فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 21 مرداد 1394 ساعت 10:19 صبح

مدیر مؤسسه فرهنگی دارالعرفان شیعی قم مطرح کرد؛ حفظ ایمان در گرو اهتمام به نماز جماعت/ جامعه امروز حیات فکری و دینی اش را مدیون امام صادق است

مدیر مؤسسه فرهنگی دارالعرفان شیعی قم مطرح کرد؛  حفظ ایمان در گرو اهتمام به نماز جماعت/ جامعه امروز حیات فکری و دینی اش را مدیون امام صادق است

 

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام صابریان با بیان این که اثبات صالح بودن هر فرد با شرکت در نماز جماعت است، گفت: امیدواریم خداوند ما را جزء اقامه کنندگان نماز قرار دهد و همچنین نسبت به نماز باید اهتمام ویژه ای داشته باشیم تا علامت ایمان در وجود ما حفظ شود.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد جواد صابریان، مدیر مؤسسه فرهنگی دار العرفان شیعی قم، شب گذشته در حسینیه همدانی های مشهد با تسلیت شهادت امام صادق(ع) اظهار کرد: امیدواریم این امام همام با برکت وجود خودشان، سعادت دنیا و آخرت را به ما هدیه کنند.
مدیر مؤسسه فرهنگی دار العرفان شیعی قم ادامه داد: فلسفه این که نماز به صورت جماعت خوانده می شود، این است که در احیای آن نمازخوان از غیر نمازخوان تفکیک شوند، برای جامعه اسلامی مهم است که چه کسانی اهل نماز هستند، اگر اصل نماز خواندن در جامعه وجود نداشته باشد، کسی نمی تواند به نفع و صلاح کسی شهادت بدهد.


وی با بیان این که اثبات صالح بودن هر فرد با شرکت در نماز جماعت است، تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) در روایتی بیان می کنند که کسانی که در مسجد نماز نمی خوانند همانند کسانی هستند که اصلا نماز نمی خوانند، مگر اینکه دلیل موجهی داشته باشند، بدون عذر نماز جماعت را نمی شود ترک کرد، در روایتی دیگر آمده است که اگر کسی یک رکعت نماز را با جماعت قرائت کند، از چهل رکعت نماز فرادا ارزش بیشتری دارد.
حجت الاسلام صابریان افزود: امیدواریم خداوند ما را جزء اقامه کنندگان نماز قرار دهد، همچنین نسبت به نماز باید اهتمام ویژه ای داشته باشیم تا علامت ایمان در وجود ما حفظ بشود، در زیارت وداع امام رضا(ع) درخواست بازگشت مجدد به این مکان مقدس می شود و این مهم از آداب زیارت این امام همام است.
مدیر مؤسسه فرهنگی دارالعرفان شیعی قم با بیان این که ما به عنوان شیعه جعفری در میان مردم شناخته می شویم، خاطرنشان کرد: شیعه بنیانش نسبت به مکتب فکری امام صادق(ع) برپا می‌شود، شیعه قرین اسلام بوده و جز اسلام واقعی راهی ندارد، وجود مقدس امام صادق(ع) در فضایی که از سوی امام باقر(ع) ایجاد شده بود، مبانی فکری شیعه را تعیین کرد. وی با اشاره به بهره گیری از فرصت ها برای تبیین مبانی اعتقادی یادآور شد: دانشگاه فکری و فرصتی که از اختلاف بنی امیه تا بنی عباس پیش آمد، این امام همام از چنین زمانی برای تبیین مبانی فکری و اعتقادی استفاده کردند، همچنین حتی مذاهب اهل سنت دین خود را مدیون وجود امام صادق(ع) هستند، جامعه اسلامی در آن زمان به انحراف گرفتار شد.
حجت الاسلام صابریان با اشاره به عظمت امام صادق(ع) اظهار کرد: امروزه حتی حیات فکری، اقتصادی و اجتماعی‌مان را مدیون امام صادق(ع) هستیم و این برای تمام کسانی که عنوان دینی و اقتصادی دارند، ارزشمند است؛ همچنین قدردانی از این امام همام در این راستا است که ما را عالم علوم و فقیه در دین بدانند و در جامعه ای که روز به روز از موازین اخلاقی فاصله می گیرد، ارزش ها نیازمند توجه خاصی هستند.
مدیر مؤسسه فرهنگی دار العرفان شیعی قم ادامه داد: این فاجعه ای برای کشور و جامعه ماست که خود را شیعه معرفی می کنیم اما به احکام دینی پایبند نیستیم، ما باید فرزندانمان را از کودکی با مبانی دینی آشنا کنیم و از وجود مبارک امام صادق(ع)درخواست کنیم تا به اندازه کافی ما را یاری کنند، در حقیقت باید نسبت به وجود امام صادق(ع) توجه خاصی را داشته باشیم.
وی با بیان این که دل ما باید در طول سال جاری روانه حرم حضرت معصومه(س) شود، گفت: بازگشت ما به شهر و دیار خود باید ظاهری بوده و دلمان هواره در این حرم شریف جریان داشته باشد، همچنین امام زمان(عج) حتی به شیعیان شفاعت می کنند، ما مسلمان هستیم و باید عملمان با تقاضای ما برابری کند.

 


منبع : خبرگزاری رسا
  • نماز جماعت
  • شهادت امام صادق(ع)
  • حجت الاسلام محمد جواد صابریان
  • حسینیه همدانیها مشهد
  • سعادت دنیا و آخرت
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
    مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

    بیشترین بازدید این مجموعه

    قلم الكترونيك؛ ابتكار مخترع سوری برای تسهيل ...
    شعر مولوی ‌اهل‌سنت برای‌ حضرت ‌زهرا (س)
    برنامه مراسم احیا در شبهای قدر ماه مبارک رمضان 90( ...
    چگونه مي شود ظاهر و باطن يكساني داشته باشیم؟
    تقدیر از استاد حسین انصاریان به عنوان خادم صحیفه ...
    بانک اسلامی در جمهوری چچن تأسیس می‌شود
    کربلا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان + تصاویر
    برپایی سفره حضرت رقیه(س) در نجف اشرف
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^