فارسی
جمعه 31 فروردين 1403 - الجمعة 9 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 2
100% این مطلب را پسندیده اند

وهابیت از نگاه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(حفظه الله)

وهابیت از نگاه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(حفظه الله)

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (1):

آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار با اعضای کنگره مرحوم عبدالجلیل قزوینی رازی، گفت: تخریب آثار اسلامی، خیانت بزرگ آل سعود و وهابیت به اسلام است که پشتوانه بزرگ تاریخ را از بین بردند.

به گزارش پایگاه خبری اتحادیه تشکل های قرآنی کشور«اتقان نیوز»،آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار با اعضای کنگره مرحوم عبدالجلیل قزوینی رازی، گفت:

در طول تاریخ تشیع، نواصب به شیعیان تهمت‌های زیادی زده و می‌زنند که همه تکرار گذشته‌هاست، تهمت‌هایی که نواصب به شیعه می‌زنند تکرار حرف‌های خودشان است. الان هزار سال است که شیعه می‌گوید قرآن ما همین است که همه مسلمانان از روی آن تلاوت می‌کنند، می‌گویند نه، شیعه قرآنی دیگر دارد. تهمت‌هایی که اینها به شیعه می‌زنند، همه واهی و بی‌اساس است. ملا رحمة الله هندی صاحب کتاب اظهار الحق با اینکه عالم سنی است ولی در این کتاب از شیعه و بزرگان آن دفاع می‌کند که شیعه قائل به عدم تحریف قرآن هستند.

وی با اشاره به خیانت‌های آل سعود و وهابیت به اسلام، گفت: اصلاً دعوایی که ما الان با سعودی‌ها داریم در حقیقت دعوای مذهب نیست بلکه دعوای تاریخ است. به آنها اعتراض داریم، و می‌گوییم چرا شما تاریخ اسلام را از بین بردید، نه از جهت اینکه ما شیعه اهل بیت هستیم – که البته این مقام والایی است- بلکه می‌گوییم چرا شما پشتوانه تاریخ اسلام را از بین بردید؟ چرا آثار بزرگ اسلامی را تخریب کردید؟ قطعاً این جنایت بزرگ لکه ننگی بر دامان آنهاست.

 

آیه الله العظمی صافی گلپایگانی (2):

وهابیت بزرگ‌ترین خیانت‌ها را به اسلام کرده است.

شناختن و دانستن تاریخ فرقه‌ها بسیار مهم است.

آیت الله صافی: برای مثال این فرقه‌های زیادی که در دنیا پیدا شده است را بشناسید و تاریخ آن‌ها را بدانید، نامه‌ای اخیرا به من نوشته بودند که در آن نام فرقه‌ای آمده بود که بنده تا به حال آن را نشنیده بودم؛ شناختن و دانستن تاریخ فرقه‌ها بسیار مهم است و باید دانست که مثلا برای شناخت بهایی‌ها چه کتاب‌هایی را مطالعه کنیم و یا چه کتاب‌هایی در رد آن‌ها نوشته شده است.

وی ادامه داد: یا همین مسئله وهابیت که ضرر زیادی به اسلام وارد کرده است را باید مبلغان ما بگویند که مکتب اهل بیت (ع) با اعمال و خشونت‌ها و ترورهای این‌ها مخالف است، خیانتی که این‌ها به اسلام کرده‌ و اسلام عزیز را خشن معرفی کرده‌اند، بد‌ترین و بزرگ‌ترین خیانت‌هاست....

 

آیت‌الله العظمی صافی‌‌ گلپایگانی(3):

اگر مساله وهابي‌گري همين‌طور پيش برود، امنيت در همه جا به خطر مي‌افتد؛ كساني كه اسلام را دين ترور و خشونت معرفي مي‌كنند، به همه‌ اديان الهي خيانت مي‌كنند.

ایشان با بیان اینکه «اوضاع دنيا، از جنبه‌هاي مختلف در شرايط خاصي قرار دارد» اظهار كرد: امروز مساله عالم غيب و دعوت انبياء با مساله به اصطلاح جامعه مدني كه به دنبال نفي عالم غيب و دعوت انبياء مي‌باشد، در مقابل هم قرار گرفته‌اند.

ایشان افزودند: آن‌ها به دنبال اين هستند كه جامعه مدني منهاي شرايع و هدايت‌هاي انبياء تشكيل شود و اكنون هم متأسفانه اين مساله، برخي از كشورهاي اسلامي را هم مورد تأثير قرار داده است.

 

این مرجع تقلید ادامه داد: از مسائل مهمي كه امروز با آن مواجه هستيم، ارائه تصوير خشن و وحشتناكي از دين اسلام به دنيا مي‌باشد.

وي با اشاره به این‌که «وهابي‌ها با كارهايي كه در افغانستان، پاكستان، عراق و اخيراً در بحرين و سوريه انجام مي‌دهند؛ معرفي‌كننده‌ چهره نامناسبي از اسلام هستند» یادآور شد: كار به جايي رسيده است كه اگر در بعضي كشورها از شخص مسلماني بپرسند كه چه ديني داري، مي‌ترسد كه بگويد من مسلمانم؛ چرا كه آن‌ها مسلمان را به عنوان تروريست مي‌شناسند.

صافی گلپایگانی تاکید کرد: اگر مساله وهابي‌گري همين‌طور پيش رود، امنيت در همه جا به خطر مي‌افتد؛ كساني كه اسلام را دين ترور و خشونت معرفي مي‌كنند، به همه‌ اديان الهي خيانت مي‌كنند.

وي با بیان این‌که «تمدن و دنياي متمدن فعلي اين فرقه ضالّه را خشن می‌داند و كارهايي که انجام مي‌دهد را نمي‌پذيرد» اظهار كرد: باید سوال کرد که تخريب آثار و مشاهد مشرّفه اسلام كه نشان‌دهنده‌ تاريخ بزرگ اسلام است چه توجيهي دارد؟ در صورتی که امروز مواريث تاريخي و فرهنگي نزد دنيا از اعتبار زيادي برخوردار است؛ اين فرقه گمراه تمام آثار تاريخي اسلام را از بين برده و مي‌برد؛ به طوري كه اگر ما 10هزار سال ديگر بخواهيم بگوييم مثلاً پدر پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله) عبدالله، و جدّش عبدالمطلب، و همسرش خديجه بوده و اين آثار آن‌هاست، ممكن نيست.

صافی گلپایگانی تاکید کرد: كارهايي كه اين عده به نام اسلام انجام مي‌دهند، بسيار خطرناك است؛ حتي از روز اول قرارشان اين بود كه قبة‌الخضراء را هم خراب كنند كه هيچ اثري از نام پيامبر صلوات الله عليه و آله نباشد؛ اين‌ها مردمان بسيار ناداني می‌باشند كه با كل مظاهر تمدن مخالف بودند و هستند، اسلاف اين‌ها همان‌هايي‌ هستند كه راجع به قائلين چرخش زمين به دور آفتاب، فتواي كفر دادند.

وي با اشاره به اين‌که «حرکات وهابیت براي مردم حقيقت‌جو و آرمان‌خواه اصلاً قابل پذيرش نيست» گفت: نيروي پول و كمك استعمار، اين‌ها را نگه داشته است تا به اسلام خیانت كنند؛ نتيجتاً اين كه در مقابل اين هجمه بزرگ و خطرناك ايستادن و روبرو شدن با آن‌ها و معرفي اسلام واقعي، خدمتي بسيار بزرگ و داراي اجر فراواني است.

اين مرجع تقليد با تاکید بر این‌که «ولایت، اساس دين اسلام است» افزود: اميرالمومنين عليه السلام بالاترين شخصيت عالم وجود بعد از پيامبر اسلام (ص) است و همه باید بر معرفی هرچه بهتر این امام همام به جهانیان اهتمام داشته باشیم؛ چرا که معرفي حضرت علي (ع) يعني شناخت انسان كامل و عدل مجسم به جهان، و باید اين را براي خود افتخار بدانيم و خدا را به اين نعمت بزرگ شاكر باشيم.

 

آية اللّه العظمى صافى گلپايگانى(4):

هنگامى كه كتاب العواصم من القواصم را خواندم، از تلاش نويسنده آن براى تفرقه ميان مسلمانان شگفت زده شدم و به حقّ سوگند، به ذهنم خطور نمى‌كرد كه در عصر حاضر يك مسلمانى براى دور كردن مسلمانان از هم‌ديگر و ايجاد اختلاف ميان آنان اين چنين كوشش كند و همه مصلحان و مناديان وحدت را به نادانى و دروغ‌گويى و نفاق و حيله، متّهم سازد، بالاترين مصيبت اين‌جاست كه اين كتاب توسّط دانشگاه بزرگ مدينه منوّره چاپ و منتشر شده است.

آرى، مادامى كه كتاب‌هايى همانند الخطوط العريضة، الشيعة والسنة و العواصم من القواصم، به‌وسيله دانشگاه اسلامى مدينه منوّره چاپ و منتشر مى‌شود و عداوت و دشمنى با اهل بيت عصمت و طهارت عليهم‌السلام را آشكار نموده و حقايق تاريخى را انكار كرده و هرگونه وحدت ميان مسلمانان را زير سؤال برده و با مناديان وحدت به مخالفت برخاسته، چگونه مى‌شود به تقريب مذاهب اسلامى و وحدت مسلمين دست يافت؟همچنين در ديدار اعضاى ستاد بازسازى عتبات عاليات، فرمودند:

وهابيان نه تنها با اهل بيت پيامبر عليهم‌السلام بلكه با شخص رسول‌اللّه صلى‌الله‌عليه‌و‌آله دشمنى دارند و در صدد از بين بردن نام و تاريخ اسلام برآمده‌اند. ياد و نام ائمه اطهار عليهم‌السلام از بين رفتنى نيست و آن چيزى كه به زودى خاموش مى‌شود، فتنه وهابيت در جهان است و تنها جنايت‌هاى آن‌هاست كه در تاريخ باقى مى‌ماند.

  • وهابی
  • وهابیت
  • وهابیت و تکفیر
  • وهابیون
  • وهابیون تندرو
  • آیت الله العظمی صافی گلپایگانی
  • 0
    100% (نفر 2)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    وهابیت از منظرآیت الله علوی گرگانی
    دیدگاه شیعه امامیه و اهل سنت در مورد ابن تیمیه ...
    کتب علمای فريقين درباره ابن تیمیّه
    وهابیت از نگاه حضرت آیت الله العظمی صافی ...
    وهابیت از منظر آیت الله خوشنویس
    وهابیت از منظرآیت الله نوری همدانی
    وهابیت از منظرآیت الله گرامی
    بیانات حضرت آیت الله العظمی مکارم(مد ظله العالی) ...
    وهابیت از منظرآیه الله طبسی
    دیدگاه مرحوم امام خمينى قدس‏ سره الشریف پیرامون ...

    بیشترین بازدید این مجموعه


     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^