فارسی
چهارشنبه 08 بهمن 1399 - الاربعاء 13 جمادى الثاني 1442
1427
0
نفر 0
0% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 23 مهر 1394 ساعت 11:51 صبح

استاد انصاریان: اقتدا به حضرت سیدالشهدا(ع) موجب درستی مسیر دین و عبادت می شود

استاد انصاریان: اقتدا به حضرت سیدالشهدا(ع) موجب درستی مسیر دین و عبادت می شود

حضرت استاد انصاریان در اولین شب مراسم دهه اول محرم در مسجد امیر تهران با اشاره به سختی ها و مصائب حضرت ابراهیم و تهمت هایی که به این پیامبر الهی نسبت می دادند، فرمودند: قرآن مجید دامن حضرت ابراهیم را از تهمت‌هایی که به آن حضرت می زدند پاک کرده و می فرماید: مَا كَانَ إِبْرَاهِيمُ يَهُودِيًّا وَلاَ نَصْرَانِيًّا وَلَكِن كَانَ حَنِيفًا مُّسْلِمًا وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِينَ(آل عمران،67) ، حضرت ابراهیم دارای دین مستقیم بود، وجود مبارک ابی عبدالله الحسین در این زمینه وارث حضرت ابراهیم بود، یعنی حنیف و مستقیم در دین بود و اگر کسی در دینش به حضرت سید الشهدا علیه السلام اقتدا بکند دارای دین مستقیم است، و از آثار دین مستقیم توحید، نبوت،عبادت و خدمت درست است.

این دانشمند فرزانه ضمن تبیین جایگاه پیامبر اسلام(ص) در قرآن کریم ادامه دادند: قرآن مجید به روشنی بیان می‌کند یکی از افرادی که با حضرت ابراهیم در ارزش‌هایش فاصله ندارد پیامبراکرم(ص) است و این مهم‌ترین تعریف خدا از پیغمبر  است که پیغمبر را یک انسان تابع دین می‌داند، آن هم دین مستقیم، وَ هٰذَا اَلنَّبِيُّ وَ اَلَّذِينَ آمَنُوا﴿آل‌ عمران،68)

ایشان با طرح این سوال که شایسته‌ترین و نزدیک‌ترین مردم به حضرت ابراهیم  چه کسانی هستند بیان داشتند:

در منظومه تبعیت از حضرت ابراهیم، خورشید پر فروغ "حضرت سیدالشهدا(ع)" است که همه ایمان،توحید،عبادات و اخلاق را از طریق متابعت از خدای متعال به ارث برد و همه حقایق در وجود آن امام شهید متجلی شد.

استاد انصاریان در پایان با بررسی جایگاه اخلاقی به ویژه تبعیت بی چون و چرای اصحاب سیدالشهدا(ع) از امام خود فرمودند: عده‌ای از یاران با حضرت ابی عبدالله الحسین(ع) از مدینه به مکه و از آنجا نیز به کربلا آمدند، تعدادی در مکه به حضرت پیوستند عده ای نیز در راه به حضرت ملحق شدند و افرادی از بصره نزدیک ایران حرکت کردندو  به ابی عبدالله پیوستند که یکی از آنها عصر عاشورا رسید و شهید شد.

در احوالات این هفتاد و دو نفر آمده است هیچ یک از آنها در طول مسیر و وزمانی که به امام رسیدند نگفتند این سفر برای چیست؟ و شب عاشورا نیز  نگفتند ما هفتاد و دو نفرهستیم اینها سی هزار نفر  و چرا باید این عده بسیار قلیل با این عده کثیر بجنگند  و این یاران با وفا اصلا چون و چرا نکردند و این مقام تسلیم است در برابر  خدا، در برابر پیامبر و در برابر امام.


منبع : پایگاه عرفان
  • استاد انصاریان
  • استاد شیخ حسین انصاریان در مسجد امیر
  • محرم
  • حضرت سیدالشهدا(ع)
  • مصائب حضرت ابراهیم
  • 1427
    0
    0% ( نفر 0 )
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    گزارش تصویری از سخنرانی استاد انصاریان در فاطمیه دوم
    حذف زهرا(س) و امیرالمؤمنین علی(ع) از دین مساوی با کفر است
    خداوند همه درها را به روی بندگان گناهکار خود نمی‌بندد
    مراسم عزاداری فاطمیه دوم با سخنرانی استاد انصاریان ...
    گزارش تصویری از دیدار جمعی از هنرمندان قم با استاد ...
    غرب هنر عریانی را برای تخریب انسانیت آورده است
    پوشش یا حجاب دستورى قرآنى و تكليفى انسانى است
    توحید نیرویِ اتصال مؤمنین به پروردگار عالم است
    کتاب «کامل الزیارات» با ترجمه استاد انصاریان روانه ...
    تمام وجود زهرا(س) یکی از نشانه‌های بزرگ‌تر خدا در ...

    بیشترین بازدید این مجموعه

    سرقت از زائران در وادي السلام
    ساخت یک بازی ضد اسلامی در اتریش
    دیدار چهره های شیعی با وزیر آموزش و پرورش سعودی
    براساس نظرسنجی روزنامه لوموندفرانسه: اسلام تهدید است!
    لیست نام بیش از 175 دانشمند حامی انقلاب بحرین
    دیپلمات ارشد ژاپن به زیارت امیرالمؤمنین رفت
    مراحل ساخت گنبد جدید مرقد امام حسین(ع) آغاز شد
    کدام ذکرها را نباید ترک کرد؟
    استاد انصاریان: بر اساس آیات قرآن عذاب بی‌نماز تخفیف ...
    آغاز راهپیمایی اربعین حسینی با شعار "من البحر الی ...

     
    نظرات کاربر
    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز

    گزارش خطا