره است.

 

وی با تأکید بر اینکه تمامی عملیات ساخت، تکمیل و دیگر مسایل مربوطه به دست توانمند هنرمندان ایرانی به انجام رسیده و قرار است بیش از یک هزار لوستر در 7 مدل در این صحن نصب شود، افزود: هزار و 162 لوستر در طبقات همکف، اول، زیرزمین اول و تمامی رواق‌ها برای ایجاد بهترین نورپردازی در صحن حضرت زهرا(س) نصب خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه ساخت چنین پروژه عظیمی آن هم با این ابعاد و در حدود 4 سال چیزی کمتر از یک معجزه نیست، اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های به عمل آمده صحن حضرت زهرا (س) تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

پلارک با قدردانی از حمایت و کمک‌های مردمی در ساخت و تکمیل پروژه‌های عتبات عالیات گفت: هموطنان برای اهدای نذورات خود و ارایه هر گونه کمک می‌توانند با مراجعه به دفاتر ستاد بازسازی عتبات در این نعمت الهی سهیم باشند.

 

در ادامه این مراسم، حضرت استاد انصاریان به ایراد سخن پرداختند و در ابتدای سخن فرمودند:

 نور مقول به تشکیک است که از نور یک شمع تا بالاترین آن همه نور است؛ و کامل ترین و شدیدترین منبع نور وجود مبارک حضرت حق است "الله نور السموات والارض"؛ و به تعبیر قرآن جایگاه این نور در زمین خانه ائمه طاهرین(ع) است "فی بیوت اذن الله ان ترفع".

استاد انصاریان با اشاره به اینکه تنها اهل خانه های آل الله هستند که جنبه های گسترده و جاذبه های متنوع مادی، آنان را از یاد خدا باز نداشته است "رجال لاتلهیهم تجاره و لا بیع عن ذکر الله"؛ فرمودند: غیر شیعه به هیچ وجه نمی تواند ادعا کند که آدرس این نور، در خانه غیر اهل بیت(ع) است؛ و شیعه با تکیه بر قرآن و روایات مستند، ثابت کرده است که کامل ترین و شدیدترین منبع نور الهی وجود مبارک اهل بیت(ع) هستند. لذا در منابع روایی خطاب به امام زمان(عج) آمده است: "السلام علیک یا نور الله" و یا در جامعه کبیره می خوانیم "خلقکم الله انوارا"؛ و امام سجاد(ع) هنگام دفن بدن مبارک سید الشهدا(ع) فرمودند "اما الاخره فبنور وجهک مشرقه".

 

این استاد حوزه علمیه قم افزود: یقیناً ما در مقابل این نور معنوی و الهی مسئولیتی محبتی و تکلیفی عاشقانه داریم، بنابراین بازسازی قبور مطهر و حرم های نورانی آن ذوات مقدس و تأمین هزینه های آن کمترین ادای تکلیف در مقابل آن نعمت های تام و بی مانند الهی است.

 

وی افزود: انجام این وظیفه موجب می شود که علاوه بر ارتباط معنوی خود انسان به آن منابع نور، زمینه اتصال جمع عظیمی از پاک ترین انسانها که زائران آن اعتاب مقدسه هستند با حضرات معصومین(ع) فراهم شود.

 

این مفسر قرآن کریم یادآور شد: هر که در این میدان قدمی بردارد و به اندازه خود ادای وظیفه کند حتماً مشمول دعای حضرت  امام صادق(ع) که با حال تضرع در سجده فرمودند خواهد بود که فرمودند "رحم الله امراء احیا امرنا" خداوند کسی که امر ما را زنده می کند مورد رحمت خود قرار دهد.

 

انتهای پیام/


منبع : پایگاه عرفان
  • حسینیه هدایت
  • استاد انصاریان
  • آیین رونمایی و تأمین هزینه لوسترهای طرح توسعه حرم مطهر امام علی(ع) در حسینیه هدایت
  • آیین رونمایی و تأمین هزینه لوسترهای طرح توسعه حرم مطهر امام علی(ع)
  • آیین رونمایی و تأمین هزینه
  • حرم مطهر امام علی(ع)
  • لوستر
  • 1
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

    بیشترین بازدید این مجموعه

    شهادت مظلومانه شيعيان در مرز پاكستان
    ساخت بزرگترین حوزه علمیه خاورمیانه در گيلان
    با شرکت ایران؛ نمايشگاه مسلمانان اروپا در فرانسه ...
    به مناسبت دهه فجر؛ مستند یاران انقلاب از رادیو ...
    برگزاری اولین همایش بین‌المللی گردشگری اسلامی ...
    استاد حسین انصاریان: شفاعت امام حسین علیه السلام ...
    گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در حسینیه ...
    مرزهای مجاز زمینی برای تردد زائرین اربعین حسینی ...
    گزارش تصویری/سخنرانی استاد انصاریان در حسینیه ...
    استاد انصاریان پاسخ می‌دهد: راه رسیدن به خیر ...

     
    نظرات کاربر

    ناشناس
    با عرض سلام چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.وقتی با معضلات متعددی در کشورمان از جمله بیکاری جوانان و ازدواج آنها و مشکل مسکن و این همه فقیر داریم فکر نمی کنم خود امیر المومنین(ع) هم راضی باشد به جای رسیدن به وضع افراد فقیر و درمانده کشور، پول های جمع آوری شده صرف لوسترهای حرم ایشان شود.
    پاسخ
    0     0
    24 ارديبهشت 1396 ساعت 1:02 بعد از ظهر
    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^