فارسی
پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403 - الخميس 15 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 1
100% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 6 تير 1394 ساعت 07:00 صبح

استاد حسین انصاریان: نور ایمان، دل را وسیع و محبت را افزون می‌کند

استاد حسین انصاریان: نور ایمان، دل را وسیع و محبت را افزون می‌کند

استاد حسین انصاریان، مفسر قرآن کریم در هفتمین جلسه از سلسله سخنرانی‌‌های «ویژگی‌های خود شناسان» در حسینیه همدانی‌های تهران اظهار داشتند: با توجه به آیات صریح کتاب خدا، سامان داشتن زندگی دنیا و آخرت هر انسانی در گرو قلب سالم او است.

ایشان فرمودند: برخی از آیات قرآن کریم تصریح می‌کنند که آتش جهنم مشرف به قلب بوده و بهشت نیز جایگاه قلوب پاکیزه است؛ بنابراین باید توجه بیشتری بر این عضو داشته باشیم و از آن در برابر کفر، شرک، ‌حسد، کینه، طمع، حرص و بخل مراقبت کنیم.

استاد انصاریان ابراز کردند: چنانچه قلب انسان بیمار شود، همه اعضا را بیمار کرده و اعمال و اخلاق را به فساد می‌کشد؛ از این رو چنانچه قلبی بیمار شده و درمان نشود، آتش دوزخ بر صاحب آن قلب اشراف می‌یابد.

ایشان با بیان این‌که انسانی که اخلاق و عمل صادقانه‌ای دارد، سرمایه دار سنگین الهی در دنیا و آخرت است،‌ خاطرنشان کردند: قلب پاک و سالم، قلبی آرام، با مهر، با محبت، با رقت، با ایمان و با صدق است که اعضا و جوارح را نیز هم وصف خود می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از حضرت رسول اکرم(ص) افزودند: هنگامی که نور ایمان به خدا و قیامت وارد قلب انسانی می‌شود؛ قلب وی به خاطر جمال آن نور، خود را می‌گستراند.

ایشان یادآور شدند: راه باور به خدا و قیامت، راه آسانی است که لازمه آن فکر و فهم قرآن و روایت را می‌طلبد؛ هر کسی به هر اندازه‌ای که قرآن و روایات را بفهمد، به همان مقدار قلب او نورانی و گسترده می‌شود.

استاد انصاریان با بیان این‌که ایمان به پروردگار و معاد نور محبت به خدا و ائمه طاهرین(ع) و اولیای الهی را به ثمر می‌رساند، ادامه دادند: حضرت رسول اکرم(ص)، دل کندن از مادیاتی که مانع از رسیدن به خدا است را از جلمه نشانه‌های ورود نور به قلب معرفی می‌کنند.

ایشان تأکید کردند: بر اساس فرمایش حضرت رسول اکرم(ص)،از دیگر علامات ورود نور به دل این است که انسان هر لحظه مرگ را در مقابل خود دیده و هر لحظه به فکر اساسیه و ابزار زندگی برزخی خود باشند.

ایشان با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند «دنیا یار خوبی برای آباد کردن آخرت ما است»،‌عنوان کردند: رد و اثبات علوم معنوی و سخنان حضرت رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) ربطی به علوم مادی ندارد؛ ارزش مسلمانی ما پذیرش بی چون و چرای سخنان ائمه اطهار(ع) است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این‌که علوم مادی خدمات بسیاری به بشریت کرده و هر روز در حال تغییر و تحول است، تصریح کردند: علوم دینی برگرفته از سخنان گوهربار انبیای الهی و ائمه معصومین(ع) در حوزه معنویت، وحی و معاد، ‌علومی نیستند که قابل تغییر و تحول بوده و بر همین اساس بتوان به حقانیت و عدم حقانیت آن‌ها حجت آورد.

استاد انصاریان گفتند: نور ایمان به قدری جاذبه دارد که هیچ کس حاضر به دل بریدن از حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مقابل میلیاردها تومان پول هم نیست؛ این اعتقادات و حضور در جلسات کسب معرفت به سبب نور ایمانی است که با هیچ یک از علوم مادی همخوانی ندارد.

ایشان بیان کردند:یکی از علامات نور ایمان این است که انسان را وادار به آخرت سازی می‌کند؛ مؤمن با نور ایمانی که در دل دارد، با وجود گناهانی که دارد، اما دلخوش به خدای خود است.

  • اهلبیت
  • انصاریان
  • ایمان
  • رمضان
  • ماه رمضان
  • استاد انصاریان
  • رسول اکرم
  • نور ایمان
  • 0
    100% (نفر 1)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

    بیشترین بازدید این مجموعه

    علمای عربستان خواستار توقف حج
    لندن؛ ميزبان همايش «پيروی از سنت پيامبر اكرم(ص) ...
    آغاز مسابقات ملی قرائت قرآن در اندونزی
    "معارف انقلاب" از نگاه رهبر معظم انقلاب رونمایی ...
    اهمیت شناخت خود ازنظر استاد انصاريان
    آغاز نصب 16 هزار خشت طلا در حرم‌های مطهر کاظمين
    استاد انصاریان: تقویت اعتقادات دینی و ارتباط با ...
    تظاهرات جنبش ضداسلام پگیدا در سراسر اروپا + ...
    گزارش تصویری/ مراسم شب 19 رمضان 1438 در حسینیه ...
    اگر پول ندارید، با اخلاق هزینهٔ مردم شوید

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^