فارسی
سه شنبه 29 اسفند 1402 - الثلاثاء 8 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 12 آبان 1394 ساعت 11:33 صبح

توصیه‌های مهم وزارت خارجه به زائرین اربعین حسینی(ع)

توصیه‌های مهم وزارت خارجه به زائرین اربعین حسینی(ع)


وزارت امور خارجه کشورمان در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی(ع) اعلام کرد: هموطنان عزیز صرفاً با داشتن گذرنامه معتبر و از طریق مرزهای قانونی نسبت به خروج از کشور و بازگشت به کشور اقدام نمایند.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ وزارت امور خارجه کشورمان در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی(ع) و سفر جمعی از هموطنان به عتبات عالیات، ۱۴ توصیه به این زائرین ارائه کرد که در قسمت از آن آمده است: هرچه زود‌تر نسبت به اخذ روادید ورود به کشور عراق از سفارت یا سرکنسولگری‌‌های آن کشور اقدام نمایید.

در ادامه می افزاید: افراد ممنوع ‌الخروج، سربازان و مشمولین وظیفه، زندانیان و محکومین، اجازه خروج از کشور را نداشته و خروج کارکنان دستگاه‌‌های خاص منوط به طی مراحل قانونی خود می‌باشد.

در توصیه‌ای دیگر عنوان می‌کند: با توجه به عدم امکان استفاده از کارت‌‌های بانکی کشور در داخل عراق، زائران مبالغ کافی همراه داشته باشند.

متن کامل این توصیه‌ها به شرح ذیل است:

۱- هموطنان عزیز صرفاً با داشتن گذرنامه معتبر و از طریق مرزهای قانونی نسبت به خروج از کشور و بازگشت به کشور اقدام نمایند.

۲- توصیه می‌گردد هرچه زود‌تر نسبت به اخذ روادید ورود به کشور عراق از سفارت یا سرکنسولگری‌‌های آن کشور اقدام نموده و از موکول کردن این امر به روزهای پایانی (نزدیک به اربعین) و همچنین حرکت به سمت مرز‌ها قبل از اخذ روادید، خودداری کنند.

۳- هرگونه تغییر و تحولی در خصوص امکان ارائه تسهیلات اخذ روادید در استان‌‌های مختلف و نقاط مرزی صرفاً توسط وزارت امور خارجه و یا سازمان حج و زیارت به اطلاع عموم خواهد رسید و زائرین محترم بدون کسب اطمینان و بر اساس شایعات و اظهارات افراد غیرمسئول در این خصوص برنامه‌ ریزی نکنند.

۴- کلیه مقررات خروج از کشور ناظر بر ایام اربعین نیز خواهد بود. بنابراین افراد ممنوع ‌الخروج، سربازان و مشمولین وظیفه، زندانیان و محکومین، اجازه خروج از کشور را نداشته و خروج کارکنان دستگاه‌‌های خاص منوط به طی مراحل قانونی خود می‌باشد.

۵- نسبت به برنامه ‌ریزی سفر به‌صورت کاروانی و یا گروهی اقدام کرده و در طول سفر ارتباط با همراهان خود را حفظ نمایند. از شروع یا ادامه سفر به‌صورت انفرادی (به ‌ویژه از مرزهای زمینی) خودداری کنند.

۶- به منظور حفاظت از مدارک خود و پیشگیری از مفقود شدن آن‌ها، در ورود به عراق از همراه داشتن مدارک غیرضروری اعم از شناسنامه، کارت ملی، دفترچه بیمه، کارت‌های اداری، کارت‌های بانکی، پایان خدمت، گواهینامه رانندگی و... خودداری کنند. (قابل ذکر است این‌گونه مدارک در داخل کشور عراق کاربردی ندارند.)

۷- یک نسخه کپی از گذرنامه، شناسنامه و کارت ملی خود را در مکانی مجزا از گذرنامه همراه داشته باشند تا در صورت مفقود شدن گذرنامه، امکان تسهیل و تسریع در مساعدت‌‌های قانونی وجود داشته باشد.

۸- با توجه به عدم امکان استفاده از کارت‌‌های بانکی کشور در داخل عراق، مبالغ کافی (با احتساب امکان طولانی شدن مدت سفر و مشکلات پیش بینی نشده) همراه داشته باشند و قبلاً نسبت به نرخ تبدیل ارز ایرانی به عراقی اطلاع حاصل نمایند. پول ایرانی نیز در داخل عراق قابل استفاده است.

۹- حتماً پس از ورود به مرز عراق، از درج مهر ورود به آن کشور در گذرنامه خود اطمینان حاصل نمایند.

۱۰- در صورت مفقود شدن گذرنامه، به یکی از کنسولگری‌‌های کشورمان در عراق (کربلا، نجف، بصره، بغداد،...) مراجعه نمایند.

۱۱- کنسولگری‌‌های کشورمان که تمام ظرفیت و توان خود را در جهت خدمات‌ رسانی به هموطنان زائر به ‌کارگیری خواهند کرد، با توجه به محدودیت امکانات، از ارائه خدماتی نظیر تأمین محل اسکان و یا پرداخت هزینه‌‌های مالی معذور می‌باشند.

۱۲- توصیه‌‌های بهداشتی و امنیتی مراجع مسئول را مورد توجه جدی قرارداده و بطور دقیق اجرا نمایند و درصورت نیاز به خدمات درمانی، به مراکز جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراجعه کنند.

۱۳- هرگونه اطلاعات درخصوص مقررات و توصیه‌‌های اجرایی، انتظامی، بهداشتی و امنیتی را صرفاً از مراجع ذی‌صلاح و رسمی دریافت نموده و از توجه به اطلاعات و اخبار نامعتبر و شایعاتی که ممکن است برای ایجاد تشویش و اختلال در مراسم پخش گردد خودداری نموده و از نقل و انتشار آن‌ها نیز ممانعت فرمایند.

۱۴- با آرزوی توفیق و قبولی زیارات برای هموطنان گرامی، امیدواریم با احترام به قوانین و مقررات دولت عراق و آداب و رسوم مردم آن کشور، تصویر مثبت و الگوی شایسته‌‌ای از اخلاق اسلامی و فرهنگ ایرانی به مردم و دولت آن کشور ارائه نمایند.


منبع : abna
  • زائر
  • اربعین
  • وزارت خارجه ایران
  • توصیه‌های مهم وزارت خارجه به زائرین اربعین حسینی(ع)
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
    مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند
    عمل مومن، خیرالعمل است

    بیشترین بازدید این مجموعه

    جمع‌آوري نمادهاي مذهبي شيعيان عربستان
    افزايش نفوذ شيعيان در قاره آفريقا
    توهین‌ ارتش انگلیس به نمادهای‌اسلامی
    توهين گروه‌هاي ناشناخته يمني به قرآن
    برگزاری گردهمایی مسلمانان فرانسه
    تخريب بزرگترين قبرستان مسلمانان قدس
    آغاز همايش بين‌المللی «واقعه كربلا» در تركيه
    اجرای دوره تابستانه آموزش علوم اسلامی در «شارجه» ...
    جمع آوری ده هزار كتاب با موضوع امام علي (ع) در ...
    مقابله با کتب آموزشی اسلامی در تگزاس

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^