فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 1
90% این مطلب را پسندیده اند

وهابیت از منظرآیه الله طبسی

وهابیت از منظرآیه الله طبسی

آیه الله طبسی:

به گزارش خبرگزاری اهل بیت‌(ع) ـ ابنا ـ « آیه الله نجم الدین طبسی» در واکنش به اظهارات سخیف امام جمعه مدینه گفت: الحذیفی که بر منبر مسجد رسول الله به ناحق به فرزند او حضرت مهدی(عج) گستاخی و جسارت می کند بداند که به صریح فتاوی علمای اهل سنت منکر رسول الله(ص) و از اسلام خارج است.

وی که با خبرنگار ابنا گفتگو می کرد افزود: همانگونه که قرآن فرمود "و اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما"، الحذیفی کمتر از این است که مراجع، علمای شیعه یا حوزه های علمیه پاسخگوی هتاکی های وی باشند.

این استاد عقاید اسلامی ادامه داد: او جیره خوار و پیرو گروهک تکفیری است که دستشان به نمایندگی از صهیونیست ها آلوده به خون مسلمین اعم از شیعه و سنی است.

آیه الله طبسی گفت: او خلف و پس مانده "ابن تیمیه ای" است که "هیثمی" در مورد او گفت که "خدا او را به خود واگذار و گمراه، کر، کور و ذلیلش کرده است" و "عبدالکافی سبکی" او از دایره مسلمین خارج شده دانسته و به گفته "ابن حجر عسقلانی"، جماعتی او را منافق خواندند.

استاد عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه شان منبر پیامبر اعظم(ص) بسیار بالاتر از آن است که انسان های ذلیلی چون الحذیفی بر آن جلوس کنند ادامه داد: قرار گرفتن او بر چوب ها و اعوادی در مسجد النبی(ص) و توهین وی به امام زمان(عج) و سایر مقدسات اسلامی برای امت اسلام تازگی ندارد چون اسلاف او بر همین چوب ها به علی ابن ابیطالب(ع) توهین کردند و ایشان را تارک الصلاة خواندند و امام حسین(ع) را خارجی نامیدند.

آیه الله طبسی در حالی که به شدت منقلب شده بود اضافه کرد:مروان حکم، حجاج ثقفی، بسر بن ارطاة، مسرف بن عقبه، خالد بن عبدالله قصری و مغیره بن شعبه و دهها نفر نظایر این اشخاص اسلاف حذیفی هستند که بر این منابر مقدس به اهل بیت(ع) توهین کردند ما از این حذیفی مفلوک توقعی غیر از این نداریم زیرا او همان کسی است که به گفته مطلعین دچار مفسده های زیادی از جمله شراب خواری است که با ظاهر سازی اسلامی مرتکب می شود.

وی با انتقاد شدید از حاکمان عربستانی افزود: تعجب و شگفتی ما از حکومتی است که خود را در صف متمدنین، بی طرف یا فوق گروه گرایی و تحزب می داند و مدعی حوار الوطنی و حوار الحوارات(گفت و گوی تمدن ها) است و از حاکمان عربستان می پرسیم که چنین حکومتی چگونه روی این افراد واپس گرا سرمایه گذاری کرده یا لااقل اجازه منبر رفتن و خطبه جمعه را به او می دهد.

ایشان تصریح کرد: حکام عربستان چگونه اجازه می دهند در مسجد النبی(ص) که مأوای میلیون ها مسلمان از طوایف گوناگون است به میلیون ها شهروند شیعه سعودی که در مناطق مختلف این کشور از جمله قطیف، احصا، دمام، خبر و مدینه ساکن هستند، توهین کند.

وی با طرح این پرسش که شاید حکومت عربستان عقل سیاسی و دینی خود را از دست داده باشد افزود: شکست های پی در پی آنان در مصر، تونس، بحرین، فلسطین، یمن و تظاهرات هزاران نفر بر ضد وهابیت در عربستان قدرت تفکر و فهم واقع را از اَنان گرفته است.

طبسی اضافه کرد: الحذیفی سخیف که خواسته های بر حق شهروندان اهالی قطیف و عوامیه را تحریک یک کشور بیگانه می خواند بهتر است به فکر چاره جویی نتایج شوم اشغال بحرین توسط حکامی که از آنان دفاع و آنان را ولی امر خود می خواند باشد.

وی گفت: الحذیفی و اربابانش که مدعی هستند شیعه قطیف در وضعیت خوبی است بهتر است سری به زندان ها بزند و از حال کسانی که بیش از 15 سال است بدون محاکمه در سیاهچال های وهابیت به سر می برند با خبر شود و یا از حال خانواده هایی که از اولیات زندگی محروم هستند بپرسد و یا از مساجد و حسینیه هایی که با استبداد وهابیت به تعطیلی کشیده شده اند بازدیدی کنند و یا کسانی که به جرم بیان حقایق دستگیر و زندانی شدند.

طبسی با بیان اینکه تنها یک جمله الحذیفی خوب است ادامه داد: تقاضای دخالت سازمان کنفرانس اسلامی برای جلوگیری از اعمال منافی دین اسلام تنها پیشنهاد عاقلانه او بوده که حتما مقصودش بحرین بود که باید بگوییم که جانا سخن از زبان ما می گویی و معتقدیم که باید هر چه سریعتر جلوی هتک حرمت، تجاوز به اعراض و نوامیس مسلمانان بحرین توسط اشغالگران سعودی گرفته شود.

 

وی در پایان گفت: او باید پاسخگوی جنایات لشگر وهابی در عوامیه و کشتار مسلمین در ماههای حرام باشد و البته بداند حرکت سریع مگس نشانه پایان عمر اوست.

خاطر نشان می شود که امام جمعه وهابی مدینه در سخنانی توهین آمیز در خطبه های جمعه گذشته در مدینه، شیعیان را خارج از اسلام خواند و بدون اشاره به تبعیض‌های نظام عربستان که شیعیان در آن حتی از اقامه نماز جماعت هم محروم هستند اظهار داشت: "شیعیان از حقوق کاملی در عربستان برخوردار هستند و نعمت های زیادی از این دولت دریافت کرده‌اند".

حذیفی در خطبه‌هایی که در مسجد النبی(ص) ایراد کرد با رافضی خواندن شیعیان و در اظهاراتی اهانت‌آمیز گفت: "شیعیان، رافضی و خارج از اسلام هستند و اهل بیت پیامبر(ص) از آنان برائت می‌جویند".

وی با انکار ضمنی امام زمان(عج) ـ که مورد اجماع تمامی طوایف اسلامی است ـ با لحن تمسخرآمیزی افزود: "شیعیان اگر اگر به دنبال ولایت «ابن الحسن العسکری» یا همان اباصالح مورد ادعایشان بپردازند، بهتر است نزد وی بروند".

حذیفی با تکرار اتهامات واهی علیه جمهوری اسلامی ایران بدون ذکر نام کشورمان گفت: "کشور بیگانه‌ای که جوانان را به آشوب دعوت کرده است بهتر است به اصلاح ملت و جامعه خود بپردازد. علمای امت اسلام هم باید آشوب‌های رخ داده در عربستان را محکوم کنند".

 

 

 


منبع : پایگاه پرسمان وهابیت
  • حکومت
  • وهابی
  • عربستان
  • وهابیون
  • وهابیت از منظرآیه الله طبسی
  • 0
    90% (نفر 1)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    دیدگاه شیعه امامیه و اهل سنت در مورد ابن تیمیه ...
    کتب علمای فريقين درباره ابن تیمیّه
    وهابیت از نگاه حضرت آیت الله العظمی صافی ...
    وهابیت از منظر آیت الله خوشنویس
    وهابیت از منظرآیت الله نوری همدانی
    وهابیت از منظرآیت الله گرامی
    بیانات حضرت آیت الله العظمی مکارم(مد ظله العالی) ...
    وهابیت از منظرآیه الله طبسی
    دیدگاه مرحوم امام خمينى قدس‏ سره الشریف پیرامون ...
    وهابیت از منظرآیت الله علوی گرگانی

    بیشترین بازدید این مجموعه


     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^