فارسی
پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403 - الخميس 15 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
1
نفر 2
100% این مطلب را پسندیده اند

من دختری دارم که حجابش را خوب رعایت نمی کند نمازش را دیر وقت می خواند همیشه باید به او تذکر بدهیم نماز بخوان ، تا کی باید به این تذکرات ادامه بدهیم؟

 

من دختری دارم که حجابش را خوب رعایت نمی کند نمازش را دیر وقت می خواند همیشه باید به او تذکر بدهیم نماز بخوان او از سن 9 سالگی روزه گرفت آدم غیر معتقدی نیست هر چه از او میخواهم حجابش را بهتر کند میگوید من تا این حد را دوست دارم به زبان نرم تند و غیره با او کار کردم ولی نتیجه نداد. من از شما این سوال را دارم من و همسرم تا کی باید به این تذکرات ادامه بدهیم؟

اولا: دغدغه و نگرانی شما به عنوان یک فرد متدین نسبت به تربیت دینی فرزندتان قابل تحسین است و تردیدی نیست که فرزندان حاصل عمر پدر و مادر هستند و اگر خوب تربیت شوند باقیات و صالحات در دنیا و آخرت خواهد بود.

ثانیا: تربیت یک فرآیند گسترده ای است که دقت و ظرافت خاص خود را دارد، حوصله و صبر و شکیبایی بیش زمینه اول برای تربیت است ، باید از هرگونه شتابزدگی و تصمیمات عجولانه اجتناب کنید. نور دینداری و خداپرستی و علاقه به عبادت و بندگی امری فطری است، لکن باید زمینه های رشد آن را فراهم سازید و موانع را نیز به تدریج برطرف نمایید. در معاشرت ها و انتخاب دوستان و هم نشینان فرزندتان دقت کنید چون دوست در تربیت انسان نقش تاثیرگذار دارد.

ثالثا: تشویق و ترغیب و نیز تکریم و احترام زمینه ساز تربیت صحیح است و البته در این زمینه با یک مشاور دینی و تربیتی به صورت حضوری نیز مشورت و مشاوره نمایید.


منبع : پایگاه عرفان
1
100% (نفر 2)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

جسم در برزخ و قیامت چگونه است؟
عرفان اسلامی چیست و عارف حقیقی کیست؟ (پاسخ استاد ...
آیا عید نوروز ریشه دینی دارد؟
راههای ترک خشم و کم حوصلگی چیست؟
آيا درخواست حاجتهاي دنيوي از خدا قبیح است؟
چرا در روایات از مشورت با زنان نکوهش شده است؟
آیا برای مهمانی رفتن باید در مال میزبان از نظر ...
آیا تصور گناه، خودش معصیت است؟و آیا در پرونده ...
محبوبترين اعمال نزد خداوند متعال چيست؟
مسئله اثبات معاد چگونه است ؟

بیشترین بازدید این مجموعه

چرا ما به خدا نیاز داریم؟
چرا در روایات از مشورت با زنان نکوهش شده است؟
آيا درخواست حاجتهاي دنيوي از خدا قبیح است؟
چگونه بفهميم كه خداوند ما را دوست دارد و از ...
راههای ترک خشم و کم حوصلگی چیست؟
قاتل حضرت زهرا کیست؟
 معنای لعن چیست؟    
راه ترک خودارضایی ( استمنا ) چیست؟
چرا سگ نجس است و نمی‌توان آن را درخانه نگه داشت؟
معنای سبحان اللّه و ریشه این کلمه را بیان کنید؟

 
نظرات کاربر

M.R.S
سلام زیاد به دختر خانمتون سخت نگیرید و بهش زیاد توصیه نکنید چرا که ممکن هست همونی هم که نماز میخواند و همان روزه ای که میگیرد به واسطه سخت گیری شما و نصیحت های شما ترک کند و دیگه نخواند سعی کنید کارهایی رو که باعث میشود شوقش به نماز و روزه زیاد میشود رو انجام بدهید تا ببیند -سختگیری شما کار رو خرابتر میکند و لج و لج بازی پیشه میکند و همون نتیجه ای که میخواهید بگیرید برعکس در میاید من یه پسر مذهبی هستم میگم توی مسائل دینی بهش فشار نیارید و روحیه ای که داره رو خراب نکنید چون خودم تو مسائل مذهبی با فکر جلو میرم نه کسی بهم توصیه میکنه ونه جرات داره که بخواد تو کاری که میکنم دست درازی کنه و خدارو شکر همه چیزم رو به درستی به جا آوردم ودر مسئله چادر میتونید بهش چیشنهاد راحت ترین چادر رو بکنید که انواع چادر ها هست که مورد پسندش واقع بشه چادر های آستین دار گرفته تا .... که میتونید راحترینش زو بهش پیشنهاد بدهید
پاسخ
0     0
28 ارديبهشت 1394 ساعت 2:14 بعد از ظهر
پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^