فارسی
جمعه 31 فروردين 1403 - الجمعة 9 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 20 مهر 1393 ساعت 2:34 بعد از ظهر

استاد انصاریان: واقعه غدیر برای این است که اسلام اصیل باقی بماند

استاد انصاریان: واقعه غدیر برای این است که اسلام اصیل باقی بماند

 

استاد حسین انصاریان در سخنرانی خود در تهران و در دهه ولایت، بیان فرمودند: خداوند حوادث بعد از رحلت پیامبر (ص) را به ایشان به طور مجمل در قرآن و به طور دقیق در خارج از قرآن بیان فرمودند و دلیل آن هم رفتار و گفتار شخص پیامبر بود و به نمونه‌هایی اشاره فرمودند.


این دانشمند فرهیخته فرمودند: رسول گرامی اسلام (ص) آخرین شب از عمر مبارکشان به قبرستان بقیع رفتند و این جمله را فرمودند: «خوش به حال شما که قبل از من از دنیا رفتید؛ زیرا بعد از مرگ من فتنه‌ای برپا می‌شود که هر کس در آن دخالت داشته باشد، کافر است.»


حضرت استاد به چند نکته از معانی کفر در روایات اشاره‌ای فرمودند و بیان داشتند: عده‌ای خدا را قبول داشتند و نماز می‌خواندند و در آن فتنه مؤثر بودند. که این افراد با وجود دین‌دار بودن کافر هستند و در جهنم جای دارند.


این مفسر قرآن کریم اشاره ای هم به سوره مبارکه ابراهیم داشتند که خداوند در این سوره عذاب جهنم را به افرادی که به نعمت ولایت کفران ورزیدند، وعده داده است.


استاد انصاریان به روایتی طولانی در تفسیر علی بن ابراهیم قمی اشاره فرمودند که پیغمبر از اوضاع زمان امروز ما اعم از آرایش و عروسی‌های نابهنجار و رادیو و تلویزیون خبر داده است. به طور مثال می‌فرماید: عده‌ای برای گردش به مکه می‌روند. در بخشی از این روایت طولانی آمده است: هرکس که از هر حرفی که ضرری برای دیگران دارد ساکت بماند، نجات پیدا می‌کند.


این استاد اخلاق به سخنان باطل و قضاوت‌های اشتباه مردم در زمان ما اشاره نمودند که گریبان خیلی از افراد جامعه را گرفته است و مردم را از آن نهی نمودند.


استاد معظم فرمودند: خدا جهان را به گونه‌ای ساخته است که هر عملی عکس العملی دارد و نمونه‌های آن در تاریخ بسیار اتفاق افتاده است. و در ادامه حضرت استاد به نمونه‌های زیبایی اشاره فرمودند.


این دانشمند فرهیخته بیان نمودند: خدا جهان را حافظه قرار داده است و بدن ما ترکیبی از 63 عنصر آزاد در جهان است. وجود ما را که شامل چشم و گوش و سایر جوارح است، از همین جهان گرفته است و قطعاً جهان هستی بر بدن ما اثرات مستقیمی دارد.


استاد در ادامه به خلقت مغز که از آثار شگفت انگیز الهی است، اشاره نمودند و بیان کردند: یکی از نواحی مغز حافظه است که طبق بیان دانشمندان جهان قدرت دارد 40 میلیون صفحه کتاب را حفظ کند.


این استاد حوزه فرمودند: هر نعمتی شکری دارد و باید شکر همه نعمت‌ها را از روایات فهمید و عمل کرد.


معظم له در همین رابطه فرمودند: با شناختی که از قدرت خداوند متوجه شدیم، همین خدا به پیامبرش دستور داد برای اتمام دین و اکمال نعمت و برای در رفاه ماندن از فتنه‌ها تا روز قیامت، امیرمؤمنان (س) را به حکومت و امامت و ولایت معرفی کن.


 این استاد فرهیخته فرمودند: اصل غدیر برای این است که اصل اسلام سالم بماند و بعد از ائمه: هم به دست مرجعیت رسید تا به دست صاحب اصلی برگردد. هر کس از مرجعیت روگردان شود از اسلام واقعی دور مانده است


این استاد حوزه به روایت معتبری از رسول خدا (ص) اشاره کردند که هم شیعه و هم اهل سنت آن را نقل نموده‌اند: «بعد از من امت 73 فرقه می‌شوند که 72 فرقه یقیناً اهل دوزخ‌اند و یک فرقه اهل نجات هستند و خطاب به امیرمؤمنان (س) فرمودند: آن یک فرقه شیعیان تو هستند.»


استاد انصاریان در پایان به نعمت والای ولایت اشاره نمودند که سبب نجات در دنیا و آخرت خواهد شد و بیان نمودند: نماز و روزه و وضو و اعمال پیامبر را اهل‌بیت: به ما یاد دادند وگرنه ما هم مثل آن‌ها بودیم. به طور مثال در فروشگاه‌های دبی گوشت خوک حلال را در بین مردم اهل سنت می‌فروشند! مفتی آن‌ها فتوا داده که اگر خوک‌ها در جای پاکیزه باشند و خوراک حلال بخورند، گوشت آن‌ها حلال می‌شود. فتوایی کاملاً مخالف قرآن صادر کرده‌اند. اسلام بدون علی (علیه السلام) همین می‌شود.

 


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای اهل‌بیت(ع) در قم
وضعیت وخیم اقتصادی مسلمانان ایغور چین
به مناسبت دهه فجر؛ مستند یاران انقلاب از رادیو ...
آبرو ريزي مفتيان سعودي و لزوم پايان سكوت علماي ...
رشد هشت برابری اقدامات اسلام‌ستيزانه در لندن
کدام عالم، حتی لحظه ­ای از عمرش را بیهوده تلف ...
قرآن‌پژوه هندی بررسی کرد؛ مفهوم «عشق» در قرآن ...
در آستانه جلسه دادگاه عالی آمریکا صورت گرفت؛ ...
عکس خبری؛ تصاویری از گنبد حرم امام علی(ع)
گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در مراسم ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^