فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
1
نفر 0
تاریخ انتشار : 2 اسفند 1394 ساعت 12:58 صبح

استاد انصاریان: هدایت به معنای تشکیل زندگی سالم بر مبنای قوانین الهی است

استاد انصاریان با اشاره به آیه‌ای از سوره بقره که خداوند به انسان‌ها می‌فرماید همه شما زندگی خود را در زمین آغاز کنید چرا که از سوی من برای شما هدایت خواهد آمد، ابراز کرد: هدایت در این آیه به معنای تشکیل زندگی سالم و پاک است که بر مبنای قوانین الهی شکل می‌پذیرد تا انسان به هدایت و کمال الهی دست یابد.
استاد انصاریان:  هدایت به معنای تشکیل زندگی سالم بر مبنای قوانین الهی است

خبرگزاری رسا ـ استاد انصاریان گفت: هدایت به معنای تشکیل زندگی سالم و پاک است که بر مبنای قوانین الهی تشکیل می‌شود تا انسان به هدایت و کمال الهی دست یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، استاد حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه به مناسبت ایام فاطمیه در حسینیه نوباوگان تهران، درباره معارف اسلامی، گفت: پیامبر(ص) فرمودند همه خوبی‎ها و نیکی‌ها از ناحیه وجود مبارک حضرت حق طلوع کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه خوبی‌ها و نیکی‌های خداوند متعال در عالم هستی گسترده و پراکنده است، بیان داشت: بخشی از این خوبی‌ها مربوط به انسان‌ها است که در قلب او جای دارد و شامل هدایت الهی، ایمان به خداوند متعال و هرچیزی که منشأ آن خدا باشد را شامل می‌شود.

 

استاد انصاریان با اشاره به آیه‌ای از سوره بقره که خداوند به انسان‌ها می‌فرماید همه شما زندگی خود را در زمین آغاز کنید چرا که از سوی من برای شما هدایت خواهد آمد، ابراز کرد: هدایت در این آیه به معنای تشکیل زندگی سالم و پاک است که بر مبنای قوانین الهی شکل می‌پذیرد تا انسان به هدایت و کمال الهی دست یابد.

 

استاد حوزه علمیه عمل به دین را به معنای شکر خداوند بیان کرد و گفت: عمل به دین هدایت است که از جانب خداوند به انسان عنایت می‌شود.

 

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) ادامه داد: عمل خوب انسان رحمتی از جانب من است و او نباید فکر کند که خودش آن عمل را انجام داده است و اگر انسانی از انجام عملی سرباز زند من مانع او نبودم بلکه گناهانش مانع محرومیتش از انجام آن عمل شده است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به طرح زندگی معنوی که از جانب خداوند برای انسان برنامه ریزی شده است، عنوان کرد: زندگی الهی تنها بر مبنای انجام مناسک عبادی خلاصه نمی‎شود بلکه شامل امور دنیوی مثل تأمین و تلاش در کسب معاش حلال که از جانب خداوند بیان شده است را نیز شامل می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان معنای خیر را در رضایت الهی دانست و گفت: نمازی که از روی ریا اقامه شود از جانب شیطان است نه از جانب خداوند، به همین سبب باید مراقب بود که اعمال خیر به شر تبدیل نشود چرا که عبادت یک حسنه است و انسان باید در حفظ این حسنه تلاش جدی داشته باشند.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: ابلیس در عمل لنگ بود که بر آدم سجده نکرد و از نظر اخلاقی متکبر بود اما در اعتقاد خلائی نداشت زیرا خدا را به خدایی و قیامت و انبیا را قبول داشت اما رجیم شد و گاهی بعضی از انسان‌ها آخرت خود را برای کسب دنیا می‌فروشند و خود را از رحمت الهی دور می‌کنند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: شیطان با همان رجیم بودنش یقین داشت که اگر به درگاه خداوند دعا کند دعایش رد نمی‌شود.

 


منبع : خبرگزاری رسا
  • پیامبر اکرم
  • استاد حسین انصاریان
  • حضرت حق
  • معارف اسلامی
  • پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله وسلم
  • ایام فاطمیه در حسینیه نوباوگان تهران
  • 1
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب


    بیشترین بازدید این مجموعه

    تخريب چهره پيامبر(ص) به سبك وهابيت
    طرح استقرار روحانیون در مدارس
    برگزاری مراسم «هفتاد و دو ميليون صلوات بر ...
    متن سخنرانی استاد انصاریان در مورد امام علی (ع)
    نماز جمعه / زينبيه دمشق - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسکری(ع) در حرم رضوی ...
    صدور روادید اربعین از ۲ مهر آغاز می‌شود/ هزینه ...
    استاد انصاریان: چشمهٔ خاک شیعیان گریهٔ بر حسین(ع) ...
    استاد انصاریان در خوی: نارضایتی پدر و مادر موجب ...
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان

     
    نظرات کاربر

    مریم زیدوندی
    استاد حوزه علمیه ابراز کرد: ابلیس در عمل لنگ بود که بر آدم سجده نکرد و از نظر اخلاقی متکبر بود اما در اعتقاد خلائی نداشت زیرا خدا را به خدایی و قیامت و انبیا را قبول داشت اما رجیم شد و گاهی بعضی از انسان‌ها آخرت خود را برای کسب دنیا می‌فروشند و خود را از رحمت الهی دور می‌کنند باسلام فکرمی کنم بهتراست گفته شود که ابلیس در اعتقاداتش به خدا لنگ بود وگرنه بی چون وچرا از خدا اطاعت می کرد و این لنگ بودن در اعتقادات واخلاقش بصورت تکبر در عملش بروز وظهور پیداکرد
    پاسخ
    0     0
    4 اسفند 1394 ساعت 00:48 صبح
    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^