فارسی
جمعه 07 ارديبهشت 1403 - الجمعة 16 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
1
نفر 0
تاریخ انتشار : 14 تير 1394 ساعت 09:28 صبح

استاد حسین انصاریان تبیین کردند؛ توشه آخرت از لسان کریم آل طه

استاد حسین انصاریان تبیین کردند؛  توشه آخرت از لسان کریم آل طه

 

استاد حسین انصاریان، مفسر قرآن کریم شب گذشته در چهاردهمین جلسه از سلسله سخنرانی‌‌های «ویژگی‌های خود شناسان» در حسینیه همدانی‌های تهران اظهار داشتند:بر اساس روایات معتبر شیعه، تمامی علوم پیغمبر اسلام(ص) به امیرالمؤمنین علی(ع) منتقل شد؛ همچنین تمامی علومی که در باطن الهی حضرت امام علی(ع) وجود داشت، به امام حسن مجتبی(ع) منتقل شد.

ایشان فرمودند: کسی از کیفیت انتقال علوم الهی پیامبر اکرم(ص) به امیر مؤمنان حضرت علی(ع) آگاهی ندارد اما قطعا شیوه انتقال علوم از انسان کامل و برگزیده خداوند متعال به قرآن ناطق پروردگار، کمتر از نقل و انتقال سریع مطالب در دستگاه‌های دیجیتالی امروز نبوده است.

استاد انصاریان ابراز کردند: خداوند متعال درباره حضرت یحیی در قرآن کریم می‌فرماید «يَا يَحْيَىٰ خُذِ الْكِتَابَ بِقُوَّةٍ وَآتَيْنَاهُ الْحُكْمَ صَبِيًّا»؛ زمانی که او خردسالی بیش نبود، نبوت و تمام شؤون آن از جمله علم و عقل و ایمان کامل را به وی عطا کردم؛ همچنین به کوچک‌تر از یحیی هم بیشتر از آن را عطا کردم؛ حضرت عیسی در ساعات نخستین تولد خویش، به زبان آمد و گفت، من بنده خدا هستم، انجیل را به من داده‌اند و به من مقام پیغمبری عطا کرده‌اند؛ من منبع خیر و برکت و منفعت هستم و در رحم مادر سفارش به نماز و نیکی به مادرم شده‌ام.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به عذاب شدید ارتباط حرام مردان و زنان اشاره کرده و خاطرنشان کردند: خدای متعال در آیه‌ای از قرآن کریم می‌فرمایند مرد و زن زناکار دو عذاب را باید در جهنم تحمل کنند؛ عذابی برای بدکاری خویش و عذاب دیگری به سبب حمله به مقام انسانیت را متحمل می‌شوند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به عذاب وارد شده در دعای کمیل مربوط به ارتباط مرد و زن نامحرم افزودند: شعله‌های آتش خورشید در دنیا از شدت حرارت به 16 هزار کیلومتر می‌رسد اما این در حالی است که حضرت امیر مؤمنان علی(ع) می‌فرمایند، تمامی آسمان‌ها و زمین در برابر آتشی که خداوند متعال در جهنم فراهم آورده است، قدرت ایستادگی ندارند؛ همچنین هیچ انسانی در این آتش شدید نمی‌میرد؛‌ زن ضعیف و مردی که در دنیا زنا کرده و توبه نکرده است، مستحق چنین آتشی است اما زنان عفیفه که دست آلودگان به آنان نرسیده است، هیچ‌گاه به این آتش وارد نمی‌شوند.

ایشان یادآور شدند: زمانی که خدای متعال تمام شؤون نبوت را به یحیای خردسال عنایت می‌کند و حضرت عیسی را در ساعات نخستین تولدش، به پیامبری رسانده و انجیل را برای او نازل می‌کند، هیچ جای تعجبی نیست که تمام علم را به پیامبر اکرم(ص) داده و ایشان نیز با یک دم، تمام علم را به امیر مؤمنان علی(ع) و ایشان نیز به حضرت امام حسن مجتبی(ع) منتقل کنند.

استاد انصاریان با اشاره به معنای روایت «کلهم نور واحد» ادامه دادند: وزن علمی امام حسن مجتبی(ع) با امیرالمؤمنین(ع) و پیامبر اکرم(ص) هیچ تفاوتی ندارد و تنها اسم صاحبان علم عوض می‌شود؛ تمام ائمه معصومین همین علم را دارند و تنها اسمشان عوض می‌شود.

ایشان تأکید کردند: امام حسن مجتبی(ع) با علم والای خود به همه مردان و زنان سفارش کرده تا برای سفر آخرت که هیچ چاره‌ای جز آن ندارید، خود را آماده کنید؛ ساعت مرگ تمام انسان‌ها نزد پروردگار متعال معین است و به هیچ وجه عقب و جلو نمی‌افتد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم تصریح کردند: کسی که میلیاردها تومان حق تمام مردم ایران را اختلاس می‌کند، کسی که رشوه را به بهانه حق حساب می‌گیرد، کسی زنا می‌کند و ربا می‌خورد و به همسر و فرزندانش ظلم می کند، هیچ اعتقادی به سفر آخرت ندارد چراکه بر اساس روایات ائمه معصومین(ع) هر که از مسیر پیش رو بترسد، هیچ تخلفی انجام نمی‌دهد.

ایشان عنوان کردند: امیرالمؤمنین علی(ع) می‌فرمایند، خود را وصی خود کنید؛ کسی که به این روایت عمل کرده و تمام کارهای عقب مانده خویش را انجام دهد، هیچ نگرانی برای بعد از مرگ خود ندارد.

استاد انصاریان با بیان این‌که بیش از هزار آیه قرآن کریم به مسأله قیامت اشاره شده است،‌ گفتند: خدای متعال در سوره انبیاء می‌فرمایند که تمام ترازوها را بر اساس عدالت برپا می‌کند؛ قدرت بی نهایتم اما زورگو نیستم؛ در قیامت به احدی، ذره‌ای ظلم نمی‌شود اما اگر اعمال شما به اندازه دانه ارزنی باشد، آن را بیرون کشیده و محاسبه می‌کنم.

ایشان بیان کردند: امام حسن مجتبی(ع) پس از این‌که می‌فرمایند خود را برای سفر آخرت آماده کنید، ادای واجبات از جمله عبادات و پرداخت حقوق امام، همسر، فرزندان و مؤمنان، اجتناب از محارم و آراسته کردن اخلاق به ارزش‌ها را به عنوان توشه‌هایی یاد می‌کنند که باید آن‌ها برای سفر آخرت همراه داشت.


منبع : پایگاه عرفان
  • استاد حسین انصاریان
  • استاد انصاریان
  • حسینیه همدانی ها
  • ویژگی‌های خود شناسان
  • سخنرانی استاد انصاریان
  • سخنرانی استاد انصاریان در حسینیه همدانی ها
  • حسینیه همدانیها
  • 1
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

    بیشترین بازدید این مجموعه

    کشتار بی رحمانه مسلمانان توسط دولت چین !
    تدريس علوم اسلامی در مدارس مقطع راهنمايی جمهوری ...
    برگزاری نخستين جشنواره قرآنی شيعيان در قطيف
    اصرار شیعیان بر نماز خواندن بر روی آوار مساجد
    تدابیر امنیتی در آستانه اربعین حسینی در کربلا ...
    تلاش شیعیان عربستان براي تأسیس دانشگاه
    استاد انصاریان: پاداش ارزشمند و فوق‌العاده برای ...
    گزارش تصویری / سخنرانی استاد انصاریان در مسجد ...
    ویژه برنامه‌های سالروز ولادت حضرت معصومه(س) در ...
    استاد انصاریان: انسانی که حق الناس به گردن دارد ...

     
    نظرات کاربر

    اعظم
    سلام. سخنرانی به جا و به موقعی است، ببخشید فکر نمی کنید سخنرانی ماه رمضان سال گذشته بسیار پرمحتواتر بوده؟ من پارسال تمام سخنرانی های ایشان را در ماه رمشان از شبکه دو سیما دنبال کردم، آنقدر عمیق بودند که همین الان هم چند نمونه آن را در ذهن دارم بدون آنکه جایی یادداشت کردم.سخنرانی های امسال استاد هم خوب و متناسب با جامعه است ولی به گرد سال گذشته نمی رسد. ان شاء الله که در سایه لطف سبز امام زمان عج باشند من که همیشه دعا گویشان هستم. بیش از این من اصلا سخنرانی ایشان را اصلا دنبال نمی کردم ولی پارسال ماه رمضان که برای اولین بار گوش نمودم به ایشان ترغیب پیدا کردم. موفق و مؤید باشید.
    پاسخ
    0     0
    18 تير 1394 ساعت 09:47 صبح
    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^