فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 7 خرداد 1394 ساعت 1:20 بعد از ظهر

استاد انصاریان: خداوند متعال آتش افروز، جهنم ساز و عذاب کننده نیست / در قرآن کریم از عبارت بلای طبیعی استفاده نشده است

استاد انصاریان: خداوند متعال آتش افروز، جهنم ساز و عذاب کننده نیست / در قرآن کریم از عبارت بلای طبیعی استفاده نشده است

استاد حسین انصاریان در سخنانی در جمع مردم تبریز با اشاره به استفاده بسیار قرآن کریم و روایات ائمه معصومین از کلمه «آب» اظهار داشتند: آب در طول تاریخ حیات بشر، دو چهره به خود گرفته است؛ چهره‌ای مثبت دارد که تنها جلوه رحمت الله است و ریشه در مهر، رحمت، لطف و احسان خداوندی دارد؛ همان‌طور که قرآن کریم با عبارت « بُشْرًا بَيْنَ يَدَيْ رَحْمَتِهِ » می‌فرماید، ابرها پیشاپیش رحمت خدا به مژده می‌آیند؛ ابر با چهره نشان دادن خود، بشارت باریدن آب را به مردم می‌دهد.

ایشان با بیان این‌که آب پیچیدگی عجیبی دارد که تاکنون توجیه علمی آن روشن نشده است، فرمودند: گازهایی به نام اکسیژن و هیدروژن که هر دو صد در صد ماده‌‌هایی آتش زا هستند، از سوی خداوند با یکدیگر ترکیب شده و تبدیل به آبی خنک، خوش گوار و سیراب کننده برای زمین و تشنگان می‌شوند؛ چنین کاری هرگز از سوی فرد و علمی بر نخواهد آمد.

استاد انصاریان ابراز کردند: چهره دوم آب، چهره عذاب، قتل، کشنده و تخریب است که شکل گیری این چهره از آب تنها ریشه در معاصی و گناهان انسان دارد؛ انسان است که آب را به سوی عذاب شدن حرکت می‌دهد. اما پروردگار متعال هرگز آتش افروز نبوده است.

ایشان خاطرنشان کردند: حضرت امیر مؤمنان علی(ع) در دعای کمیل می‌فرمایند: اگر منکرانت در عالم نبودند و کسی منکر تو نمی‌شد و نیز اگر دشمنی نداشتی، تمام هفت طبقه جهنم جزء بهشت بود. اما مردم این طبقات جهنم را از بهشت جدا کردند؛ در قرآن کریم بیش از 100 آیه شریفه وجود دارد که می‌فرماید تمام هیزم‌های آتش جهنم خود مردم و عملکردهایشان است.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که خداوند متعال آتش افروز، جهنم ساز و عذاب کننده نیست، افزودند: در دعای جوشن کبیر، هزار اسم خدای متعال را آمده است که از این میان تنها دو اسم، عنوان خشم دارد که همان هم عذابی است که خود مردم با دست خودشان برای خود فراهم کرده‌اند.

ایشان یادآور شدند: در سوره نساء آمده است که حرام خور در حقیقت شکم خود را از آتش پر می‌کند؛ این آتش‌ها سال‌ها در شکم وی جمع می‌شود و در برزخ و قیامت ظهور پیدا می‌کند. سوره مؤمن اشاره به آتش برزخ دارد و می‌فرماید، ارواح بدکاران در برزخ همواره تا روز برپا شدن قیامت بر آتش عرضه می‌شوند که این آتش نیز همان اعمال خودشان است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کردند: انبیای الهی صبر فراوانی داشتند و خیرخواه و دلسوز مردم بودند؛ حضرت نوح(ع) به مدت صد سال به مردم می‌فرمود که ای مردم بت‌های بی جان و جان‌دار هیچ  نقشی در زندگی شما ندارند و شما در کنار آنان تنها ضرر می‌بینید.

این بت‌ها زمانی مجسمه بودند و امروز افرادی همچون حاکمان ظالم بت های روزگار شده‌اند که به وسیله برخی از سلفی ها و عربستان سعودی، جنایات کم سابقه را انجام می‌دهند.

استاد انصاریان ادامه دادند: حضرت نوح(ع) به مردم زمان خود می‌گفت که بت را رها کرده و کسی را عبادت کنید که تمام نقش زندگی در دست او است؛ از این رو لازم است تقوا را رعایت کرده و خود را از هر گناه ظاهر و باطنی نگاه دارید؛ همچنین از معلمان گمراه کننده درس نیاموزید، از من که معلم دلسوزی هستم اطاعت کنید.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به بخشی از چهره عذابی آب، تصریح کردند: پس از گذشت 100 سال هیچ فردی به سخنان گوهربار حضرت نوح(ع) گوش فرا نداد تا این‌که از سوی خدا متعال به حضرت نوح(ع) خطاب رسید که هسته‌ای خرما کشت کن و تا زمانی که ثمره می‌دهد آن‌ها را دعوت به سوی حق کن. اما پس از گذشت 950 سال کسی جز 84 نفر به سوی حق نیامد؛ در این حین از سوی خدای متعال خطاب آمد که باید زمین نجس شده به بت پرستان با وسیله آب پاک شود.

در بسیاری از مناطق ساحلی و تفریحی امروزی که محلی برای گناه و فساد شده است مکرر دیده شده که عذاب الهی آنجا را فرا گرفته است.

استاد انصاریان در پایان با بیان این‌که قرآن کریم هیچ‌گاه از عبارت بلای طبیعی یاد نمی‌کند، بلکه تمامی این بلاها از افعال انسان‌ها نشأت می‌گیرد، اظهار داشتند: معمار تمامی عذاب‌ها انسان‌ها هستند که در همین راستا، چهره نفرت آور آب را با خود می‌آورند.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

بیشترین بازدید این مجموعه

تخريب چهره پيامبر(ص) به سبك وهابيت
طرح استقرار روحانیون در مدارس
برگزاری مراسم «هفتاد و دو ميليون صلوات بر ...
متن سخنرانی استاد انصاریان در مورد امام علی (ع)
نماز جمعه / زينبيه دمشق - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسکری(ع) در حرم رضوی ...
صدور روادید اربعین از ۲ مهر آغاز می‌شود/ هزینه ...
استاد انصاریان: چشمهٔ خاک شیعیان گریهٔ بر حسین(ع) ...
استاد انصاریان در خوی: نارضایتی پدر و مادر موجب ...
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^