فارسی
سه شنبه 28 فروردين 1403 - الثلاثاء 6 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 1
100% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 20 آبان 1394 ساعت 11:55 صبح

قیمت ویزای اربعین ۳۰ دلار تعیین شد

قیمت ویزای اربعین ۳۰ دلار تعیین شد


مسئول ساماندهی کمک‌های مردمی اربعین «ستاد بازسازی عتبات» است

مسئول ستاد اربعین با بیان اینکه قیمت ویزای اربعین ۳۰ دلار تعیین شده گفت: مسئول کمیته جذب مشارکت‌های مردمی و ساماندهی نذورات اربعین، ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ مسئول ستاد اربعین در برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر با اشاره به اینکه مسئول ساماندهی کمک‌های مردمی اربعین "ستاد بازسازی عتبات" است و اینکه متولی و میزبان اصلی مراسم اربعین دولت و مردم عراق هستند، گفت: نقش محوری در حوزه‌های امنیت، نقل و انتقال و خدمات دهی به زائران توسط دولت عراق انجام می‌گیرد و نهادهای مختلف ایران از جمله سپاه پاسداران، شهرداری و وزارت امور خارجه به کمک آن‌ها می‌روند.

سردار «حسین ذوالفقاری» ادامه داد: در ستاد اربعین امسال کمیته‌های مختلفی تعریف شده که هر کدام بخشی از فعالیت‌ها را عهده دار هستند و وظیفه اعزام، اسکان و تغذیه تا نقاط مرزی به صورت متمرکز بر عهده سازمان حج و زیارت است.

وی تصریح کرد: دریافت نذورات و مشارکت‌های مردمی توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات انجام می‌گیرد و تأمین امنیت زائران اربعین در ایران بر عهده نیروی انتظامی است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه سازمان هلال احمر مسئول کمیته امداد و نجات ستاد اربعین است، گفت: هلال احمر در نظر دارد تا دپوی مواد غذایی، امکانات اسکان و پشتیبانی را در نقاط مرزی مهیا کند.

سردار ذوالفقاری گفت: ویزای عراق برای اربعین امسال ۳۰ دلار تعیین شده که در تلاش هستیم تا برای رفاه حال زائران، این مبلغ را به طور مجدد کاهش دهیم.

وی اظهار داشت: طی مذاکرات صورت گرفته سرکنسولگری ایران در عراق مبلغ روادید زائران ایرانی در مراسم اربعین امسال ۱۰ دلار کاهش یافت.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور افزود: ویزای عراق برای اربعین امسال ۳۰ دلار تعیین شده که در تلاش هستیم تا برای رفاه حال زائران، این مبلغ را به طور مجدد کاهش دهیم.

سردار ذوالفقاری خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردها حضور بیش از ۲ میلیون زائر در مراسم اربعین ۹۴ را پیش بینی کرده و به زائران توصیه می‌کنیم که همه آنها مرز مهران را برای سفر به کشور عراق انتخاب نکنند.

براساس این گزارش، شماره حساب ۱۰۴۰ بانک‌های ملی و ملت برای دریافت کمک‌های نقدی و نذورات متبرعان ویژه برپایی مراسم اربعین اختصاص یافته است.

همچنین آن دسته از هموطنان عزیز که علاقه‌مند به ارائه خدماتی از قبیل تغذیه، اسکان و پخت و پز به زائران مراسم اربعین ۹۴ در کشور عراق هستند، می‌توانند برای عقد تفاهم‌نامه به دفاتر ستاد بازسازی عتبات مراجعه کنند.در زمینه پخت و پز افراد می‌توانند بسته به توانایی و میزان آمادگی خود برای خدمات رسانی به برپایی آشپزخانه و یا نانوایی اقدام کنند.

براساس این گزارش متبرعان، خیرین، نیکوکاران، اصناف و بازاریانی که تمایل دارند در فیض پذیرایی از زائران اربعین حسینی سهیم باشند، می‌توانند اقلام اعلام شده در ذیل را به دفاتر ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهرها اهدا نمایند.

ناذران و علاقه‌مندان به ارائه کمک‌های غیرنقدی می‌توانند اقلامی مانند: موکت ـ انواع چادر ـ برزنت ـ لوله داربست ـ پتو ـ ملحفه ـ منبع آب آشامیدنی بزرگ و منبع آب شوستشوی بزرگ ـ انواع گوشت (قرمز و سفید) ـ برنج ـ انواع حبوبات ـ شکر ـ رب گوجه فرنگی ـ قند ـ چای ـ آب معدنی ـ انواع آب میوه ـ دیگ بزرگ ـ اجاق گاز صنعتی ـ چای سازبرقی ـ ظروف یکبار مصرف و وسایل طبخ غذا را به دفاتر ستاد بازسازی عتبات عالیات اهداء کنند.


منبع : abna
  • ستاد بازسازی عتبات عالیات
  • قیمت ویزای اربعین ۳۰ دلار تعیین شد
  • ۳۰ دلار
  • قیمت ویزا
  • اربعیین
  • 0
    100% (نفر 1)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

    بیشترین بازدید این مجموعه

    یازده کشیش در توگو به دین اسلام گرویدند
    تبدیل یک مدرسه کاتولیک درانگلیس به مدرسه‏ای ...
    مزاحمت براي زنان زائر ايراني در سوريه
    هتاکی مفتی وهابی به ایران و شیعیان
    برگزاری مسابقه فرهنگی در مؤسسه اسلامی تاشكند
    آغاز فشار بر ایرانیان ساکن مالزی به تحریک ...
    هشدار در مورد برگزاری همايش گردشگری صهيونيست‌ها ...
    عکس خبری/ مراسم قرائت دعای عرفه در بین الحرمین ...
    روایت استاد انصاریان از نامه آیت‌الله خویی
    استاد انصاریان: قرآن علاج همه دردهای روحی و فکری ...

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^