فارسی
پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403 - الخميس 15 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 12 دى 1395 ساعت 10:21 صبح

فضای معنوی حرم مطهر فاطمه معصومه(س) را در هیچ کشور اسلامی ندیدم

فضای معنوی حرم مطهر فاطمه معصومه(س) را در هیچ کشور اسلامی ندیدم


اداره امور بین‌الملل آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع)‌ در کنار خدمت و پذیرایی از زائران مسلمان سراسر جهان، پذیرای توریست‌های مسیحی از تمامی قاره‌ها نیز می‌باشد و ضمن معرفی اسلام و این حرم نورانی، دیدگاه‌های آنها را جمع‌آوری کرده و ارتباط خود را با آنها حفظ می‌کند.


به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ اداره امور بین‌الملل آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع)‌ در کنار خدمت و پذیرایی از زائران مسلمان سراسر جهان، پذیرای توریست‌های مسیحی از تمامی قاره‌ها نیز می‌باشد و ضمن معرفی اسلام و این حرم نورانی، دیدگاه‌های آنها را جمع‌آوری کرده و ارتباط خود را با آنها حفظ می‌کند.

اداره امور بین الملل آستان مقدس حضرت معصومه(س)، پذیرای توریست هایی است که در عین تبلیغات گسترده جهانی علیه ایران، به این کشور سفر کرده و این مکان شریف را مقصدی برای خود قرار داده اند. این اداره پس از برنامه های مختلف، تور حرم شناسی، نشست و پذیرایی از زائران و توزیع بسته های فرهنگی در میان آنها، دیدگاه های آنها را جمع آوری کرده و ارتباط خود را با آنها حفظ می کند.

در آخرین ارتباطی که با آنها برقرار شده بود، این اداره ضمن تبریک میلاد حضرت عیسی(ع) و آغاز سال نو میلادی، نظر آنها را نیز درباره سفر خود به قم و دیدگاه آنها درباره اسلام را جویا شد.

«تونی و لای» از هنک گنگ نوشتند: «پیام شما خاطرات خوب من از ایران را برایم تداعی کرد، تجربه سفر به ایران و حرم مطهر در قم خارق العاده و لذت بخش است. مردم مهربان و کمک کننده ایران در تجلی عشق و صلح همیشه در ذهن و قلب من باقی می ماند».

وی درباره اسلام و مسیحیت می گوید: «گمانمان بر این است که مسیحیان و مسلمانان کریسمس را جشن می گیرند که تولد مسیح است، مسیحی که تجلی ایمان، امید و عشق بود. خصوصا عشق از همه مهمتر است، چرا که ویژگی عشق تنها تحمل کردن نیست، بلکه می بخشد. صادقانه امیدواریم این نقطه مشترک هر گوشه دنیا را از صلح و صفا پر کند. در قلب های ما اسلام همیشه به دنبال عشق و صلح بوده است که ما به آن احترام می گذاریم».

«سرجیو» از فرانسه تجربه سفر به ایران و تعامل با مردم مهربان ایران را عالی وصف می کند و می نویسد: «حرم مطهر در قم، جایی است که من دوباره مشتاق دیدار آن هستم، چراکه مکانی مهم است، آنجا فضای خیلی خاص و بی نظیری نسبت به تمام جاهایی که در ایران بازدید کردم، داشت. پرستش خداباوران در مکان های معنوی، نقطه مشترک اسلام و مسیحیت می باشد، به اعتقاد من، شیعیان به عیسی مسیح(ع) خیلی نزدیک هستند و فاطمه معصومه به مریم مقدس شباهت دارد».

«ایگناکو» از اسپانیا که نخستین مکانی که در بدو ورود به ایران، انتخاب کرد، شهر مقدس قم و حضرت کریمه اهل بیت(س) بود، نوشت: «اولین چیزی که در ایران دیدم، بعد از فرودگاه، قم و حرم مطهر فاطمه معصومه (سلام الله علیها) بود. به قدری تحت تاثیر حرم قرار گرفتم که تا به حال در هیچ کشور مسلمانی تحت تاثیر قرار نگرفته بودم».

وی با تقدیر از مباحث دینی که در اداره امور بین الملل حرم بانوی کرامت ارائه می شود، ادامه داد: «خادمان و زائران حرم مطهر فاطمه معصومه (علیهاالسلام)، بسیار با نزاکت و مودب بودند، احساس کردم که در بین دوستان خودم هستم. فکر می کنم ایران کشور خارق العاده ای هست و مردمان آن بسیار فعال و کوشا هستند. شما باید به خودتان افتخار کنید چرا که مردمانی هستید که از کمترین ها، چیز های بزرگی خلق کرده اید و امیدوارم همه چیز رو به بهبودی باشد».

این توریست اسپانیایی می نویسد: «گمان کنم که روح انسان به فراتر می اندیشد و فارغ از تنگ نظری به دنبال دین حقیقی هست و برای همین است که من افتخار می کنم که به قم سفر کردم و با من با احترام و دوستی برخورد شد».

اعتاب مقدس معصومین(ع)، ملجأ و پناهی برای همه انسان هاست، همه انسان هایی که در مسیر زندگی خود با هر دین و مذهبی، تنها به دنبال رسیدن به خواسته های نفسانی و شیطانی نیستند، انسان های آزاداندیشی که با تعصبات جاهلانه، خود را از رسیدن به تعالی که در ذات فطری هر مخلوقی قرار داده شده، باز نمی دارند و به صدای قلب خود را گوش می کنند.

در این میان، فعالان فرهنگی و دینی در ایران اسلامی، بالاترین وظیفه را عهده دار هستند تا این جمعیت آزاد اندیش، که تعداد آنها در جهان هم کم نیست؛ را با معارف ناب اسلامی و فرهنگ اصیل دینی آشنا نمایند و سنگ بنایی درست در شکل گیری اعتقادات آنها داشته باشند.


منبع : اهلبیت
  • فضای معنوی حرم مطهر فاطمه معصومه(س) را در هیچ کشور اسلامی ندیدم
  • فضای معنوی
  • حرم مطهر فاطمه معصومه(س)
  • یچ کشور اسلامی
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

    بیشترین بازدید این مجموعه

    توزيع رايگان نسخه‌های قرآن كريم در تركيه
    نام مبارک «محمد» رایج ترین نام در هلند
    مسلمان شدن 1353 نفر در جهان عرب
    آغاز مسابقات ملی قرائت قرآن در اندونزی
    نمايشگاه عكس‏هاي امام خميني (ره) در فرانسه ...
    استفاده از حجاب برای زنان اندونزی اجباری می‌شود
    برگزاری دوره قرآنی «الامام المرتضی(ع)» ویژه ...
    افزایش گرایش مردم اسکاتلند به اسلام
    استاد انصاریان: تجلی حیات معنوی موحد در گرو فهم ...
    گزارش تصویری 2/ رجب 1438 حرم مطهر حضرت معصومه (س) - ...

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^