فارسی
چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 - الاربعاء 14 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 11 آذر 1388 ساعت 05:05 صبح

پیام مهم آیت‌الله صافی به مناسبت گرامیداشت دهه‌ مبارک غدیر

یام مهم آیت‌الله صافی به مناسبت گرامیداشت دهه‌ مبارک غدیر

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، امروز به مناسبت گرامیداشت دهه‌ مبارک غدیر پیامی صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـابناـ متن کامل پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: "الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا"

و الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیر المؤمنین و الائمة من ولده المعصومین سیما الامام المبین و الکهف الحصین و غیاث المضطر المستکین مولانا المهدی بقیة الله فی الارضین علیهم افضل صلوات الله تعالی و انبیائه المرسلین و الملائکة المقربین

برادران و خواهران ایمانی! شیعیان مخلص! غدیریان پاک گوهر! به همه‌ی شما سلام و درود و تبریک و تهنیت عید الله اکبر عید اکمال دین، عید اتمام نعمت و عید اعلام ولایت.

از ده سال پیش (سال 1420) تاکنون پیشنهاد اختصاص یک دهه‌ی تمام به نام دهه‌ی غدیر با تقدیم پیامی جامع اعلام شد.

از آن سال تاکنون هر سال این برنامه و بزرگداشت دهه‌ی مبارک غدیر برگزار می‌شود و همه ساله بر گسترش و رونق و معنویت و برکات آن افزون‌تر می‌شود و مشارکت مردم بیدار و آگاه بیشتر می‌گردد.

الحق، این بزرگداشت، برنامه‌ای است که سزاوار است در همه‌ی ابعاد توسعه پیدا کند و برای مقاصد عالی معرفتی، علمی، تربیتی و برقراری وحدت بین مسلمین از آن استفادة شایان و کلان بنمایید.

مکتب غدیر مکتب جهاد، مکتب ایمان، مکتب قرآن و مکتب همة انبیاء است. همه بر سر یک خوان گسترده علم و بصیرت و بینش که می‌توان گفت «عرضها عرض السموات و الارض» یا بیشتر است دعوت می‌شوند و کروبیان و قدسیان در این مکتب حضور می‌یابند و از معانی و فیوض معنوی درس‌ها و بهره‌ها می‌گیرند.

یکی از علماء می‌گوید در بغداد و در دکّان صحافی کتابی را دیدم که پشت آن نوشته شده بود جلد بیست و هشتم از اسناد حدیث شریف غدیر و پس از آن جلد هم بیست و نهم می‌باشد. این مطلب حکایت از این دارد که 29 جلد کتاب فقط درباره‌ی اسناد این حدیث در آن زمان نوشته شده بود.

این اجمالی از کثرت اسناد این حدیث و شدت اعتنا و اهتمام علما و محدثین به واقعة تاریخی غدیر خم است؛ راجع به متن و اصل خطبه‌ی غدیر و روایات و احادیث مربوط به آن آنچه تا حال نوشته شد بیش از حد احصاست؛ در باب فنون و علوم مختلف اسلامی از حدیث، تفسیر، تاریخ، سنت و کلام، همه از غدیر گفته‌اند و بسیاری مثل ابن عقده‌ها تالیف خاصی راجع به آن نگاشته و بیشتر به نام الولایه یا الغدیر و در این عصر اخیر هم مثل موسوعة عظیم عبقات الانوار، وسیله علامه متبحّر سید «میرحامد حسین هندی» رحمت الله علیه و نیز موسوعه شریف الغدیر اثر «علامه امینی» رحمت الله علیه تالیف شده است.

در این باره، حقیر از همه محبان و شیعیان امیرمؤمنان می‌خواهم تا آنچه در توان دارند مصروف انجام موارد ذیل نمایند:

1. پدران و مادران، داستان مهم غدیر را برای کودکان و نونهالان خود بازگو کنند و آنان را به ولایت حجت بالغه‌ی الهی، آشناتر سازند و از عطر یاد و نام و محبت حضرت علی بن ابی‌طالب علیه افضل التحیة و السلام و الگوگیری از حیات طیّبه‌ی حضرتش، جان خود را سرزنده و زندگی خود را پر برکت نمایند و خانه‌ی خویش را به نور معرفت علوی و هدایت‌های آسمانی امیرمؤمنان، مزیّن سازند.

2. غدیر از ارکان شخصیت و هویت مکتب اهل بیت علیهم السلام است؛ باید روزنامه‌ها و رسانه‌ها و سایت‌ها همه دراین دهه از غدیر بنویسند و بگویند و حقایق غدیر را منتشر کنند. هم‌چنین منابر و سخنرانی‌ها و همایش‌ها به نام مقدس غدیر مزیّن و به آن اختصاص داده شود.

3. باید غدیر در تمام حوزه‌ها و دانشگاه‌ها تدریس شود و همگان پیام‌های جامع و جهانی آن را دریافت نمایند؛‌ کرسی‌های غدیر شناسی در مراکز علمی معتبر، ایجاد گردد و علما، دانشمندان، اساتید و پژوهشگران، در حد وسع خویش، اقدام به پی‌گیری و تاسیس این رشتة بسیار مهم در موسسات علمی و پژوهشی مربوطه در سراسر دنیا نمایند.

4. عزیزان من! تمام همت خود را صرف ترویج فرهنگ غدیر و معرفت‌افزایی به آن نمایید که راه اصلاح ما، تمسک به غدیر است و نردبان سیر و ترقی و فتح قله‌های معرفت، غدیر است. راه حفظ استقلال و عظمت کشور و دفع استضعاف و استکبار، تمسک به غدیر و الهام از مفاهیم غدیر است.

در پایان از همه عزیزانی که افتخار خدمتگزاری به دانشگاه بزرگ غدیر را دارند و در ترویج معارف نورانی آن زحمت می‌کشند به سهم خود تقدیر و تشکر می‌کنم و برای همه آنها از خداوند متعال مزید عزت و توفیق و خدمت مسئلت دارم و خود را نیز خادم کوچکی در دربار مقدس قنبر غلام با اخلاص آن حضرت می‌دانم و به این توفیق بزرگ افتخار می‌کنم.

و السّلام علیکم و رحمه الله

12 ذی الحجة 1430

لطف الله صافی/د102

 


منبع : ابنا نیوز
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

اجازه گسترش شیعه را در مصر نمی‏دهیم
برگزاری همايش «نگاهی به سيره پيامبر اكرم(ص)» در ...
شكايت وارثان منشاوی از شيخ الأزهر
بازداشت طلبه روسی‏ که یک تالار عروسی را آتش زد!
حاج رضا انصاریان که بود؟+عکس
استاد انصاریان: نور هدایت به انسان اطمینان خاطر ...
استاد انصاریان:مشکلات اقتصادی نباید انسان را از ...
گزارش تصویری/ رونمایی از ضریح جدید حضرت ابوالفضل ...
استاد انصاریان: قرآن کریم احیا کننده قلوب مرده ...
ارائه کاملترین مفاتیح الجنان صوتی در سایت استاد ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^