فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 15 خرداد 1394 ساعت 08:51 صبح

استاد حسین انصاریان : رهبری تمام ملت های جهان شایسته کسی است که دارای ارزش ها و فضائل کامل باشد / قرآن حق و سخنان آن حقیقت است

استاد حسین انصاریان : رهبری تمام ملت های جهان شایسته کسی است که دارای ارزش ها و فضائل کامل باشد / قرآن حق و سخنان آن حقیقت است

استاد حسین انصاریان در حسینیه رستگاران تهران اظهار داشتند: خداوند متعال قرآن کریم را با 52 نام نامگذاری کرده است و یکی از نام های قرآن که در این کتاب تکرار شده، عبارت حق است؛ یک معنای حق ثابت بودن و پابرجایی است که بر همین اساس باید گفت که هیچ زمان این کتاب شریف از میدان زندگی انسان‌ها حذف نمی‌شود. البته عمل به قرآن مجید هم قطع شدنی نیست و چنانچه یک نفر هم به آن عمل کند، کفایت می‌کند.

استاد انصاریان ابراز کردند: قرآن کریم نسخه کامل و جامع پروردگار متعال است و اگر کل عالم هم از عمل به آن دست بکشند، وجود مبارک امام زمان(عج) عامل به این کتاب شریف باقی می‌ماند؛ در حدیث قدسی آمده که اگر کل دنیا کافر شده و فقط یک مؤمن واقعی باقی بماند، وجود همان یک مؤمن کفایت می‌کند و ما رحمت و فیوضات خود را خرج او می‌کنیم.

ایشان با بیان این‌که عبادت عابدان منفعت و معصیت گناهکاران ضرری برای خدا متعال ندارد، خاطرنشان کردند: در آیه‌ای از قرآن کریم آمده است که اگر در حق بودن این کتاب شک دارید، سوره‌ای مانند بیاورید. شما که توان آوردن مثل قرآن را ندارید، نسبت به قرآن سخن گزاف نگویید که اهل جهنم می‌شوید.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که یک کلمه در تمام لغات عرب به صورت مجاز نیامده و همه حقیقت است، افزودند: چنانچه تمام جن و انس جمع شده و عقل خود را کنار هم بگذارند، نخواهند توانست که مانند قرآن را بیاورند؛ چنانچه معنای حق در لغت عرب راست بودن و درست بودن باشد، کل سوره‌ها و آیه‌های قرآن کریم صحیح و صادق خواهند بود.

ایشان یادآور شدند: خداوند در آیه «ان یتبعون الا الظن» می‌فرمایند که دشمنان قرآن برای اثبات سخنان خود تنها از سفسطه و توهمات استفاده می‌کنند. خیالات آنان سرابی درونی است که واقعیت حقیقی ندارد.

استاد انصاریان ادامه دادند: ما قرآن کریم و روایات ائمه معصومین(ع) را داریم که با همین سرمایه توانایی برخورد با هر سفسطه و توهمی را داشته و خواهیم توانست که ادعاهای دشمنان دین و قرآن کریم را با دلایلی عقلی پوچ کنیم؛ قرآن کریم در برابر خیالات کفار و توهمات دشمنان، سخنانی سراسر حق را در خود جای داده است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کردند: در چند آیه از قرآن کریم تنها از افعال مضارع و آینده استفاده شده تا از آینده جهان خبر بدهد؛ در یکی از این آیات آمده است که دریاها در روز آخر شعله ور می‌شوند؛ این مطلب حق بوده و از نظر دانشی هم تأیید شده است چراکه کیله آب‌ها به دو گاز اکسیژن و هیدروژن تجزیه می‌شوند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم تصریح کردند: در قرآن کریم آمده است؛ دشمنان اراده خواهند کرد تا کسانی که ضعیف شمرده می‌شوند را نابود کنند در حالی که ما برای همین عده ضعیف تدارک آینده دیده‌ایم و آنان نابود شدنی نیستند. به عنوان مثال اگر آمریکایی ها عده ای را می کشند دلیل نمی شود بتوانند کل شیعیان را نابود کنند.

استاد انصاریان در پایان فرمودند: رهبری تمام ملت‌های جهان نیازمند انسانی است که عقل کامل، انسان کامل، علم کامل، فضائل کامل و ارزش‌های کامل باشد تا جمعیت مظلومان را اداره کرده و بر آنان حکومت عادلاانه انجام دهد و آن کسی جز امام عصر(عج) نیست.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

بیشترین بازدید این مجموعه

آغاز مسابقات خوشنويسی اسلامی در برونئی
تشکیل سازمان متعلق به شیعیان در مصر
مصر ؛ جدال محبان اهل بیت(ع) با وهابیون؛ از ...
استاد انصاریان: سیدالشهدا وارث معنوی و کامل ...
مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسکری(ع) در حرم رضوی ...
صدور روادید اربعین از ۲ مهر آغاز می‌شود/ هزینه ...
تغییرات تازه در مسجدالحرام و بازسازی چاه زمزم
استاد انصاریان در خوی: نارضایتی پدر و مادر موجب ...
 استاد انصاریان: امروز هم، عقل و روح زن را خاک ...
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^