فارسی
سه شنبه 19 اسفند 1399 - الثلاثاء 25 رجب 1442
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
1161
1
نفر 0
0% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 2 اسفند 1394 ساعت 12:58 صبح

استاد انصاریان: هدایت به معنای تشکیل زندگی سالم بر مبنای قوانین الهی است

استاد انصاریان با اشاره به آیه‌ای از سوره بقره که خداوند به انسان‌ها می‌فرماید همه شما زندگی خود را در زمین آغاز کنید چرا که از سوی من برای شما هدایت خواهد آمد، ابراز کرد: هدایت در این آیه به معنای تشکیل زندگی سالم و پاک است که بر مبنای قوانین الهی شکل می‌پذیرد تا انسان به هدایت و کمال الهی دست یابد.
استاد انصاریان:  هدایت به معنای تشکیل زندگی سالم بر مبنای قوانین الهی است

خبرگزاری رسا ـ استاد انصاریان گفت: هدایت به معنای تشکیل زندگی سالم و پاک است که بر مبنای قوانین الهی تشکیل می‌شود تا انسان به هدایت و کمال الهی دست یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، استاد حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه به مناسبت ایام فاطمیه در حسینیه نوباوگان تهران، درباره معارف اسلامی، گفت: پیامبر(ص) فرمودند همه خوبی‎ها و نیکی‌ها از ناحیه وجود مبارک حضرت حق طلوع کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه خوبی‌ها و نیکی‌های خداوند متعال در عالم هستی گسترده و پراکنده است، بیان داشت: بخشی از این خوبی‌ها مربوط به انسان‌ها است که در قلب او جای دارد و شامل هدایت الهی، ایمان به خداوند متعال و هرچیزی که منشأ آن خدا باشد را شامل می‌شود.

 

استاد انصاریان با اشاره به آیه‌ای از سوره بقره که خداوند به انسان‌ها می‌فرماید همه شما زندگی خود را در زمین آغاز کنید چرا که از سوی من برای شما هدایت خواهد آمد، ابراز کرد: هدایت در این آیه به معنای تشکیل زندگی سالم و پاک است که بر مبنای قوانین الهی شکل می‌پذیرد تا انسان به هدایت و کمال الهی دست یابد.

 

استاد حوزه علمیه عمل به دین را به معنای شکر خداوند بیان کرد و گفت: عمل به دین هدایت است که از جانب خداوند به انسان عنایت می‌شود.

 

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) ادامه داد: عمل خوب انسان رحمتی از جانب من است و او نباید فکر کند که خودش آن عمل را انجام داده است و اگر انسانی از انجام عملی سرباز زند من مانع او نبودم بلکه گناهانش مانع محرومیتش از انجام آن عمل شده است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به طرح زندگی معنوی که از جانب خداوند برای انسان برنامه ریزی شده است، عنوان کرد: زندگی الهی تنها بر مبنای انجام مناسک عبادی خلاصه نمی‎شود بلکه شامل امور دنیوی مثل تأمین و تلاش در کسب معاش حلال که از جانب خداوند بیان شده است را نیز شامل می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان معنای خیر را در رضایت الهی دانست و گفت: نمازی که از روی ریا اقامه شود از جانب شیطان است نه از جانب خداوند، به همین سبب باید مراقب بود که اعمال خیر به شر تبدیل نشود چرا که عبادت یک حسنه است و انسان باید در حفظ این حسنه تلاش جدی داشته باشند.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: ابلیس در عمل لنگ بود که بر آدم سجده نکرد و از نظر اخلاقی متکبر بود اما در اعتقاد خلائی نداشت زیرا خدا را به خدایی و قیامت و انبیا را قبول داشت اما رجیم شد و گاهی بعضی از انسان‌ها آخرت خود را برای کسب دنیا می‌فروشند و خود را از رحمت الهی دور می‌کنند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: شیطان با همان رجیم بودنش یقین داشت که اگر به درگاه خداوند دعا کند دعایش رد نمی‌شود.

 


منبع : خبرگزاری رسا
  • پیامبر اکرم
  • استاد حسین انصاریان
  • حضرت حق
  • معارف اسلامی
  • پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله وسلم
  • ایام فاطمیه در حسینیه نوباوگان تهران
  • 1161
    1
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    فلسفه شرور، عذاب‌ها و مصائب دنیائی از دیدگاه قرآن کریم
    نگاهی به آسان‌گیری در دین از کلام استاد انصاریان
    گزارش تصویری از سخنرانی استاد انصاریان در فاطمیه دوم
    حذف زهرا(س) و امیرالمؤمنین علی(ع) از دین مساوی با کفر است
    خداوند همه درها را به روی بندگان گناهکار خود نمی‌بندد
    مراسم عزاداری فاطمیه دوم با سخنرانی استاد انصاریان ...
    گزارش تصویری از دیدار جمعی از هنرمندان قم با استاد ...
    غرب هنر عریانی را برای تخریب انسانیت آورده است
    پوشش یا حجاب دستورى قرآنى و تكليفى انسانى است
    توحید نیرویِ اتصال مؤمنین به پروردگار عالم است

    بیشترین بازدید این مجموعه

    سخنرانی حضرت استاد حسین انصاریان پیرامون امام ...
    مطالب ناب استاد انصاریان در «سروش»، «ایتا»، «بله» و ...
    گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در بقعه شیخ ...
    استاد انصاریان: نفس ‎ها در یک قدمی آلودگی/ نفس‌ های‎ ...
     پیش‌نیاز رسیدن به خداوند، روحی آزاد و قدرتمند است

     
    نظرات کاربر
    مریم زیدوندی
    استاد حوزه علمیه ابراز کرد: ابلیس در عمل لنگ بود که بر آدم سجده نکرد و از نظر اخلاقی متکبر بود اما در اعتقاد خلائی نداشت زیرا خدا را به خدایی و قیامت و انبیا را قبول داشت اما رجیم شد و گاهی بعضی از انسان‌ها آخرت خود را برای کسب دنیا می‌فروشند و خود را از رحمت الهی دور می‌کنند باسلام فکرمی کنم بهتراست گفته شود که ابلیس در اعتقاداتش به خدا لنگ بود وگرنه بی چون وچرا از خدا اطاعت می کرد و این لنگ بودن در اعتقادات واخلاقش بصورت تکبر در عملش بروز وظهور پیداکرد
    پاسخ
    0     0
    4 اسفند 1394 ساعت 00:48 صبح
    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز