فارسی
جمعه 31 فروردين 1403 - الجمعة 9 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 1
100% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 10 خرداد 1394 ساعت 08:49 صبح

استاد انصاریان: روحانیان و عالمان دینی، ایتام آل محمد(ص) را از شر دشمنان حق حفظ کنند

استاد انصاریان: روحانیان و عالمان دینی، ایتام آل محمد(ص) را از شر دشمنان حق حفظ کنند

 

استاد حسین انصاریان فرمودند: روحانیان و عالمان دینی در غیبت کبری موظفند تا ایتام آل محمد(ص) و اهل‌بیت معصومین(ع) را ازتبلیغات ضد دینی و پایگاه‌های اطلاع رسانی بهائیت، برهمنی‌ها، زرتشتی‌ها، اومانیسم‌ها و ماهواره‌ها حفظ کنند.

حضرت رسول اکرم(ص) می‌فرمایند: (( دست کشیدن بر سر یتیمی که پدرش را از دست داده است، به ازای هر موی وی، ثوابی به آن فرد می‌رسد))  یتیمی که پیغمبر و امامانش از دنیا رفته‌اند و دوازدهمین امامشان نیز غایب است، در محافظت از اشرار اولویت دارند.

استاد حسین انصاریان شب گذشته در نخستین جلسه از سخنرانی‌های دهه دوم ماه شعبان که در حسینیه رستگاران تهران برگزار شد، اظهار داشتند: از نشانه‌های حضرت حق این است که هیچ تردید و شکی در حریم پاک او راه ندارد؛ تردید و شک کلنگی است که می‌تواند بسیاری از ساختمان‌های ساخته شده فکری و نظری را خراب کند.

ایشان با بیان این‌که شک و تردید فرد در موضوعات مختلف نشان‌دهنده علم اوست، فرمودند: افراد به سبب نیافتن دلیل متقن در موضوعات، به شک و تردید افتاده و به دنبال ادله استواری برای آن موضوعات می‌پردازند. در نهایت نیز به سبب ادله‌ای که جمع می‌آورند، پی به صحت و بطلان موضوع مربوطه می‌برند.

استاد انصاریان ابراز کردند: کسی که پس از بررسی ادله، توجیهی برای شک و تردید در موضوعی نمی‌بیند، پی به حق بودن آن مطلب می‌برد؛ در چنین شرایطی اگر به آن موضوع اعتقاد یابد، فرد منصفی است و در غیر این‌صورت که بی دلیل موضوعی را رد کند، انصاف خود را زیر سؤال می‌برد.

ایشان با بیان این‌که پروردگار عالم در ابتدای قرآن اعلام کرده که شکی در این کتاب وجود ندارد، خاطرنشان کردند: قرآن کریم از جنس تردید و شک پاک است چراکه پیکره و حقایق قرآن دلیلی بر حق بودن آن است.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که جای جای قرآن دلیلی بر حق بودن قرآن است، افزودند: عدالت حقیقتی مثبت و واقعیتی روشن است که خود حقانیت خود را ثابت می‌کند؛ اما چنانچه کسی خلاف عدالت را بنگرد، متوجه افراط‌ها و تفریط‌ها می‌شود. آیه‌ای که خداوند در آن فرمان به عدالت می‌دهد، خود حق است و دعوت به حق می‌کند اما کسی که به این حق تردید داشته باشد، ذهن وی دچار ایراد و افراط و تفریط است.

ایشان یادآور شدند: احدی نسبت به حقانیت احسان و نیوکاری تردیدی ندارد؛ مطلبی که حق باشد، هیچ کس در عالم امکان نسبت به آن تردید نخواهد داشت و اگر کسی به آن شک کند، خود دچار مشکل است. قرآن کریم حق است چون جای تردید و شکی ندارد و هرکسی به دنبال برهان بگردد، هیچ دلیلی مبنی بر باطل بودن این کتاب شریف نخواهد داشت.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کردند: خدا خود دلیلی بر حق بودنش است زیرا چنانچه نقص و ضعفی داشت، باید در ذات، صفات و خلقتش اشکالاتی یافت می‌شد؛ اگر کسی گلبرگی را نظاره کند که چه لطافت و نظمی در پس ایجادش بوده است، پی به خالقی قادر و توانا خواهد برد.

استاد انصاریان با بیان این‌که انواع تنوعات در عالم، تنها دلیلی بر قدرت بی نهایت و وجود با عظمت خدای متعال هستند، ادامه دادند: فرهنگ ناب و خاص اهل‌بیت معصومین(ع) هم حق است که اگر کسی بتواند تنها بخشی از 30 جلد وسائل الشیعه را با دقت بر ظرافت‌های بسیار آن مطالعه کند، هیچ دلیلی بر بطلان این مطالب عالی نخواهد برد. بنابراین صدور مطالب حق از ائمه معصومین(ع) نیز دلیلی بر حق بودن ایشان است.

ایشان با بیان این‌که قرآن مجید و روایات ائمه معصومین(ع) کوتاه‌ترین راه برای رسیدن عبد به حق هستند، گفتند: هر انسان منصفی از باطل نفرت دارد و در پی حق می‌گردد؛ خداوند متعال می‌فرمایند «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاء وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ وَلاَ يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إَلاَّ خَسَارًا ؛ و ما آنچه را براى مؤمنان مايه درمان و رحمت است از قرآن نازل مى‌كنيم ولی ستمگران را جز زيان نمى‌افزايد» افراد غیر منصف حتی لیاقت شنیدن نصف آیه‌ای را هم نداشته و نسبت به قرآن عصبانی هستند که این به دلیل روح آلوده  و ستمگر آنان است.

حضرت استاد انصاریان تصریح کردند: کمونیستی که بدترین افیون برای بشر بود، به سرعت رو به زوال رفت و نابود شد اما دین و اعتقادی که حق باشد، هزاران سال هم که از آن بگذرد، باقی می‌ماند و روز به روز به معتقدانش افزوده می‌شود.

ایشان فرمودند: قرآن، پیامبر اکرم(ص)، ائمه معصومین(ع) و تمامی احادیث این بزرگواران حق است اما جهان از 300 سال پیش تمام توان خود را برای کوباندن این حق متمرکز کرده‌اند؛ زیرا درک کرده‌اند که حق در تمام شؤون زندگی با کفر مزاحمت دارد به این معنا که اگر همه ملت‌ها اهل قرآن و فرهنگ اهل‌بیت(ع) شوند، میدانی برای جولان کفار نخواهد ماند.

ایشان خاطرنشان کردند: روحانیان و عالمان دینی در غیبت کبری موظفند تا ایتام آل محمد(ص) و اهل‌بیت معصومین(ع) را از تبلیغات ضد دینی و نیز از پایگاه‌های اطلاع رسانی بهائیت، برهمنی‌ها، زرتشتی‌ها، اومانیسم‌ها و ماهواره‌ها حفظ کنند؛ حضرت رسول اکرم(ص) می‌فرمایند، دست کشیدن بر سر یتیمی که پدرش را از دست داده است، به ازای هر موی وی، ثوابی به آن فرد می‌رسد؛ یتیمی که پیغمبر و امامانش از دنیا رفته‌اند و دوازدهمین امامشان نیز غایب است، در محافظت از اشرار اولویت دارند.

 


منبع : پایگاه عرفان
  • اهلبیت
  • روحانی
  • دشمن
  • غیبت
  • عدالت
  • 0
    100% (نفر 1)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

    بیشترین بازدید این مجموعه

    ساخت بزرگترین حوزه علمیه خاورمیانه در گيلان
    ارتباط با امام زمان(ع) و ارواح مؤمنین
    با شرکت ایران؛ نمايشگاه مسلمانان اروپا در فرانسه ...
    به مناسبت دهه فجر؛ مستند یاران انقلاب از رادیو ...
    استاد حسین انصاریان: شفاعت امام حسین علیه السلام ...
    استاد حسین انصاریان: دشمنان نمی­توانند نقش زیبای ...
    مرزهای مجاز زمینی برای تردد زائرین اربعین حسینی ...
    استاد انصاریان: محرّک‌های الهیه را از دست ...
    گزارش تصویری/سخنرانی استاد انصاریان در حسینیه ...
    استاد انصاریان پاسخ می‌دهد: راه رسیدن به خیر ...

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^