فارسی
سه شنبه 29 اسفند 1402 - الثلاثاء 8 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 5 شهريور 1393 ساعت 1:08 بعد از ظهر

برنامه های آستان مقدس قم در دهه کرامت 93 تشریح شد

برنامه های آستان مقدس قم در دهه کرامت 93 تشریح شد

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به تشریح ویژه برنامه های آستان مقدس قم در دهه کرامت 93 پرداخت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی در این نشست گفت: بر اساس روایت امام صادق علیه السلام، حرم بانوی کرامت حرم اهل بیت علیهم السلام است که نشان می دهد حضور در حرم این بانو توسل به تمامی اهل بیت علیهم السلام است.

وی هدف آستان مقدس را ترویج و مردمی کردن جشن های دهه کرامت معرفی کرد و گفت: اگر آستان مقدس در این عرصه ورود دارد، بنابر رویکرد ترویج و فراهم کردن فضایی برای ورود محبان اهل بیت علیهم السلام است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با اشاره به اجرای برنامه های مختلف و برپایی ایستگاه های صلواتی از سوی مردم و هیئات مذهبی گفت: در شب میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نورافشانی آستان قم از کنار گنبد حضرت بانوی کرامت انجام می شود.

وی افزود: ویژه برنامه های جشن شب میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در حرم مطهر با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی و مداحی حاج محمود کریمی بعد از نماز عشا ادامه می یابد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی درباره آغاز برنامه های ددهه کرامت در صبح روز میلاد با سخنرانی آیت الله استادی و گلباران ضریح مطهر گفت: همایش دختران خوشید نیز از دیگر برنامه های این روز است که اجتماع بزرگ دختران در شبستان نجمه خاتون همچون سال های گذشته تشکیل می شود.

وی گفت: در روز اول دهه کرامت شب شعر ملکوت با حضور شاعران برجسته کشوری و استانی بعد از نماز عشا برگزار می شود. همچنین عیادت از بیماران و سالمندان در بیمارستان ها و بهزیستی ازدیگر برنامه های دهه کرامت می باشد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با اشاره به حضور تیم گروه هایی از خادمان کریمه اهل بیت سلام الله علیها در ندامتگاه های استان قم گفت: در شب های دهه کرامت در بوستان نجمه برنامه های خانوادگی برگزار می شود و از این فرصت برای نشر معارف اهل بیت علیهم السلام استفاده می شود.

وی با بیان این که برنامه های دهه کرامت از قم آغاز و امروزه در سراسر کشور جاری می باشد، افزود: در این برنامه 31 دستگاه کشوری در ستاد گرامیداشت دهه کرامت حضور داشتند که در طی سال جلسات منظمی برگزار کردند که به غنای هرچه بیشتر این مراسم بزرگ کمک کرد.

حجت االاسلام والمسلمین احمدی با اشاره به ریاست آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در کارگروه محتوایی گرامیداشت دهه کرامت گفت: آستان مقدس قم برای هر روز محتوایی آماده کرد و در غالب کتاب «در آستان کرامت» منتشر نمود که این کتاب در سراسر کشور توزیع شد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با بیان این که تمامی برنامه های اجرایی در حرم مطهر بر اساس عنوان روزها در نظر گرفته شده است، افزود: موضوعات سخنرانی هر شب و دیگر برنامه های آستان با این عنوان ها مطرح و اجرا می شود.

وی به برگزاری حلقه های معرفت در صحن امام رضا علیه السلام به صورت روزانه گفت: از جمله برنامه های ویژه در دهه کرامت، برگزاری خطبه خوانی روزانه با حضور دستگاه ها و اقشار مختلف جامعه می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی افزود: ختم هشت میلون صلوات، زیارت نیابتی حضرت معصومه(س)، ویزیت رایگان درمانگاه حضرت معصومه در روز میلاد و ارائه خدمات موزه آستان در این روز به صورت رایگان و همچنین برگزاری همایش بین الملل حضرت معصومه(س) شناسی از دیگر برنامه های دهه کرامت است.

وی با اشاره به اعزام کاروان سفیران کرامت به استان های مختلف کشور گفت: در این برنامه کاروان هایی به استان های گیلان، کردستان، مرکزی، بوشهر، فارس اعزام و پرچم متبرک حرم مطهر به آنها اهد می  گردد.

وی به برنامه میهمانی ملکوت از سوی مرکز قرآن وحدیث کریمه اهل بیت سلام الله علیها در شب جمعه دوم دهه کرامت اشاره کرد و گفت: در این شب قرآن آموزان مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت سلام الله علیها تا صبح به عبادت وقرائت قرآن می پردازند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها همچنین به غبارروبی مزار شهدای استان قم و امامزادگان قم در دهه کرامت اشاره کرد و گفت: در ایام دهه کرامت، از محصولات تولیدی معاونت فرهنگی و مدیریت روابط عمومی با حضور تولیت آستان مقدس قم رونمایی می شود. در این مراسم از کتاب ها و کتابچه ها و نرم افرازهای تولیدی و سامانه اینترنتی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) رونمایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به خانواده هایی که حد فاصل دهه کرامت سال گذشته و امسال، دارای فرزند دختر شده و نام معصومه را برای آنها انتخاب کرده اند، با اهدای هدایایی، تقدیر می شود. همچنین بر اساس هماهنگی های صورت گرفته، خانم هایی که تمایل داشته باشند که نام خود را به معصومه و القاب این بانو تغییر دهند، با مراجعه به ثبت احوال سراسر کشور انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی با اشاره به ارسال بسته فرهنگی به 140 کشور دنیا ائمه جمعه سراسر کشور، پیش از دهه کرامت گفت: در دهه کرامت کاروان زیر سایه خورشید با حضور خادمان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در مشهد الرضا علیه السلام نیز با اجرای برنامه های مشترک فرهنگی برگزار می شود.

وی در ادامه به برنامه های بخش خواهران در دهه کرامت اشاره کرد و گفت: در کنار برنامه های مختلف، برای زائران و مجاوران حضرت فاطمه معصومه سلام آلله علیها، در بخش خواهران نیز برناهم های مختلف فرهنگی اجرا می شود.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: اداره زائران غیر ایرانی نیز با توجه به این که تلاش معاونت فرهنگی اجرای ویژه برنامه های آستان قمدس برای غیر فارسی زبانان در کنار فارسی زبانان است، برنامه  شرکت نمایندگان ملل مختلف در برنامه های آستان است، حضور خادمان کریمه اهل بیت در مدارس علمیه غیر ایرانی ها و برگزاری همایش آلاله ها با حضور کودکان ایرانی و غیر ایرانی در حمایت از مردم مظلوم غزه را در دستور کار دارد.


منبع : آستانه مقدس حضرت معصومه
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند
عمل مومن، خیرالعمل است

بیشترین بازدید این مجموعه

جديدترين نوع كاسبي با وجهه ديني
برگزاری همايش «نقش اديان در همكاری بين‌المللی» ...
نصب بزرگترین لوسترهای جهان در حرم امام حسین (ع)
بازداشت يک گروه تروريستي بهايي
مراکش دو هزار مسجد قديمي را پلمپ مي کند
برگزاری جشن ميلاد امام حسن مجتبی(ع) در مركز ...
محکومیت اقدامات ضد شیعی در بحرین
کسی نمی‌تواند زمان ظهور را تعیین کند
از سه چيز دوري كنيد.
استاد انصاریان بیان کردند؛ عقل با ارزش‌ترین ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^