فارسی
پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403 - الخميس 15 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 27 ارديبهشت 1394 ساعت 10:41 صبح

استاد انصاریان شیعه بازیچه شیطان‌های زمان نمی‌شود

استاد انصاریان شیعه بازیچه شیطان‌های زمان نمی‌شود

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حضرت استاد حسین انصاریان شامگاه سه شنبه در جمع مردم رفسنجان اظهار داشت: امام معصوم یعنی انسانی که تا روز قیامت در عدل، علم و پاکی و طهارت باطن از همه انسان‌ها در هر جایگاهی که باشند، بالاتر و برتر است.

استاد حوزه افزود: امام معصوم نسبت به آینده آگاهی دارد و اگر امام این‌گونه نباشد، می‌شود فرد معمولی، مربی امام، پروردگار عالم است و مقام امامت را خداوند به او عطا می‌کند.

انصاریان با بیان اینکه امام باطن آدم را به علم خود پیوند می‌دهد و می‌تواند از طریق این پیوند گذشته و آینده را هم ببیند، بیان کرد: امام هفتم یک سلسله مطالب بسیار مهم آموزنده، تربیت‌کننده، زنده‌کننده جان و... از لقمان حکیم نقل کرده‌اند که این پندها و موعظه‌ها را کلینی در جلد اول اصول کافی در باب عقل و جهل نقل کرده است.

استاد حوزه با بیان اینکه لقمان شخصیتی بزرگ بود، زیرا موسی‌بن جعفر(ع) اصرار داشتند بخشی از دانش او را به ما منتقل کنند، ادامه داد: ما اگر این پندها را در زندگی به کار بندیم، یک ماموم واقعی برای امام هستیم و اگر به کار نبندیم، ظلم به امام کرده‌ایم.

انصاریان اظهار کرد: اگر پندها را به خوبی به کار بندیم، می‌توانیم ادعا کنیم که شیعه هستیم و اگر مطالب را به‌کار نبندیم، به‌ ناچار باید مسائل ابلیسی و شیطانی و دشمنان را به کار ببندیم.

این استاد اخلاق اضافه کرد: امام صادق(ع) فرمودند «همانا شیعه ما حرام خدا را مرتکب نمی‌شود و ما گناه مردم را بیمه نمی‌کنیم» و 124 هزار پیامبر و 12 امام را خداوند قرار داده برای اینکه ما را به خوبی‌ها و درستی‌ها و حقایق راهنمایی و از بدی‌ها نهی کنند.

انصاریان در ادامه با بیان اینکه ما ماموم هستیم و خداوند برای ما امام قرار داده است، افزود: تا قیامت امام برای ما امام باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه انسان بدون اتصال به خدا و پیامبر مرده است و ارزشی ندارد، عنوان کرد: میت قلبی کسی است که با خدا، حلال و حرام و پیامبر سروکار ندارد اگر استاد دانشگاه، تاجر و انسان مهمی هم باشد، هیچ است.

انصاریان با اشاره به شخصیت والای لقمان حکیم اظهار داشت: لقمان مردی بود که از روزگار نوجوانی دنبال پاکی دل، طهارت روح، رشد عقل، تقوای در عمل و اخلاق و معاشرت بود و روز به‌ روز این فضائل را در خودش تقویت کرد و تحت تاثیر شیرین‌های شیطانی که در زمان ما تحقق در ماهواره‌‌ها، سایت‌ها و مجلات دارای فساد و فرهنگ‌های مخرب است، هرگز قرار نگرفت.

انصاریان با بیان اینکه لقمان می‌دانست اگر دنبال فرهنگ غیر از تقوا برود، وارد جهنم می‌شود و لذا تحمل کرد و دینش محکم ماند، افزود: نباید با وجود دین مبین اسلام دنبال فرهنگ مسیحیت و یهودیت و دنبال ماهواره بروید.

انصاریان گفت: خدا دانش ثابتی که تا قیامت تغییر نکند به لقمان داد و او را در انتخاب آزاد گذاشت که از بین نبوت و حکمت یکی را انتخاب کند و او حکمت را انتخاب کرد.

استاد حوزه گفت: شیعه هیچ‌گاه بازیچه شیطان‌ها و فرعون‌های زمان نمی‌شود.


منبع : خبرگزاری فارس
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

عدم گفتن اذان در مسجد آستراخان روسیه
كشتار شيعيان عراق با تحريك علماي وهابي سعودي
برگزاری كلاس‌های آموزش قرآن در بلژيك
درگذشت زائر ایرانی در کنار ضریح امام حسین(ع)
زائران آمریکایی با لباس یک‌دست مشکی در ...
حاج رضا انصاریان مداح پیشکسوت وخادم الرضا (ع)
برگزاری هشتمین جایزه جهانی «برترین‌های قرآنی» ...
برداشت‏‌هاى عالمانه و عارفانه از آیات؛ ویژگی ...
گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در حسینیه ...
استاد انصاریان: عبادت؛ جادۀ رسیدن به مغفرت، لطف، ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^