فارسی
پنجشنبه 30 فروردين 1403 - الخميس 8 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 9 ارديبهشت 1396 ساعت 3:46 بعد از ظهر

استاد انصاریان: تمدن فعلی اروپائیان از برکت وجود پیغمبر اسلام(ص) است  

استاد انصاریان: تمدن فعلی اروپائیان از برکت وجود پیغمبر اسلام(ص) است   

 

استاد انصاریان در سخنرانی حسینیه شهدای تهران خود اظهار کرد: در جلسه قبل شنیدید که وجود مبارک رسول خدا(ص) چهار مسئولیت از جانب پروردگار بر عهده‌شان گذاشته شد که با این چهار مسئولیت، جامعه بشری را تا قیامت از ضلالت، گمراهی، فساد، خرابی دنیا و آخرت برهاند و  نجات بدهد.

 

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) بیست و سه سال برای اجرای این چهار مسئولیت، همه وجود خودش را بدون کمترین توقعی از مردم هزینه کرد، با یک لباس معمولی زندگی کرد، اغلب گرسنه به سر برد، در یک خانه خشتی و گِلی سکونت داشت، اگر راحت بتوانید باور کنید، نزدیک از دنیا رفتنش در روز بیست و هشت صفر، به امیرالمؤمنین(ع) فرمود: علی جان، من پولی برای کفنم ندارم، شما بدن من را در همین عبا و پیراهنم کفن کن، این هم نتیجه ارتباطش با امور مادی تا لحظه آخر عمر در حالی است که در مدینه، هر وقت می‌خواست وضو بگیرد، مردم می‌ریختند آبی که از صورتش سرازیر می‌شد را از دستش برای شفا می‌گرفتند.

 

این مفسر قرآن کریم یادآور شد: اگر پیامبر اسلام(ص) لب باز می‌کرد که من بهترین غذا را می‌خواهم، بهترین لباس را می‌خواهم و بهترین خانه را می‌خواهم، برایش فراهم بود. مدینه منطقه کشاورزی و ثروت خیز بود، تنها شیء قیمتی که در دوره عمرش گیرش آمد این بود که بعضی از کشاورزان منطقه خیبر، نه از طریق غنائم جنگی، بلکه طبق آیات قرآن آمدند به پیغمبر(ص) گفتند ما می‌خواهیم این زمین‌هایمان را به شما هدیه کنیم، زمین‌های خوبی بود، آب و محصول داشت، پیغمبر اکرم(ص) هم آن قطعه زمین‌ها را به صدیقه کبری(س) بخشید که آن هم دو سه روز بعد از مرگ پیغمبر(ص) در روز روشن غارت کردند و بردند. این همه مایملک پیغمبر بود که آن هم بدون جنگ گیرش آمد.

 

استاد انصاریان تأکید کرد: تمام همت، تمام دغدغه و تمام فکر پیامبر اسلام(ص)، این بود که مرد و زن، از گمراهی، از هواپرستی، از شهوت‌پرستی، از پول پرستی، از زن پرستی، از مرد پرستی و از صدها نوع دیگر نجات پیدا کنند و اهل توحید و خالص بشوند، همه چیز را برای خدا بخواهند و هیچ وقت، «من» نگویند بلکه همیشه «ما» بگویند، یعنی هم خودشان را در مال دنیا به حساب بیاورند و هم یتیم، فقیر، مسکین و هم آدم گرفتار را، این هدفشان بود.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه قم ادامه داد: مرحوم شیخ طوسی(ره) از بزرگترین فقهای شیعه و از نویسندگان معتبر شیعه است، تمام حوزه‌های علمیه شیعه هر روز نجف، مشهد و قم، تحت تاثیر دانش شیخ طوسی است. وقتی می‌نشست درس می‌داد، براساس پنج مذهب، یعنی به مذهب حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی، و مکتب اهل بیت(ع) درس می‌داد. یعنی در همه امور متخصص این پنج مکتب بود. او اولین کسی است که در کره زمین بنیانگذار حقوق تطبیقی است.

 

وی افزود: اروپایی‌ها می‌گویند حقوق تطبیقی را ما اختراع کردیم، آنها دروغ می‌گویند، از این دروغ‌ها خیلی دارند، غربی‌ها کمپانی دروغند، اگر شما جوان‌ها دلتان می‌خواهد ببینید آنها چقدر دروغگو هستند فقط در مسئله دانش، بنیان‌های دانش و بنیان‌های علم، این سه جلد کتاب را بخرید و با دقت بخوانید، که یک خارجی نوشته و اسمش هم «خورشید اسلام در اروپا» است. خیلی هم زحمت کشیده و تمام علوم پایه را در همه رشته‌ها شامل شیمی، فیزیک، طب، هندسه، ریاضی و تمام دانش‌های پایه را در این سه جلد کتاب می‌نویسد.

 

این مفسر قرآن کریم تأکید کرد: او می‌گوید این دانش پایه را اروپا می‌گوید برای فلان دانشمند است، این دانش پایه برای فلان دانشمند است، قانون نور برای فلانی است، قانون جاذبه برای نیوتون است، قانون حرکت زمین برای یک ایتالیایی است که یک لهستانی آمد کاملش کرد، و بعد می‌گوید همه اینها دروغ است، همه را آدرس می‌دهد که این دانش پایه در چه قرنی به وسیله کدام دانشمند اسلامی ارائه شد. او می‌گوید: گالیله، خیلی دیرتر از مسلمان‌ها گفت کره زمین ساکن نیست و دور خورشید می‌گردد.

 

استاد انصاریان با اشاره به آیه 40 سوره مبارکه یس اظهار کرد: ریشه‌اش هم در قرآن است که فرموده است: «لاَ اَلشَّمْسُ يَنْبَغِي لَهٰا أَنْ تُدْرِكَ اَلْقَمَرَ وَ لاَ اَللَّيْلُ سٰابِقُ اَلنَّهٰارِ وَ كُلٌّ فِي فَلَكٍ يَسْبَحُونَ»  ﴿يس‌، 40﴾، کل که می‌گوید، یعنی تمام خورشید‌ها، ستاره‌ها و قمرها، همگی دارای گردش دورانی هستند. مسائل جبر، ریاضی، فیزیک، شیمی، هندسه، خیلی از قوانین اینها را می‌گوید ما به خودمان بستیم، دروغ هم می‌گوییم. اینها برای مسلمانهاست و ما تنها کاری که کردیم، این بود که آمدیم تکمیل کردیم اما ما کشف نکردیم، و تمام این تمدن فعلی از برکت وجود پیغمبر اسلام(ص) است.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: تمدن علمی، تمدن اجتماعی و اقتصادی و اینها را کار ندارم. تمدن اقتصادی آنها روی ربا سوار است، الآن روی دلار سوار است، دلار، زلفش به ربا در اروپا و آمریکا و بانک‌های سوئیس و مناطق دیگر گره خورده است، تحولات اجتماعی هم بنایش در اروپا روی افکار سه آدم آلوده شامل دورکین، فروید و داروین است، جهان را این سه نفر به لجن کشیدند.

این استاد اخلاق حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در اعتقاد، در اخلاق و در هر صورت، این انسان والا یعنی شیخ طوسی که پایه‌گذار چند تا دانش است، اهل همین طوس خراسان بوده که فردوسی دفن است، آن زمان، یک ده  کوچک بود، با اینکه براساس پنج مذهب درس می‌داد و علمای اهل تسنن به او حسادت کردند و وجودش را برنتافتند و یک بار با مریدهایشان ریختند که شیخ طوسی را بکشند، شیخ موفق شد فرار کند ولی کتابخانه‌اش را با هر چه که تألیف کرده بود، سوزاندند تا خاکستر بشود.

 

وی افزود: ایشان با پای پیاده از ترس جان، از بغداد آمد نجف، نجف شهر نبود بلکه یک ده بود، چیزی دیگر نداشت، چهار تا ستون چوبی فرو کرد در زمین و یک حصیر انداخت رویش، آنجا را تبدیل به خانه و محل درس کرد، که کم کم زمان حیات خودش، حوزه نجف پا گرفت و هزار سال است که این حوزه که بنیانش برای شیخ طوسی است دارد کار می‌کند. من باید کتابی را به شما آدرس بدهم ولی عربی است. اسم این کتاب، «ماذا النجف و حاضرها» است. خدا می‌داند در این هزار سال، از این حوزه، چقدر فیلسوف، حکیم، فقیه، مفسر، خطیب، نویسنده و دانشمند، فارغ التحصیل شدند. هزار سال شمار همه را نمی‌شود به دست آورد، همه اینها از برکات شیخ طوسی است.

 

استاد انصاریان با بیان اینکه عالمان واقعی شیعه برای حفظ مردم، هدایت مردم، دین مردم و کشور مردم بالاترین زحمت را کشیدند و توقعی هم نداشتند، اظهار کرد: شما باید عالمان ربانی واجد شرایط شیعه را بشناسید، عالمی که ما می‌گوییم، منظورمان عبا و قبا و عمامه نیست، اینها که هر کسی می‌تواند بپوشد، دو متر پارچه چیزی نیست، اینها بعضی‌هایشان مضر به حال دین، به حال شما، به حال آبروی اسلام و به حال آبروی آبروداران هستند، شما اگر می‌خواهید روحانی شیعه را ببینید، یک کتابی به نام «اعیان الشیعه» در شصت جلد است که شرح حال علمای بزرگ شیعه است. فقط یک جلدش را بخوانید و ببینید عالم شیعه به چه کسی گفته می‌شود.

 

استاد انصاریان در پایان تأکید کرد: اینهایی که می‌گویند اسلام در این کشور نباشد، اینهایی که می‌گویند نبوت نباشد و اینهایی که می‌گویند امامت ائمه نباشد، چیزی دارند به جای این قرآن و پیغمبر و امیرالمؤمنین و ابی عبدالله(ع) بگذارند؟ زال، رستم، گیو، خسرو پرویز، خشایارشاه یا آریوبرزن را می‌خواهند به جای رسول خدا(ص) قرآن و ائمه(ع) بگذارند؟ حرف عاقلانه‌ای بزنید که وقتی می‌گویید پیغمبر، قرآن و امام معصوم نباشد، به جایش اینها باشند که بهتر از آنها هستند، یک حرف درست و حسابی بزنید. چرا دارید به صورت مجانی، سعادت دنیا و آخرت خودتان را به باد می‌دهید؟


منبع : پایگاه عرفان
  • استاد انصاریان
  • دهه سوم رجب 96
  • چهار مسئولیت پیامبر اسلام(ص) برای نجات بشریت از ضلالت و گمراهی
  • تمام همت و دغدغه پیامبر اسلام(ص)، نجات بشریت از گمراهی بود
  • شیخ طوسی اولین کسی است که در کره زمین بنیانگذار حقوق تطبیقی است
  • اروپایی‌ها فقط دستاوردهای مسلمانان را تکمیل کردند
  • عالمان واقعی شیعه برای هدایت مردم بالاترین زحمت را کشیدند و توقعی هم نداشتند
  • سخنرانی نهم حسینیه شهدای تهران
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

    بیشترین بازدید این مجموعه

    عرضه نخستين قرآن معطر جهان عرب در نمايشگاه ...
    استقبال مسلمانان فرانسه از يک مستند
    آبرو ريزي مفتيان سعودي و لزوم پايان سكوت علماي ...
    برگزاری اولین همایش بین‌المللی گردشگری اسلامی ...
    آیت الله انصاریان : تواضع از ویژگی های مهم آیت ...
    استاد حسین انصاريان:عاشورا بزرگترين عبرت تاريخ ...
    ایران‌شناس سوییسی: معماری بارگاه امام رضا(ع) ...
    استاد انصاریان: بعضی عشق‌ها بت‌پرستی است/ راضی ...
    استاد انصاریان: «کفر» خطرناک‌ترین حجاب قلب/ 3 ...
    استاد انصاریان: در مقابل هیچ یک از نعمت‌های ...

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^