فارسی
سه شنبه 04 ارديبهشت 1403 - الثلاثاء 13 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 9 خرداد 1395 ساعت 10:15 صبح

استاد انصاریان: شیعیان به رهبری امام زمان(عج) زمین را از ظلم و فساد پاک خواهند کرد

استاد انصاریان: شیعیان به رهبری امام زمان(عج) زمین را از ظلم و فساد پاک خواهند کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالعرفان در سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت امام زمان (عج) حضرت استاد انصاریان در بقعه شیخ طرشتی تهران به مدت 5 روز به ایراد سخن پرداختند.

ایشان در ابتدا فرمودند: خبرهای قرآنی یا محقق شده اند یا در حال تحقق هستند و یا قطعاً در آینده به وقوع خواهند پیوست. بعد از کاووش های متعدد، صداقت بسیاری از خبرهای قرآن در مورد تمدن ها برای بشر محقق شده است.

این مفسر قرآن با اشاره به آیه «وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُون‌» در سوره انبیاء افزودند: سه مرتبه قرآن را ترجمه کرده ام و روایات اصول کافی و بحارالانوار را بررسی کرده ام و به سایر کتب روایی نیز آشنا هستم و با جمع بندی این موارد و بررسی لغات این آیه می توان فهمید که شیعیان با رهبری امام زمان (عج) این زمین را از ظلم و جور پاک خواهند کرد و شیرینی عدالت و برابری را به مردم جهان خواهند چشاند.

استاد انصاریان فرمودند: علمای بزرگ اهل سنت نیز در کتب خود بدین روایات پرداخته اند که اگر روایات شیعه و اهل سنت را در کنار آینده نگری زندگی انسان بگذاریم بسیاری از حقایق برایمان آشکار می شود.

استاد در ادامه فرمودند: انبیای الهی نیروی لازم را برای سر و سامان دادن به کره زمین نداشتند و مقدار کمی از اهدافشان تحقق یافت و با ظهور حضرت مهدی (عج) این وعده ها به صورت کامل محقق می شود و آیات سوره مبارکه انبیاء بدین حقیقت اشاره دارد و کسانی که مردم را از نعمت ولایت اهل بیت علیهم السلام منع کردند و حق آنان را غصب کردند ضرر بسیار بزرگی به انسان ها وارد ساختند که به سادگی قابل جبران نیست و زورگویی های گذشته و حال که ما مشاهده می کنیم از همین مشکل اساسی سرچشمه می گیرد و باید حضرت مجدداً این عدالت را به جامعه برگردانند.

این استاد اخلاق با اشاره به نمونه های از صالحین عالم هستی، بالاخص در عصر پیامبر گرامی اسلام فرمودند: چهره هایی مانند سلمان و ابوذر و غیره که از صالحین بودند تمام وجود خود را برای خداوند هزینه کردند و این درس بزرگی برای ماست که در تمامی شئون زندگی حتی داد و ستد مراقب رفتار و اعمالمان باشیم و همواره به خدا توکل داشته باشیم و به او خوشبین باشیم و بدانیم که ارزش انسان به ثروت های دنیوی نیست.

استاد انصاریان به دستور پروردگار در سوره کهف به حضرت محمد صلّی الله علیه و آله و سلم اشاره ای داشتند و فرمودند: در آیه «وَ اصْبِرْ نَفْسَكَ مَعَ الَّذينَ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ بِالْغَداةِ وَ الْعَشِيِّ يُريدُونَ وَجْهَهُ وَ لا تَعْدُ عَيْناكَ عَنْهُمْ تُريدُ زينَةَ الْحَياةِ الدُّنْيا وَ لا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنا قَلْبَهُ عَنْ ذِكْرِنا وَ اتَّبَعَ هَواهُ وَ كانَ أَمْرُهُ فُرُطا» دستور صریح پرودگار این بود که باید حضرت رسول صلّی الله علیه و آله و سلم همواره مصاحب انسان های فقیری باشد که دائم در حال ذکر و مناجات با پروردگار هستند که باید به معنای باطنی این آیه دقت لازم را داشت که این افراد مصداق صالحان هستند.

این مفسر نهج البلاغه با اشاره به فرمایش حضرت امیرمؤمنان علیه السلام صفات مؤمن که مانند کوه استوار است را بررسی کردند و به زندگی «ابن ابی عمیر» که ارزش ایمان را می دانست اشاره فرمودند و بیان داشتند: بعضی افراد با وجود همه فشارها و سختی ها ایمان خویش را حفظ می کنند و از صالحان واقعی اند و عده ای در عصر ما به کم ترین قیمت دین خویش را می فروشند و اموال مسلمانان را چپاول می کنند.

ایشان در پایان با اشاره به ولادت امام زمان (عج) در سامرا فرمودند: داستان مادر حضرت استثنائی است که حاضر می شود تمام سختی ها را بپذیرد تا ظرف وجود امام عصر (عج) باشد و زمانی که حضرت متولد می شوند، آیه مبارکه سوره انبیاء که اشاره به حکومت صالحان دارد را قرائت فرمودند و باید بدانیم صالحین جهان در عصر تمام این مفاسد خود را حفظ می کنند و از یاران حضرت خواهند بود، زیرا اینان ارزش نگهدار بوده اند.

 

 

 

 

 


منبع : پایگاه عرفان
  • استاد انصاریان
  • سخنرانی استاد انصاریان
  • سخنرانی استاد انصاریان در بقعه شیخ طرشتی تهران
  • سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت امام زمان (عج)
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

    بیشترین بازدید این مجموعه

    استقبال غیرمسلمانان از خدمات مالی اسلامی
    توهین به مراجع در کامنت های سایت سریال مختارنامه
    70درصد قربانیان اسلام ستیزی در بلژیک زنان هستند
    متن کامل بیانیه پایانی دهمین همایش بین المللی ...
    مطالب ناب استاد انصاریان در «سروش»، «ایتا»، ...
    برنامه سخنراني استاد انصاريان در دهه اول محرم ...
    انتشار کتاب جدید استاد انصاریان با عنوان «عبودیت ...
    استاد انصاریان: انسان بصیر آبادکننده دنیا، برزخ ...
    استاد انصاریان: ستاد دیه مصداق عملی آیه «تعاونوا ...
    گزارش تصویری مراسم رونمایی از ترجمه اصول کافی به ...

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^