فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1394 ساعت 1:07 بعد از ظهر

استاد حسین انصاریان: اسلام کامل و تمام در وجود حضرت فاطمه زهرا(س) ارائه شد

استاد حسین انصاریان:  اسلام کامل و تمام در وجود حضرت فاطمه زهرا(س) ارائه شد

 

استاد حسین انصاریان، مفسر قرآن کریم در سخنانی در امام زاده زید تهران اظهار داشتند: دین خدا از زمان زندگی حضرت آدم بر زمین، اسلام بوده و تا بعثت رسول اکرم(ص) نام دیگری نداشته است؛ اسامی غیر از اسلام توسط دیگران اختراع و در هر دوره‌ای بر دین حق گذاشته شد.

ایشان با بیان این‌که اسلام ترکیبی از سه حقیقت ‌عقاید حقه، اعمال صالحه و اخلاق حسنه است، فرمودند: همه ادیان الهی در طول تاریخ از این سه حقیقت ترکیب یافته‌اند؛ مسائلی که در قرآن کریم و روایات ائمه معصومین(ع) درباره حضرت آدم بیان می‌شود، اسلام وی را شامل اعتقادات، اعمال و اخلاق معرفی می‌کند.

استاد انصاریان ابراز کردند: اسلام در زمان حضرت آدم به صورت کامل و تمام عرضه نشد چراکه نیازی به سلسله مباحث کامل وجود نداشت؛ آن زمان تعداد محرمات زیاد نبود و بسیاری از نیکی‌ها هم زمینه‌ای نداشت و قوانین و مسائل اخلاقی بر اساس اندازه آن جمعیت بیان می‌شد.

ایشان خاطرنشان کردند: در زمان حضرت نوح که جمعیت انسان‌ها کثرت پیدا کرد، تضادها و نزاع‌های بسیاری به وجود آمد و پروردگار عالم به همین تناسب، سفره اسلام را بازتر کرد؛ میان حضرت نوح و حضرت ابراهیم هر پیامبری که مبعوث شد، موظف به تبلیغ حضرت نوح بود و به همین دلیل مسأله دیگری به اسلام افزوده نشد.

استاد حوزه علمیه قم افزودند: زمان حضرت ابراهیم، سلسله مباحثی به دین اسلام افزوده شد و تا زمان حضرت موسی نیز، پیامبران موظف به تبلیغ دین حضرت ابراهیم بود. زمان رسالت حضرت موسی و عیسی هم همین‌طور پیش آمد تا این‌که میان زمان حضرت عیسی و حضرت رسول اکرم(ص) به مدت شش قرن، مؤمنان به آیین حضرت مسیح عمل می‌کردند.

ایشان یادآور شدند: پروردگار عالم در زمان رسالت حضرت محمد(ص) سفره اسلام را به تدریج باز کرد تا دو ماه مانده به رحلت حضرت رسول اکرم(ص) در روز عید غدیر فرمود که امروز دین شما را کامل و نعمت خود را تمام کرد و به همین اسلامی که کامل و تمام کردم، تا روز قیامت خوشنود هستم.

استاد انصاریان ادامه دادند: پروردگار متعال در قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) در روایات تمام مسائل مورد نیاز انسان را تا قیامت بیان کرده‌اند؛ امروز هم هر حادثه جدیدی که پیش آید، فقهای شیعه از طریق آیات و روایات توانایی یافتن حکم آن را دارند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کردند: دین کامل و تمام اسلام از هر امری، نمونه‌ای کامل و تمام را ارائه کرد تا به تمام مردم دنیا در تمام اعصار اعلام بدارد که کامل و تمام شدن شما در حد ظرفیتتان امری کاملا ممکن است؛ اسلام با ارائه این نمونه‌ها، هر عذری را تا قیامت باطل کرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این‌که پروردگار متعال علم و دارایی بی نهایت است و هیچ‌گاه فریب نمی‌خورد، تصریح کردند: پیش از بعثت حضرت محمد(ص) هر کسی که به دین اسلامی که انبیاء پیشین آوردند، عمل کرده باشد، اهل بهشت است؛ اما پس از حضرت محمد(ص) اسلام کامل و تمام در وجود قدسیه حضرت فاطمه زهرا(س) ارائه شد که زنی در نهایت کمال عمل‌، اعتقاد و اخلاص بودند.

ایشان عنوان کردند: کسی که تربیت اسلامی داشته باشد، حتی در برابر ظالم هم می‌تواند با اخلاق حسنه، طرف مقابل خود را شرمنده کرده و به زانو در آورد؛ اسلام اخلاق مردانه را در نمونه‌هایی همچون سلمان، ابوذر و حذیفه بن یمان و اخلاق نسل جوان را در نمونه کاملی همچون حضرت علی اکبر(ع) نشان داد.

 


منبع : پایگاه عرفان
  • اخلاق و تربیت اسلامی
  • تهران
  • استاد حسین انصاریان
  • حضرت زهرا
  • امام زاده زید
  • عقاید
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
    مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

    بیشترین بازدید این مجموعه

    تشکیل سازمان متعلق به شیعیان در مصر
    پایان ساخت ضریح طلای مرقد مطهر امامین عسکریین ...
    استاد انصاریان: سیدالشهدا وارث معنوی و کامل ...
    مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسکری(ع) در حرم رضوی ...
    صدور روادید اربعین از ۲ مهر آغاز می‌شود/ هزینه ...
    تغییرات تازه در مسجدالحرام و بازسازی چاه زمزم
    استاد انصاریان در خوی: نارضایتی پدر و مادر موجب ...
     استاد انصاریان: امروز هم، عقل و روح زن را خاک ...
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^