فارسی
پنجشنبه 09 فروردين 1403 - الخميس 17 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 3 تير 1394 ساعت 12:15 صبح

گشایش بیست وسومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار همدلی و همزبانی در پرتو قرآن

گشایش بیست وسومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار همدلی و همزبانی در پرتو قرآن



بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عصر امروز در باغ موزه دفاع مقدس آغاز می شود.


به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ دست اندرکاران بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تلاش می کنند تا در مدت ۲۰ روز مهمترین فعالیت های قرآنی صورت گرفته از سوی نهادهای دولتی و همچنین سازمان های مردم نهاد را در فضایی به وسعت هشت هزار متر مربع به نمایش بگذارند.

نمایشگاه امسال با شعار «همدلی و همزبانی در پرتو قرآن» ، توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری تهران و بسیاری از سازمان ها و نهادها با بودجه ای به میزان نصف بودجه نمایشگاه سال گذشته از فردا (پنج شبنه) هفتمین روز از بهار قرآن، میزبان جامعه قرآنی و علاقه مندان به کتاب الهی است.

نمایشگاه بیست و سوم بخش های متنوعی دارد که می توان به سازمان ها و نهادها، حوزه، دانشگاهی، حجاب و عفاف، مراسم و مناسبت ها ، آموزش و پرورش ، مکتوب، هنرهای نمایشی، هنری و میراث، فروش ناشران، محصولات هنری، خادمان قرآن، رسانه های دیجیتال و همچنین بین الملل اشاره کرد.

قرار است اتوبوس های شرکت واحد از چهار نقطه شهر تهران مردم را به باغ موزه برسانند و فاصله بین پارکینگ های اطراف نمایشگاه تا باغ موزه نیز خودروهای ون بازدیدکنندگان را جابجا کند. البته حجت الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته مردم روزه دار با مترو، راحت تر به نمایشگاه می رسند. یعنی اگر در ایستگاه حقانی پیاده شوند، با پیمودن مسیری کمتر از ۵۰۰ متر به نمایشگاه می رسند.

برزین ضرغامی دبیر بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن نیز اعلام کرده که فاصله حرکت قطارهای خط یک مترو در کمترین زمان ممکن صورت خواهد گرفت تا مردم سریع تر به نمایشگاه برسند.

در نمایشگاه امسال نشست های علمی و تخصصی از سوی بخش های مختلف نمایشگاه برگزار خواهد شد.

صرفه جویی در برپایی نمایشگاه امسال یکی از دغدغه های مسوولین برپایی نمایشگاه قرآن است تا در سایه اقتصاد مقاومتی بتوانند کمترین هزینه و بیشترین صرفه جویی را داشته باشند و به گفته ضرغامی بودجه اختصاص یافته برای بیست و سومین نمایشگاه قرآن درحدود ۳٫۵ میلیارد تومان است که تقریبا نصف هزینه نمایشگاه سال گذشته است.

البته شهرداری تهران برای حمایت از نمایشگاه قرآن سنگ تمام گذاشته و در بخش های پشتیبانی و خدمات شهری و همچنین آماده سازی فضای باغ موزه دفاع مقدس کارهای بسیاری را تدارک دیده است.

نگاهی آماری به بخش های مختلف بیست و سومین نمایشگاه قرآن حکایت از آن دارد که سازمان ها و نهادهای مختلف تلاش دارند تا در این مدت ۲۰ روزه آخرین دستاوردهای قرآنی را به معرض نمایش بگذارند.

در بخش فروش محصولات قرآنی ۲۲۲ ناشر داخلی بیش از ۱۶۰۰۰ عنوان کتاب ارائه می کنند و ۲۱ ناشر از کشورهای عربی نیز سه هزار و پانصد و هفتاد و چهار عنوان کتاب عرضه می کنند که تمامی کتاب ها در دو سالن و ۲۱۰ غرفه جا نمایی شده است.

در بخش محصولات قرآنی ۵۸ غرفه آثاری همانند تابلو فرش، معرق و منبت ارائه می کنند و در بخش آموزش و پرورش نیز ۱۳ غرفه تشکیل شده و در بخش رسانه های دیجیتال ۵۰ شرکت و موسسه به ارائه ۳۰۰۰ نرم افزار قرآنی در حوزه های قرآن و عترت و حدیث می پردازند.

بخش عفاف و حجاب نیز به عنوان یکی از پرطرفدارترین بخش ها با حضور ۱۱۷ شرکت کننده برنامه های خود را در فضایی بالغ بر هزار و هفتصد متر مربع ارائه می کنند.

بخش حوزوی نیز ابتکار به خرج داده و نمایشگاه را به محلی برای ارتباط مردم با دفاتر آیات عظام عبدالله جوادی آملی، ناصر مکارم شیرازی، سیدموسی شبیری زنجانی و لطف الله صافی گلپایگانی تبدیل می کند و با حضور ۸۰ موسسه حوزوی در قالب ۲۳ غرفه تلاش های یک ساله حوزه های علمیه را به نمایش می گذارد.

امسال ۴۵ نهاد دولتی و موسسه برتر قرآنی در بخش موسسات و نهادها حضور پیدا می کنند و برنامه جدیدی را در قالب سرای اهل نظر به منظور گفت و گو با پیشکسوتان قرآنی تدارک دیده است.

بخش بین الملل نیز از دهم تیر با حضور هنرمندان و اندیشمندانی از کشورهای عراق، سوریه، بوسنی، فرانسه، پاکستان، اندونزی، ترکیه، نیوزیلند و افغانستان آغاز به کار می کند و این بخش بیشتر از یک هفته میهمان نمایشگاه قرآن نخواهد بود.

شاید بتوان برپایی خیمه سینما و اکران عمومی فیلم رستاخیز، ارائه آثاری هنری ۶۰ دانشجوی هنرمند، معرفی فعالیت های ۶۵۰ دارالقرآن احیاءشده در آموزش و پرورش، افتتاح مرکز رشد فناوری های قرآنی و آغاز به کار بخشی به نام انجمن دانشجویی هنرمند دینی و قرآنی در بخش دانشگاهی را از جدیدترین کارهای نمایشگاه امسال دانست.

هرچند درهای بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از ساعت ۱۹ تا ۲۴ به روی مردم باز می شود و تا ۲۳ تیر ادامه دارد ولی مسوولان برگزارکننده امیدوارند تا روزه داران و علاقه مندان به ساحت مقدس قرآن کریم بتوانند بیشترین استفاده را در کمترین زمان ممکن از نمایشگاه امسال داشته باشند.


منبع : abna
  • قرآن مجید
  • نمایشگاه بین المللی
  • نمایشگاه بین المللی قرآن
  • بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم
  • باغ موزه دفاع مقدس
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
    مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

    بیشترین بازدید این مجموعه

    برگزاری مسابقات قرائت قرآن در آلمان
    خاخام‌هاي صهيونيست:‌منطقه‌‌ الاقصي وقف ...
    جمع‌آوری هزاران نسخه قرآن دارای اشتباه در ...
    تازه‌مسلمانان مالزيايی صاحب مركز اسلامی ...
    رجب طیب اردوغان: 1400 سال است داغ کربلا در دل داریم
    استاد انصاریان تبیین کردند؛ هدف از خلقت انسان، ...
    مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان دهه اول محرم در ...
    استاد انصاریان: توحید خالص کلید حل همهٔ مشکلات و ...
    استاد انصاریان: چشمهٔ خاک شیعیان گریهٔ بر حسین(ع) ...
    واجبات و محرمات ریشه در عشق خدا به بندگان دارد

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^