فارسی
شنبه 01 ارديبهشت 1403 - السبت 10 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 1
100% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 1 تير 1394 ساعت 6:37 بعد از ظهر

مؤمنان امروز شایسته‌تر از مسلمانان صدر اسلام هستند / ماهواره‌ها بدترین دزدان تاریخ در تحریف عقایدند

مؤمنان امروز شایسته‌تر از مسلمانان صدر اسلام هستند / ماهواره‌ها بدترین دزدان تاریخ در تحریف عقایدند

استاد حسین انصاریان، مفسر قرآن کریم شب گذشته در چهارمین جلسه از سلسله سخنرانی‌‌های «ویژگی‌های خود شناسان» در حسینیه همدانی‌های تهران اظهار داشتند: تمام تحولات قلب و بینایی و نابینایی آن همه در گرو شایستگی‌ها و نالیاقتی‌ها و کارکرد مثبت و منفی انسان است.

ایشان با بیان این‌که تنفس رفیق بدکار می‌تواند ایمان را از انسان بگیرد، فرمودند: بر اساس آیات قرآن کریم و روایات ائمه معصومین(ع)، تنها یار قلب، خدای متعال است؛ اما تصرف کننده در قلب یا مربوط به شیطان درون و هوای نفس و یا مربوط به یک انسان بدکار به عنوان شیطان بیرون می‌شود.

استاد انصاریان ابراز کردند: بدترین خرید و فروش این است که دوستی با بهترین انسان عالم را به دوستی با بدکاران بفروشیم؛ بر اساس آیات قرآن کریم، انسان‌های زیادی تا کنون پیامبران الهی که بهترین دوستان هستند را باخته و بدکاران که دشمنان حقند را پذیرفته‌اند.

ایشان خاطرنشان کردند: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می‌فرمایند که اگر عمر دهر را به اختیارم بگذاری که یک نعمت تو را شکر کنم، توان تلافی همین یک نعمت را هم ندارم.

استاد حوزه علمیه قم افزودند: حاج ملاهادی سبزواری در شعری اظهار می‌کند که از شدت نورانیت تو تنهاییم؛ آن‌قدر نور وجودت قوی و خیره کننده است که ما به همین سبب تو را غائب به حساب می‌آوریم. ما انسان‌ها هم آنقدر در نعمت غرقیم که آن‌ها را نمی‌بینیم.

ایشان با اشاره به یکی از نعمت‌های الهی ادامه دادند: قاعده آب در کل جهان یخ زدگی در دمای صفر درجه و داغ و بخار شدن آن در دمای بالای 45 درجه است؛ اما این در حالی است که آب چشم هیچ انسانی در مناطق سردسیری با دمای منفی 10 درجه یخ نزده و آب چشم هیچ انسانی در مناطق گرمسیر داغ و بخار نمی‌شود.

استاد انصاریان یادآور شدند: خدای متعال به ما لطف کرده که دل ما را به سوی خودش و انسان‌های خوبش از جمله انبیاء الهی و ائمه معصومین(ع) هدایت کرده است؛ کسی که بخواهد تنها یک نعمت خدای حق تعالی را شکر گفته و آن را تلافی کندد، باید صادقانه، قلب سالم را به پیشگاه خداوند بیاورد چراکه تمام گناهان از بیماری قلب آغاز می‌شود.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کردند: کسی که صادقانه و با قلب خود خدا را بخواهد و هیچ کاری بر خلاف میل خدا انجام ندهد، حتی اگر محبتش را به زبان نیاورد، لیاقت خویش را نشان داده و الطاف خدای متعال را برای قلب خویش به دست می‌آورد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم تصریح کردند: امام صادق(ع) سفارش کرده‌اند که دعای قرآنی «ربنا لا تزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا و هب لنا من لدنک رحمة انک انت الرحمن» را تلاوت کنید چراکه مسیر هدایت قلب را از خدای متعال طلب می‌کند.

ایشان با بیان این‌که مؤمنان امروز خیلی شایسته‌تر از مردم صدر اسلام هستند، عنوان کردند: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که شما اصحاب من بوده و آیندگان مؤمنان به من هستند؛ شما من را می‌بینید که اسلامتان را حفظ کرده‌اید اما آن‌ها با روایات من، ایمان می‌آورند.

استاد انصاریان با تأکید بر این‌که شبکه‌های ماهواره‌ای مفسد، بدترین دزدان تاریخ هستند که دین مردم را دزدیده و اخلاقیات را از بین می‌برند و باعث رواج طلاق و نابودی خانواده‌ها هستند، گفتند: مؤمنان امروز باید به شدت نگران ماهواره‌ها و دزدهای اعتقادی باشند.

ایشان با تأکید بر این‌که منفورترین و مبغوض‌ترین عمل مباح نزد خداوند متعال، طلاق است، بیان کردند: زنان و مردان باید کمی صبر پیشه کرده و همدیگر را تحمل کنند؛ چراکه هیچ چیز به از بین رفتن کانون خانواده نمی‌ارزد.


منبع : پایگاه عرفان
  • صدر اسلام
  • عصر جاهلیت
  • نعمت های الهی
  • 0
    100% (نفر 1)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

    بیشترین بازدید این مجموعه

    گستاخی فرقه ضاله وهابیت :شیعیان از آنفولانزای ...
    محاکمه يک شاعر توهين کننده به اسلام
    اهانت مسیحیان الجزایر به رسول اکرم(ص)؛ پیامبر ...
    برگزاری همايش بين‌المللی «قرآن و حقايق علمی» در ...
    افزایش هشت عدد درب اضافی به مسجد النبی و باز بودن ...
    هتك حرمت قبور اسلامی در فرانسه
    گزارش تصویری/ سفره افطاری در حرم حضرت معصومه(س)
    گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در شب عید ...
    استاد انصاریان پاسخ می‌دهد: راه رسیدن به خیر ...
     استاد انصاریان: اهل‌بیت(ع) دعاگوی همه شیعیان/ ...

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^