فارسی
جمعه 31 فروردين 1403 - الجمعة 9 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 13 تير 1394 ساعت 11:10 صبح

استاد حسین انصاریان: امیرالمؤمنین(ع) الگوی دینداران و مؤمنان و مال و دلار الگوی ستمکاران است

استاد حسین انصاریان:  امیرالمؤمنین(ع) الگوی دینداران و مؤمنان و مال و دلار الگوی ستمکاران است

 

استاد حسین انصاریان، مفسر قرآن کریم در دوازدهمین جلسه از سلسله سخنرانی‌‌های «رحمت الهی» در روز چهاردهم ماه مبارک رمضان در مسجد حضرت امیر(ع) تهران با بیان این‌که قرآن کریم مسأله بسیار مهم  و اثرگذاری را برای تأمین خیر دنیا و آخرت انسان‌ها ارائه کرده است، اظهار داشتند: این مسأله بسیار مهم، معرفی سرمشق نیک و جامعی است که بتواند به تمام انسان‌ها برای ساختن برون، درون، زندگی و خانواده خود کمک کند.

ایشان با بیان این‌که طراح این نقشه و سرمشق جامع، خدای حکیم، علیم و رحیم بوده و به تمام مصالح و مفاسد انسان آگاه است، فرمودند: اگر تمامی مردم از ابتدا این مسأله و طرح جامع مهندسی انسانی را قبول کرده و به اجرا می‌گذاشتند، به یقین آبادترین دنیا و آخرت را داشتند.

استاد انصاریان ابراز کردند: انسان‌ها از ابتدای بشریت فریب شکم، غریضه جنسی و اموال دنیا را خورده و دیگران را سرمشق زندگی خود قرار دادند؛ تا جایی که خدای متعال درباره آنان فرمود که این انسان‌ها همچون حیواناتند؛ اما برخی نیز از نقشه الهی پیروی کرده و به نقطه‌ای رسیدند که خداوند درباره آنان فرمود که این افراد از تمام آفریدگان من بهترند.

ایشان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم مبنی بر این‌که هر انسانی آگاه به خویشتن است، خاطرنشان کردند: آیه «اولئک کالانعام» شامل افرادی همچون ما نمی‌شود چراکه هیچ یک از ما اهل شکم پرستی، پول پرستی، آبروریزی و تجاوز به دیگران نیست؛ بنابراین همین مقدار از عبادات، تقوا، اخلاق و تقیداتمان زیر چتر «خیر بریة» است چراکه خدای متعال گروه سومی از انسان‌ها را معرفی نکرده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حدیثی از کتاب‌های اهل‌سنت افزودند: ابن عباس می‌گوید که پس از نزول سوره مبارکه واقعه از پیامبر اکرم(ص) درباره «اصحاب المیمنة»، «اصحاب المشئمة» و «و السابقون السابقون» سوال کردم و ایشان اصحاب المشئمه را منافقان، کفار و متکبران معرفی کرده و اصحاب المیمنة و نیز السابقون را اقتدا کنندگان به امیرالمؤمنین علی(ع) دانستند.

ایشان با معرفی الگو‎های قرآنی در زندگی افراد، یادآور شدند: آسیه همسر فرعون و حضرت مریم مقدس دو سرمشق زنی هستند که خدای متعال آنان را برای تمام بشریت معرفی کرده است تا با الگوگیری از ایشان، زندگی دنیا و آخرت خویش را بسازند چراکه ارزش‌های الهی به صورت جامع در وجود این زن طلوع کرده است.

نخستین زنی که می‌تواند سرمشق افراد در زندگی باشد، آسیه همسر فرعون است، دومین زنی که می‌تواند الگوی تمام بشر باشد حضرت مریم مقدس است، زیرا این زنان تمام ارزش‌های الهی را در درون خود دارند، ضمن این‌که حضرت ابراهیم(ع) و حضرت محمد(ص) نیز برای تمام بشریت الگو و سرمشق هستند، زیرا این دو پیامبر در تمام مراحل زندگی تسلیم محض الهی بودند.

استاد انصاریان ادامه دادند: بر اساس قرآن کریم حضرت ابراهیم و امامان کنار این پیامبر الهی برای تمام انسان‌ها سرمشق هستند چراکه ایشان تنها مطیع خدای متعال بوده و هیچ‌گاه به دنبال سخن مردم نبودند؛‌ ذره‌ای تاریکی شرک در زندگی حضرت ابراهیم وجود نداشت و هیچ نعمتی از خدای متعال را خرج گناه نکرد. خدای متعال حضرت ابراهیم را به عنوان بنده ویژه انتخاب کرد و دست ایشان را گرفت و به صراط مستقیم آورد و هرچه خوبی در دنیا وجود داشت را به ایشان عطا کرد.

ایشان با بیان این‌که دومین سرمشق زندگی تمامی انسان‌ها، حضرت رسول اکرم(ص) است،‌ تأکید کردند: خدای متعال در قرآن کریم می‌فرمایند که من رسول خودم را برای شما سرمشق نیکو قرار دادم؛ اگر دیگران را برای خود سرمشق بگیرید، روح، قلب، فکر، دنیا و آخرتتان نابود می‌شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این‌که شبکه‌های ماهواره‌ای صهیونیستی و اروپایی همواره در حال معروف کردن چهره‌های فاسد و سرمشق قرار دادن آنان برای تمامی زنان دنیا هستند، تصریح کردند: کفار و صهیونیست‌ها در حالی بسیاری از قوانین همچون انکسار نور و گردش خون را به افرادی از خودشان نسبت دادند که تمامی آنان از سوی بزرگان اسلام معرفی شده است؛ آنان به دنبال شهرت دادن افرادی از خودشان هستند تا مردم را برای الگوپذیری به سوی خود بکشند.


منبع : پایگاه عرفان
  • استاد
  • مسجد
  • استاد حسین انصاریان
  • مسجد امیر
  • مسجد امیر تهران
  • استاد انصاریان
  • مسجد حضرت امیر
  • رحمت الهی
  • رسول اکرم
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

    بیشترین بازدید این مجموعه

    آشنایی با مركز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی
    ممنوعیت استفاده از لفظ جلاله "الله" در مطبوعات ...
    برگزاری همايش بين‌المللی «قرآن و حقايق علمی» در ...
    کشف آثاری متعلق به حضرت یحیی(علیه السلام) در ...
    هتك حرمت قبور اسلامی در فرانسه
    گزارش تصویری/ مراسم گرامی‏داشت روز جهانی قدس در ...
    جشنواره شعر «الزهراء(س)» در عراق برگزار شد
    استاد انصاریان:قیام عاشورا مصداق عینی امر به ...
    عکس خبری؛ تصاویری از گنبد حرم امام علی(ع)
    گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در مراسم ...

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^