فارسی
جمعه 31 فروردين 1403 - الجمعة 9 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
1
نفر 0
تاریخ انتشار : 20 دى 1393 ساعت 09:45 صبح

جشن میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع) در لندن + تصاویر

مرکز اسلامی انگلیس در لندن به مناسبت ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام و حضرت امام جعفر صادق(ع) مراسم جشن باشکوهی برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ به مناسبت میلاد فرخنده پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و میلاد حضرت امام جعفر صادق(ع) مراسم جشنی در محل مرکز اسلامی انگلیس در لندن برگزار شد.

این برنامه که با قرائت قرآن توسط استاد مصطفی مرجان آغاز شد، شامل بخش‌های گوناگونی از جمله قرائت شعر، مولودی خوانی و کلیپ‌های ویدئویی بود.

در این برنامه حجت الاسلام والمسلمین بهمن‌پور با عرض تبریک این عید سعید، سخنانی پیرامون زندگی حضرت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) ایراد نمود. وی گفت: ما پیرو مذهب جعفری هستیم که مبانی آن توسط امام صادق(ع) در زمانی که همه مذاهب فقهی در حال شکل گیری بودند، پی ریزی شده است. وی ضمن توضیح این نکته که همه مذاهب فقهی اسلامی به دنبال فهم سنت نبوی هستند، گفت: ما معتقد هستیم بهترین و معتبر‌ترین راه برای رسیدن به سنت پیامبر(ص) از طریق امام جعفر صادق(ع) است. وی در ادامه توضیح داد که چگونه رهبران سایر مذاهب فقهی از جمله ابوحنیفه به برتری علمی آن امام اعتراف داشته‌اند.

حجت الاسلام بهمن‌پور سپس به بیان گوشه‌هایی از زندگی پیامبر اسلام(ص) و بیان داشت: آن حضرت در سال ۵۷۰ میلادی یعنی حدود یک قرن پس از فروپاشی امپراطوری روم غربی و زمانی که اروپا وارد قرون تاریک شده بود به دنیا آمد. به گفته وی این نکته جالب است که پیامبر اسلام در آغاز قرون تاریک و در جزیره العرب که آن هم در تاریکی فرورفته بود برای تبلیغ روشنایی مبعوث شد. وی گفت عمق این تاریکی به حدی بود که در مدت ۱۳ سال دعوت آن حضرت در مکه فقط حدود ۳۰۰ نفر به آن حضرت ایمان آورده بودند.

وی گفت با این حال مردم مدینه که با زبان امروزی مردمی چند فرهنگی بودند، یعنی یهودی، مسیحی و مشرک در این شهر با هم زندگی می‌کردند به پیامبر بیشتر ایمان آوردند. به گفته این سخنران مردم مدینه اگرچه دائم با هم در جنگ و زد و خورد بودند اما در مجموع انسانهای پاکدلی بودند که به دنبال راه حل برای برطرف کردن این اختلافات می‌گشتند. برخی از بزرگان مدینه برای مشورت و جستجوی راه حل، حدود سال دهم بعثت به مکه آمدند تا با بزرگان آن شهر دیدار کنند. در این سفر بود که با حضرت محمد(ص) آشنا شده و برخی در‌‌ همان سفر به او ایمان آوردند.

وی در ادامه روایتی را از قول حصین ابن سلام که در زمان هجرت از علمای یهودی یثرب بود بیان کرد. بر اساس این روایت پیامبر اسلام در بدو ورود به شهر مدینه مردم آن شهر را به ترویج صلح و دوستی، سیر کردن گرسنگان و صله رحم دعوت کرده و به آن‌ها فرموده بود که شب و هنگامی که دیگران در خواب هستند نماز به پا دارید که اشاره‌ای است به رابطه خصوصی بنده با خدا و سپس وعده اینکه با انجام این کار‌ها به سلامتی وارد بهشت خواهید شد.

بهمن‌پور با اشاره به وقایع تروریستی اخیر در فرانسه گفت: که این جنایت‌ها هیچ ربطی به اسلام و مسلمین ندارد و افزود: اگر این افراد هر دین دیگری هم داشتند و حتی اگر بی‌دین هم بودند همین کار را می‌کردند، چرا که این مسأله یک مسأله اجتماعی است و نه مذهبی. وی در پایان با دعا برای آنکه همه پیروان راستین پیامبر اسلام(ص) در ترویج صلح و دوستی باشند، سخنان خود را به پایان برد.

پس از آن شرکت کنندگان از مولودی خوانی آقای حاج علی مصلایی در مدح وستایش رسول اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) بهره‌مند شدند.

اجرای برنامه جشن میلاد توسط آقای موسوی انجام شد که قرائت اشعار و سرودهای مذهبی از جمله آن بود.

 

...............


منبع : خبر گزاری اهل بیت علیه السلام
1
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

شهادت مظلومانه شيعيان در مرز پاكستان
ارتباط با امام زمان(ع) و ارواح مؤمنین
اهانت مسیحیان الجزایر به رسول اکرم(ص)؛ پیامبر ...
آبرو ريزي مفتيان سعودي و لزوم پايان سكوت علماي ...
رشد هشت برابری اقدامات اسلام‌ستيزانه در لندن
قرآن‌پژوه هندی بررسی کرد؛ مفهوم «عشق» در قرآن ...
در آستانه جلسه دادگاه عالی آمریکا صورت گرفت؛ ...
از فتوای قتل شاه تا آزادی متحیرانه همراه با استاد ...
عکس خبری؛ تصاویری از گنبد حرم امام علی(ع)
گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در مراسم ...

 
نظرات کاربر

محمد زنگویی
از ایرانیان مقیم در شهر لندن و برگزاری جشن و کسانی که در این مراسم زحمت کشیده اند تشکر و قدردانی امیدوارم در هر جا هستند موفق باشند بنده دانشجوی کارشناسی رشته اب خیز داری کشاورزی استان بوشهر درس می خوانم
پاسخ
0     0
17 ارديبهشت 1395 ساعت 00:58 صبح
پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^