فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 2
100% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 28 خرداد 1394 ساعت 12:30 صبح

حضرت استاد انصاریان : هیچ حقوقی در زمان حکومت امام زمان (عج) پایمال نخواهد شد

حضرت استاد انصاریان : هیچ حقوقی در زمان حکومت امام زمان (عج) پایمال نخواهد شد

استاد انصاریان فرمودند: زنی که حقوق همسرش را پایمال کند، برای عبور از پل صراط باید رضایت وی را کسب کند؛ همچنین مردی که حقوق همسرش را پایمال کند، روز قیامت در ردیف ظالمان و فجار قرار می‌گیرد.

حضرت استاد حسین انصاریان اظهار داشتند: انسان‌ها با رابطه‌ای نسبی و یا با رابطه‌ای سببی با عده‌ای از انسان‌ها دیگر مرتبط هستند؛ سایر انسان‌ها هم که رابطه‌ا نسبی و سببی ندارند، هم نوع یکدیگر هستند. اسلام برای رابطه میان انسان‌ها، حقوقی را معین کرده که همه انسان‌ها ملزم به رعایت این حقوق هستند.

ایشان با اشاره به حقوق فرزندان نسبت به والدین فرمودند: بر اساس روایات پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع)، کسی که حقوق پدر و مادر را رعایت نکند تا این‌که والدین خود را از دست بدهد، ابواب بهشت بر روی این افراد بسته می‌شود.

استاد انصاریان ابراز کردند: همچنین پدر و مادر حقوقی را در خصوص فرزندان خود باید رعایت کنند که تنها اگر آن حقوق را تا پیش از وفات خود انجام دهند، اهل نجات می‌شوند.

ایشان خاطرنشان کردند: خدای متعال در سوره احزاب می‌فرماید که فرزندان از خدای متعال شکایت می‌کنند که بزرگان ما، ما را بی دین بار آورده‌اند؛ خدای متعال عذاب آنان را دو برابر کن و لعنت بزرگ خودت را هم بر عهده آنان قرار بده.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که زنان و شوهران سلسله حقوقی بر عهده یک دیگر دارند که رعایت بخشی از این حقوق بر افراد واجب شرعی است، افزودند: زن متدینی که حقوق همسر خود را رعایت نکند، روز قیامت اجازه عبور از صراط پیدا نمی‌کند تا این‌که بتواند اجازه همسر خود را جلب کند. مرد هم اگر حقوق همسر خود را رعایت نکند، در قیامت به عنوان فاسق و ظالم مورد محاکمه قرار می‌گیرد.

ایشان با اشاره به حقوق نزدیکان نسبی و سببی با یکدیگر یادآور شدند: کمترین حقوقی که اقوام باهم دارند، صله رحم است؛ یکی از چهره‌های معتبر شیعه در غیبت صغری به محضر مبارک امام دوازدهم رسید و گفت، دل ما از ندیدن شما آب شده است؛ حضرت در پاسخ به آن فرد فرمودند که شما با ارحام خود قطع رابطه کرده‌اید و من دیگر علاقه‌ای به رابطه با امثال شما ندارم.

استاد انصاریان با اشاره به حق فقرای سادات بر کسانی که خمس به آنان تعلق می‌گیرد، ادامه دادند: همچنین فقرای جامعه هم که قرآن کریم آنان را به هشت طایفه تقسیم کرده است، حقوقی بر کشاورزان عمده‌ای دارند که محصولاتشان به حد نصاب رسیده باشد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که حقوق میان انسان‌ها امروز کمتر رعایت می‌شود، تأکید کردند: در روایات آمده که اگر فاصله میان ارحام یک سال راه هم باشد، باید صله این ارحام را رعایت کرد در حالی که امروز کمتر به این مهم پرداخته می‌شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم تصریح کردند: پیش از ظهور امام زمان(عج) جنگی بی سبب میان ملت‌ها اتفاق خواهد افتاد که دو سوم جمعیت روی زمین نابود می‌شود؛ اما پس از ظهور حضرت حجت بن الحسن(عج) مرکبی در اختیار ایشان خواهد بود که در عرض چند دقیقه به تمام سرزمین‌ها سرکشی خواهند کرد.

ایشان عنوان کردند: پس از ظهور امام زمان(عج) و در حکومت ایشان، همه وجود مردم از توحید الهی مملو می‌شود و درونی وابسته به اخلاص به دست می‌آورند؛ در آن زمان تمام حقوق‌ها در جایگاه خودش عمل خواهد شد که در این صورت دیگر هیچ ظلمی در عالم اتفاق نخواهد افتاد.


منبع : پایگاه عرفان
  • حکومت امام زمان
  • حق والدین بر فرزند
  • حق پدر و مادر
  • 0
    100% (نفر 2)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
    مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

    بیشترین بازدید این مجموعه

    طرح استقرار روحانیون در مدارس
    متن سخنرانی استاد انصاریان در مورد امام علی (ع)
    تشکیل سازمان متعلق به شیعیان در مصر
    استاد انصاریان: سیدالشهدا وارث معنوی و کامل ...
    گزارش تصویری/ حال و هوای حرم مطهر رضوی در روز ...
    مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسکری(ع) در حرم رضوی ...
    صدور روادید اربعین از ۲ مهر آغاز می‌شود/ هزینه ...
    استاد انصاریان در خوی: نارضایتی پدر و مادر موجب ...
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^