فارسی
چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 - الاربعاء 14 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

اهميت و ارزش زبان‏


وقتى در قرآن مجيد درباره زبان، به بيش از يك و نيم برابر آيات تمام ابواب فقه برخورد مى‌كنيم، به اين معنى مى‌رسيم كه زبان عضوى بزرگ و پاره گوشتى فوق العاده است.
مى‌گويند: مالك «لقمان» يا خواجه او به او گفت: بهترين غذاى دنيا را برايم‌ تهيه كن، لقمان زبان پخته‌اى براى خواجه آورد. گفت: بدترين غذاى عالم را برايم تهيه نما. لقمان زبان پخته‌اى تهيه كرد. از لقمان پرسيد: زبان بهترين و بدترين غذاست؟ گفت: آرى؛ زيرا سعادت انسان در صلاح و تقواى زبان، و شقاوت، بدبختى و هلاكت بشر در كج روى اين عضو است.
با يك فرمان ظالمانه زبان نزديك به صد هزار نفر در «هيروشيما» و چندين هزار بى گناه در «ناكازاكى» زير بمباران هواپيماهاى آمريكايى تبديل به خاكستر شدند.
با فرمانى كه از زبان «هيتلر» در جنگ جهانى دوم صادر شد نزديك به 17 ميليون ليتر خون از گلوى بشر بى‌گناه به زمين ريخت و 35 ميليون انسان بى پناه كشته شدند.
با يك فرمان از زبان خائن بدكار و جنايت پيشه‌اى در جمعه سياه (17 شهريور) نزديك به 5 هزار مرد و زن آزادى‌خواه و اسلام طلب، در ميدان شهداى تهران به خاك و خون كشيده شدند.
با فرمان آتش از زبان ناپاكى چون صدام آمريكايى، هزاران جوان و سرمايه از مملكت اسلامى ايران، كه هر يك براى خود مى‌توانستند منشاء عاليترين خدمات اسلامى و انسانى باشند، در جنوب و غرب كشور به خاك و خون غلطيدند.
با همان فرمان خائنانه از زبان خلف يزيد، ميليون‌ها انسان بى‌گناه، آواره و از خانه و كاشانه به دامن صحرا و زير چادرها كشيده شدند.
در مقابل با يك فرمان الهى از زبان رهبرى بزرگ، انديشمندى سترك، عارفى كم نظير، موجودى بى نظير، سالكى شب زنده دار، يعنى حضرت امام خمينى، مملكت ايران با سى و شش ميليون نفر جمعيت به طرف قرآن به حركت درآمده، و از اسارت جهان خواران پليد به ساحل نجات رسيد.
مگر مى‌توان ضرر گفته‌هاى خائنانه ديو صفتانى كه در لباس آدميزاد بر پيكر انسانيت وارد كرده و مى‌كنند را برشمرد؟ و مگر مى‌توان منافع سرشار گفته‌هاى اولياء الهى را به دايره حساب كشيد؟

 


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

عبد شاكر ، راضى به فعل حق
طلبه‌ای که به لوسترهای حرم امیرالمؤمنین(ع) ...
حکایت پیرمرد آتش‌پرست با حضرت موسی(ع)
منبر تربيتى ملا عباس تربتى‏
فقط خدا
شب اصحاب پيامبر
گرسنگى شقيق بلخى‏
بلال حبشى‏
مرگ مؤمن از ديدگاه امام صادق عليه السلام‏
صدق و راستى موجب توبه مى شود

بیشترین بازدید این مجموعه

طلبه‌ای که به لوسترهای حرم امیرالمؤمنین(ع) ...
اصمعی و تائب بیابانی
عبادت اميرالمؤمنين عليه‏السلام
عبد شاكر ، راضى به فعل حق
اوضاع آخر الزمان
منبر تربيتى ملا عباس تربتى‏
من راهب نيستم‏
زندگانى مراقبان‏
در این دنیا چه چیز مرا كفايت مى‏‌كند؟
ذو القرنين در شهرى عجيب‏

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^