فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 17 ارديبهشت 1396 ساعت 3:13 بعد از ظهر

استاد انصاریان: خلأ غرب نداشتن علم باطن، علم بالله، علم به معاد و علوم انبیا و ائمه طاهرین(ع) است  

استاد انصاریان: خلأ غرب نداشتن علم باطن، علم بالله، علم به معاد و علوم انبیا و ائمه طاهرین(ع) است   

استاد انصاریان در سخنرانی خود با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) عنوان کرد: در بحث جلسه گذشته، روایت بسیار مهمی از وجود مبارک رسول خدا(ص) قرائت شد که در این روایت، پیغمبر اکرم(ص)، صلاح و فساد همه اعضا و جوارح انسان را در گرو وضع قلب می‌دانند.

 

وی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرمایند: «الا و ان فی الجسد مضغة ان صلحت صلح الجسد کله»، در وجود شما مردم، پاره گوشتی است که اگر این پاره گوشت، سر و سامان داشته باشد، اعضا و جوارح شما شامل چشمتان، گوشتان، زبانتان، دستتان، شکم‌تان، غریزه‌تان و قدم‌تان، سر و سامان خواهد داشت اما اگر آن پاره گوشت، تباهی و فساد داشته باشد، همه اعضا و جوارح شما، تباه و فاسد خواهد بود.

 

استاد انصاریان یادآور شد: وقتی که قلب دچار فسادی مانند طمع باشد، انسان حدود پروردگار عالم را در رابطه با مال، با کلنگ طمع خراب می‌کند، و از کسب مشروع کار معقول و فعالیت پاک رد می‌شود، و وارد رشوه و غصب و ربا و اختلاس می‌شود. برای ورود به این مکاسب محرمه، از همه اعضایش باید کمک بگیرد، کلنگ طمع، مرزهای الهی را خراب می‌کند، ولی وقتی که انسان وارد مفاسد مالی بشود همه بدن او، همه اعضا و جوارح او برای به دست آوردن مال حرام کمکش می‌کنند.

 

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: رسول خدا(ص) در یک روایتی که کلینی(ره) در جلد دوم کافی نقل کرده است، حسد را تشبیه به آتش کردند، وقتی آدم می‌خواهد به طرف مقابل که به او حسادت دارد این آتش‌افروزی را راه بیندازد، با زبان تنهایش که نمی‌تواند راه بیندازد، تمام بدن را باید به کار بگیرد برای ضربه زدن، با چشمش، با زبانش، با دستش، با قدمش، با قدرتش و با توانش باید بر ضد بنده پروردگار که به او حسد دارد، اقدام کند، هر کدام از رذائل اخلاقی که جایشان هم در قلب است، خسارت‌هایی دارند که برای تحقق این خسارت‌ها، همه بدن باید به کار گرفته شود.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه قم در ادامه به بیان اهمیت علوم اسلامی پرداخت و گفت: شیمی علم است، ریاضی هم علم است و ارزش هم دارد ولی کاربرد این علوم فقط برای بدن انسان است، این علوم، راهی به روح و قلب انسان ندارند، عامل تربیت و ادب انسان نیستند، اگر بودند که تک تک اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها، منبع ادب، تربیت، کرامت و وقار و عظمت بودند، خلأ غرب برای نداشتن همین علم باطن است، برای نداشتن علم بالله، برای نداشتن علم به معاد و برای نداشتن رشته علوم انبیا و ائمه طاهرین(ع) است.

 

وی با بیان اینکه غرب، خود انسان را هم نمی‌شناسد، تأکید کرد: شما اگر از غربی‌ها بپرسید انسان یعنی چه؟ نمی‌دانند، من در حدود بیست کشور اروپایی، منبر رفتم و سعی کردم با خود اروپایی‌ها برخورد کنم، از اساتید دانشگاه، تا دانشجویان علمی و در مهمترین دانشگاه‌هایشان هم رفتم و هدفم فقط برای این سؤال بود، آنجا از هر کسی بپرسید انسان را معنی کن، می‌گوید انسان یعنی مجموعه‌ای از فعالیت‌های شیمیایی و فیزیکی، انسان دینامیسمی جز این بدن در این عالم ندارد.

 

این مفسر قرآن کریم یادآور شد: آنها انسان را نمی‌شناسند؛ لذا الکسیس کارل که برنده جایزه نوبل و از اساتید مهم غرب بود، کتابی به نام «انسان موجود ناشناخته»، نوشته است. این اسم، راست هم هست، آنها انسان را نمی‌شناسند و نمی‌دانند انسان کیست، اینها را نبوت، توحید و امامت باید حل کند، نمی‌شود از بیگانگان پرسید، آنها خودشان را نمی‌شناسند تا چه برسد به مسائل بیرون از انسان را، حالا شما اگر از پروردگار بپرسید انسان کیست؟ چهار جواب به شما می‌دهد، خلیفة الله، مستعد هدایت الله، افق کرامت الله، عرصه معرفت الله، این انسان است.

 

استاد انصاریان ادامه داد: یعنی با این تعریفی که خداوند از انسان در سوره بقره و در سوره اسراء کرده است، به انسان می‌گوید که تو از مخلوقات، گل سرسبد آفرینش من و افق تجلی تمام ارزش‌ها هستی، این در روایات است که تو جلوه خدا هستی نه جلوه فیزیک، تو جلوه معرفت هستی نه جلوه شیمی، تو جلوه هدایت هستی نه جلوه حیوانیت، تو جلوه کرامت هستی نه عرصه‌گاه پستی، یعنی غرب به خاطر اینکه انسان را نمی‌شناسد، شأن انسان را تا حد حیوانات پائین آورده است؛ یعنی فرهنگ غرب، به خاطر جهل به انسان، انسان را به زمین چسبانده است، قامت انسانی را هم شکسته و پستش کرده است.

 

وی افزود: علوم غیرالهی می‌تواند هواپیما بسازد، بدن‌ها را از یک کشوری به کشور دیگر ببرد، می‌تواند قطار و ماشین بسازد و بدن‌ها را حمل و نقل کند، می‌تواند قویترین یونیت را بسازد و دندان درد را اصلاح کند، می‌تواند ام آر آی بسازد که عکسبرداری دقیق کند، هیچ علمی امروز در کره زمین ارتباطی با ادب و تربیت و رشد و کمال انسان ندارد، اینهایی که فریفته غرب هستند یا دلشان می‌خواهد بارشان را از این مملکت جمع کنند و به آمریکا و کانادا بروند، دارند وارد سراب می‌شوند. آنجا حقیقتی وجود ندارد.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه قم اظهار کرد: ما هفتاد و پنج میلیون هستیم، یک درصد کمی رباخور داریم، درصد کمی بی‌حجاب داریم، درصد کمی عرقخور داریم و درصد کمی هم متجاوز به حقوق مالی و حقوق اجتماعی مردم هستند اما آنها، همه کشورشان یک طویله آباد زیبایی است که به قول قرآن کریم، انواع حیوانات در آن زندگی می‌کنند، آیا فکر می‌کنید آنجا بهشت است؟

 

وی ادامه داد: بهشت توحید است، بهشت نبوت است، بهشت امامت است، بهشت این عبادات است، بهشت رفتن در این حرم‌های مطهر است. امام صادق(ع) می‌فرماید: گریه بر ابی عبدالله الحسین(ع) به معنای رفتن به بهشت است. بهشت، شب‌های احیا، شب‌های ماه رمضان و روز عرفه است. بهشت، شب جمعه و دعای کمیل است، اینها را خیلی غنیمت بدانید و کم حساب نکنید.

 

این مفسر قرآن کریم با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) عنوان کرد: پیغمبر(ص) می‌فرماید: وقتی دور همدیگر جمع می‌شوید و یک معلم دین، معالم دین را برایتان می‌گوید، این یک باغ با عظمتی از بهشت است، ولی پرده دنیا جلوی چشمتان است، اگر همین الآن خداوند این پرده را کنار بزند، ما خودمان را در بهشت خواهیم دید.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: قرآن مجید می‌گوید: جهنم یا بهشت به خود عمل شماست. شما آیات مربوط به جهنم در قرآن را ببینید، هیچ آیه‌ای ندارد که جهنم با نفت، با بنزین، با گاز، با زغال سنگ، با باروت یا با نفت می‌سوزد. قرآن مجید می‌گوید: سوخت جهنم، خود مردم هستند، یعنی همین الآن که یک نفر دارد زنا می‌کند، دارد تولید آتش می‌کند، نه اینکه این آتش در آینده تولید شود، آنکس که دارد حرام می‌خورد و غیبت می‌کند و آبروی مردم را می‌برد، همین الآن، عملش تبدیل به آتش می‌شود ولی زیر پرده دنیاست، این پرده کنار برود، از همه بدن، آتش شعله‌ور می‌شود و فرقش هم با آتش دنیا این است که این آتش خاموش نمی‌شود.

 

استاد انصاریان به آیات مربوط به بهشت در قرآن اشاره کرد و گفت: آیات مربوط به بهشت را هم نگاه کنید. همین الآن که نشستید و دارید قرآن و معارف خدا را گوش می‌دهید، در بهشت هستید. خداوند در آیه 25 سوره مبارکه بقره، قاعده تجسم عمل و تبدیل انرژی به ماده را بیان کرده است، اگر قاعده تبدیل انرژی به ماده را دانشمندان قرن هجدهم به بعد ثابت کردند، این تبدیل انرژی به ماده را آیه 25 سوره بقره، هزار و پانصد سال پیش گفته است.


منبع : پایگاه عرفان
  • استاد انصاریان
  • حرم مطهر حضرت معصومه(س)
  • سخنرانی نهم
  • دهه دوم رجب 96
  • شهر مقدس قم
  • پیامبر اسلام(ص) صلاح همه جوارح را در وضع قلب می‌داند
  • کلنگ طمع، مرزهای الهی را خراب می‌کند
  • خلأ غرب برای نداشتن علم باطن، علم بالله و علم به معاد است
  • فرهنگ غرب، شأن انسان را تا حد حیوانات پائین آورده است
  • جهنم یا بهشت رفتن به خود عمل انسان است
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
    مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

    بیشترین بازدید این مجموعه

    قلم الكترونيك؛ ابتكار مخترع سوری برای تسهيل ...
    وهابی سازی جنوب کشور به روش صهیونیستها
    آغاز مسابقات خوشنويسی اسلامی در برونئی
    برنامه مراسم احیا در شبهای قدر ماه مبارک رمضان 90( ...
    مصر ؛ جدال محبان اهل بیت(ع) با وهابیون؛ از ...
    تغییرات تازه در مسجدالحرام و بازسازی چاه زمزم
    گزارش تصویری / مراسم دعای عرفه در حسینیه هدایت ...
    استاد انصاریان در شهرستان خوی: علما تا جان در بدن ...
    ذکر فضائل امیرالمومنین(ع) عبادت است
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^