فارسی
جمعه 31 فروردين 1403 - الجمعة 9 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 26 ارديبهشت 1394 ساعت 06:57 صبح

استاد انصاریان : تمام عظمت رسول با کرامت اسلام ص از عبودیت خالصانه اوست .

استاد انصاریان : تمام عظمت رسول با کرامت اسلام ص از عبودیت خالصانه اوست .


استاد انصاریان در شب مبعث در جمع مردم رفسنجان فرمودند : تمام عظمت رسول با کرامت اسلام ص از عبودیت خالصانه اوست .

ایشان با اشاره به این حقیقت که رسالت و نبوت ثمره عبودیت و بندگی است و بالاترین امتیاز رسول با عظمت اسلام که روزانه ده بار هرنمازگزاری واجب است به آن شهادت دهد مقام عبودیت آن حضرت است که بر مقام رسالت مقدم شده است ( اشهد ان محمدا عبده و رسوله ) فرمودند : تمام عظمت آن حضرت از بندگی غیر متفرق و غیر مقطوع است یعنی وجود مبارکش در مقابل تمام حقایق بنده واقعی بود و هیچ حادثه ای مانع بندگی خالصانه آن حضرت در محضر معبود واقعی نشد . آن حضرت در رنج ها و سختی ها و جنگ ها و غربت و یا در اوج قدرت فقط بنده خدا بودند .

استاد انصاریان فرمودند : زمانی که آن حضرت در مدینه در اوج مشکلات به سر میبردند یکی از روسای قبایل عرب که دارای ثروت و قدرت فروانی بودند اطاعت و فرمانبرداری خود و اهل قبیله را مشروط بر این مطلب نمود که بعد از رسول اکرم جانشین آن حضرت باشد . وجود مبارکشان فرمودند که من بنده خداوند هستم و فرستاده او و مساله جانشینی امری الاهی و به اراده حضرت اواست .

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه تمام علما و فقها و عرفای حقیقی عاجز از توصیف کیفیت عبادت شاگرد مکتب آن حضرت یعنی حضرت امیرمومنان ع هستند تا چه رسد به خود آن حضرت اشاره نمودند که امیرمومنان که خود را بنده ای از بندگان رسول اکرم معرفی می نماید ( انا عبد من عبید محمد ) و اعلام می دارد که من در مسیر اطاعت رب و به فرموده حضرت حق گوش بفرمان و شیفته و ذوب در رسول اکرم هستم در مقام عبادت به محضر حضرت رب العالمین عرضه می دارد که من تو را به خاطر ترس از عذاب و یا طمع به بهشت عبادت نمی کنم بلکه تو را شایسته عبادت و بندگی یافتم و دلیل بندگی من لیافت و شانیت حضرت تو است (إلهي ما عبدتك‌ خوفا من نارك و لا طمعا في جنتك بل وجدتك أهلا للعبادة فعبدتك) یعنی اگر اعلام کنند که بهشت و جهنمی وجود ندارد موتور حرکت من برای عبادت خاموش نمیشود .

استاد انصاریان ضمن بیان این مطلب که ارزش عمل به عیار خلوص آن وابسته است فرمودند : یک عمل عبادی تربیت یافته مکتب رسول مکرم که زمان کمی از ساعات زندگی آن حضرت را بخود اختصاص داد افضل از عبادت جن و انس شد و این کلام رسول صادق مصدق حکیم معتدل گو که کلام او عدل قرآن است که فرمود ( ضربه علی یوم الخندق افضل من عباده الثقلین ) که مصادر شیعه و سنی آن را نقل کرده اند . این امام با عظمت که تحت تربیت وجود مبارک بیامبر اعظم بودند با این عظمت در عبادت می فرماید : از اول خلقت تا آخر احدی در عبادت هم وزن رسول اکرم ص وجود ندارد .

این استاد اخلاق با اشاره به این حقیقت که ثمره اقتدای صحیح به امام عدل و شاگردی مکتب حضرت رسول و بندگی خالصانه حضرت معبود وصول به چنین مقامات با عظمتی است فرمودند : اگر مردم عالم به وجود مبارک آن حضرت و جانشینان حقیقی بعد از او اقتدا می نمودند امروز همه انسان ها منبع ادب و کمال و علم و شرافت و فضیلت بودند چراکه مقتدایان آنان منبع این فضایل و مصدر همه خیرات و خوبی های عالمند .

ایشان راه رسیدن به مقام بندگی را خلاصه در کلمه عبد دانستند و با اشاره به حروف کلمه عبد فرمودند : سه منبع (ع )علم بالله و ( ب ) بر و ( د ) دنو عامل دستیابی به چنین مقامات عظیمی است به این معنا که عبد با علم بالله از طریق منابع معرفت مثل قرآن و کتاب آفرینش و توجه به وجود خود و نیز انجام بر و نیکی و خیرات برای دنو و وصال به معشوق حقیقی تلاش می کند.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای اهل‌بیت(ع) در قم
شهادت مظلومانه شيعيان در مرز پاكستان
ارتباط با امام زمان(ع) و ارواح مؤمنین
افزایش هشت عدد درب اضافی به مسجد النبی و باز بودن ...
نشست بزرگ شخصیت های مذهبی ادیان مختلف برعلیه ...
برگزاری مراسم دعای عرفه توسط حضرت استاد انصاریان ...
حضور مرکز نشر دارالعرفان در نمایشگاه کتاب استانی ...
گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در حسینیه ...
گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در حسینیه ...
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^