فارسی
پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403 - الخميس 15 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 16 آذر 1388 ساعت 11:05 صبح

كرسی تلاوت قرآن جمهوری اسلامی ايران افتتاح شد

 مراسم افتتاحيه كرسی تلاوت قرآن جمهوری اسلامی ايران شب گذشته، 15 آذرماه، هم‌زمان با عيد سعيد غدير خم با حضور پيشكسوتان و كارشناسان قرآنی كشورمان در حسينيه هدايت تهران برگزار ‌شد.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، مراسم افتتاحيه كرسی تلاوت قرآن جمهوری اسلامی ايران شب گذشته، 15 آذرماه، هم‌زمان با عيد سعيد غدير خم با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين حميد محمدی؛ رئيس مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور، حسن بيادی؛ نائب‌رئيس شورای اسلامی شهر تهران، محمدتقی مروت؛ پيشكسوت قرآنی، جمعی از قاريان برجسته و پيشكسوتان قرآنی كشورمان و علاقه‌مندان از ساعت 19 تا 22 در حسينيه هدايت تهران برگزار ‌شد.
اين مراسم با پخش آنونس كرسی تلاوت قرآن آغاز شد، پس از آن عباس سليمی؛ پيشكسوت قرآنی به عنوان مجری برنامه با بيان خير مقدم به حضار و تشكر از حضورشان به ذكر مسئله غدير اشاره كرد. وی در بخش ديگری از سخنان خود به معرفی كرسی تلاوت و هدف از برگزاری آن پرداخت.
تلاوت قرآن توسط سيد‌مرتضی سادات فاطمی، پيشكسوت قرآنی كشورمان، بخش بعدی اين مراسم بود، سادات فاطمی به قرائت آيات انتهايی سوره مباركه فرقان پرداخت كه مورد استقبال حضار قرار گرفت و سليمی در ادامه مراسم، غدير را روز اتمام دين و اكمال نعمت خواند و درباره آن توضيحاتی ارائه داد.
تلاش كاركنان راديو قرآن اين است كه قرآن را وارد خانه‌ها كنند
در ادامه مراسم محمد‌حسين محمد‌زاده، مدير راديو قرآن به ارائه سخن پرداخت. وی ضمن خير مقدم به حضار و تبريك عيد غدير گفت: بدون شك تأسيس راديو قرآن، نشانه اهتمام نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران به مسئله قرآن است. مؤسس اين رسانه، يكی از احياگران قرآن در عضر حاضر؛ يعنی مقام معظم رهبری هستند و هم‌اكنون تلاش كاركنان راديو قرآن اين است كه قرآن را وارد خانه‌ها كنند.
وی در بخش ديگری از سخنان خود به هدف برگزاری اين كرسی تلاوت اشاره كرد و افزود: راديو قرآن در حفظ و گسترش هنر مجلل تلاوت قرآن كريم كه توسط اساتيد بزرگی از صدر اسلام تاكنون به دست ما رسيده است، وظيفه‌‌ای را احساس كرد و انگيزشی در ميان جوانان به وجود آورد تا در اين راه قدم بر دارند.
محمد‌زاده‌ اظهار كرد: اين كرسی تلاوت قرآن می‌خواهد در يك فضای آرام و بدون دغدغه، تلاوت داشته باشد تا جوانان و قاريانی كه در مسابقات امتياز لازم را نمی‌آورند در آن به كسب تجربه بپردازند، همچنين حتی قاريانی كه در مسابقات حائز رتبه و مقام هستند، كار خود را گسترش دهند.
وی تأكيد كرد: اين مراسم از اين به بعد هر هفته جمعه‌ها در يكی از نقاط مؤثر و دارای جمعيت مطلوب و استقبال‌كننده در يكی از شهرهای كشور و در مناطق مختلف تهران برگزار می‌شود، همچنين سازمان اوقاف و امور خيريه به عنوان همكار و مددكار ما قرار دارد. قراء برگزيده فصلی و يا سالانه و اهدای جوايز به آن‌ها نيز بخشی از برنامه برگزاری اين كرسی تلاوت است.
در ادامه برنامه عباس سليمی، به ارائه سخن پرداخت. وی به حديثی از پيامبر اسلام(ص) درباره توصيه به قرآن اشاره و اظهار كرد: پيامبر اسلام(ص) فرمودند، «عليكم بالقرآن» بر شما باد توجه به قرآن.
 استاد حسین انصاريان:امروز روز انسانی است كه همه آيات قرآن عملا در وجود مقدس او و در همه شئون زندگی او تحقق كامل داشته است تا جايی كه از آن حضرت به قرآن عينی تعبير شده است. وجود مقدسی كه شاهد وحی بود، وجود مقدسی كه خداوند در كتابش او را دانای به همه كتاب معرفی كرده است
تلاوت قرآن محمد‌جواد پناهی، قاری ممتاز قرآن بخش بعدی اين مراسم بود، وی به قرائت آيات انتهايی سوره فتح و سوره كوثر پرداخت كه مورد استقبال حضار قرار گرفت كه وی را مورد تشويق خود قرار دادند.

در ادامه برنامه سليمی يادی از رفتگان حوزه قرآن كرد و ياد آن‌ها را گرامی داشت. مداحی ذاكر اهل بيت(ع) حميد رمضانپور بخش ديگری از مراسم بود كه وی به ذكر اشعاری در مقام امام علی(ع) و اهميت روز عيد غدير پرداخت. در ادامه مراسم مجموعه‌ تلاوت‌های استاد مروت كه در فاصله سال‌های 1349 تا 1354 انجام شده و از راديو قرآن پخش شده است، با حجم بيش از 120 ساعت در لوح فشرده‌ای تنظيم شده بود كه توسط استاد حسين انصاريان به وی اهدا شد.

اجرای سه برنامه جذاب توسط گروه هم‌خوانی اهل بيت(ع) بخش ديگری از اين مراسم بود كه مورد توجه و استقبال حضار قرار گرفت. در ادامه مراسم استاد انصاريان به ارائه سخن پرداخت. وی گفت: با ارزش‌ترين عيد كه ريشه در كتاب خدا دارد غدير است و اگر حقيقتی كه در اين روز تحقق پيدا كرد يعنی ولايت اميرالمؤمنين(ع) نبود، اكمال دين و اتمام نعمت صورت نمی‌گرفت.
امروز روز انسانی است كه همه آيات قرآن عملاً در وجود او تحقق داشته است
وی افزود: امروز روز انسانی است كه همه آيات قرآن عملاً در وجود مقدس او و در همه شئون زندگی او تحقق كامل داشته است تا جايی كه از آن حضرت به قرآن عينی تعبير شده است. وجود مقدسی كه شاهد وحی بود، وجود مقدسی كه خداوند در كتابش او را دانای به همه كتاب معرفی كرده است.
استاد حسین انصاريان در بخش ديگری از سخنان خود اظهار كرد: وجود مقدسی كه طی چند سال از حكومتش، حكومت را بر اساس آيات قرآن نظام داد. وجود مقدسی كه آن‌قدر برای قرآن دغدغه داشت كه در آخرين لحظات مانده به شهادتش به فرزندانش سفارش به عمل قرآن می‌كرد و فرمودند: الله الله فی‌القرآن.
وی تصريح كرد: وجود مباركی كه نگاهش به قرآن، نگاه عرشی، ملكوتی و معنوی و الهی بود كه می‌فرمودند، كسانی كه قاری قرآن و اهل تدبر و اهل عمل به قرآن كريم هستند، اين‌ها اهل الله هستند كه اين مقام تنها با اتكاء به كتاب خداوند امكان‌پذير است.
استاد حسین انصاريان در بخش ديگری از سخنان خود به بررسی اختلاف تلاوت و قرائت پرداخت و گفت: راغب اصفهانی در كتاب مفردات می‌نويسد، تلاوت دارای سه مرتبه است كه عبارتند از: قرائت، فهم و عمل.
تلاوت قرآن توسط احمد ابوالقاسمی، قاری بين‌المللی و مدير گروه تلاوت راديو قرآن بخش بعدی اين مراسم بود كه وی به قرائت آيات پايانی سوره مباركه ق پرداخت و مورد استقبال و تشويق حضار قرار گرفت.
همچنين بعد از اين بخش، حسين كرمی، قاری بين‌المللی قرآن كريم به تلاوت آياتی از سوره مباركه احزاب پرداخت كه شور و هيجان خاصی در ميان حضار ايجاد كرد. در پايان مراسم نيز، دعای ختم قرآن توسط عباس سليمی قرائت شد.
 


منبع : خبرگزاری ایکنا
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

اجازه گسترش شیعه را در مصر نمی‏دهیم
شهادت 22تن از شيعيان در يمن
همایش بین‌المللی «کربلا» در ترکیه
آغاز کار اولین نمایشگاه عفاف و حجاب
برنامه مراسم احیا در شبهای قدر ماه مبارک رمضان 90( ...
اگر امیرکبیر به قتل نمي رسيد 150 سال جلوتر بوديم
استاد انصاریان: پاداش ارزشمند و فوق‌العاده برای ...
گزارش تصویری/ دسته میلیونی «طویریج» در کربلا
گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در حسینیه ...
نسخه الکترونیکی ترجمه کتاب «اصول کافی» به قلم ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^