فارسی
پنجشنبه 09 فروردين 1403 - الخميس 17 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
1
نفر 0

رحمت در رعایت محرم و نامحرمی

 

در داستان حضرت سکینه اشاره شد که جابر این طرف پرده نشست و حضرت آن طرف پرده بود. این پشت پرده نشستن معنا دارد؛ یعنی، زن نامحرم، نامحرم است، همچنانکه مرد نامحرم نیز نامحرم است. پس حکم خدا به لحاظ افراد عوض نمی‌شود، چرا که نامحرم در هر‌صورت، نامحرم است. شما باید مراقب باشید، چون مخالطه با نامحرم، تحریکتان می‌کند، بی‌دین و خرابتان می‌کند، تقوای شما را می‌سوزاند و ایمانتان را از بین می‌برد. در پایان هم زن و فرزندتان را از دست شما می‌گیرد، خانه‌تان را خراب می‌کند و آبروریزی درست می‌کند. پس نامحرم، نامحرم است و حتی اگر حضرت سکینه و جابر هم باشند باز باید مسائل مربوط به محرم و نامحرم رعایت شود و ما باید نسبت به این‌گونه مسائل با احتیاط حرکت کنیم. اینکه کسی بگوید من حزب اللهی هستم و عیبی ندارد که در اتاقم یک دفتردار زن باشد، درست نیست. نه ریش جلوی شما را می‌گیرد و نه عنوان حزب اللهی. همین‌که قیافه‌ای را ببینی دینت به خطر می‌افتد و کارت تمام می‌شود. آن وقت زحمات زن بیچاره‌ات که سه فرزند برایت آورده و هر‌دفعه نه ماه این بار را نگه داشته و سه دفعه تا نزدیک مردن رفته و چقدر برای خودت و فرزندانت زحمت کشیده همه از بین می‌رود و بهانه‌گیری‌ها شروع می‌شود. شهوت این چیزها را نمی‌فهمد، هیچ‌کداممان هم که تقوای حضرت یوسف (ع) را نداریم، پس نامحرم، نامحرم است. سوره نور را بخوانید که می‌فرماید: «وَ إِذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَاعاً فَاسْأَلُوهُنَّ مِنْ وَرَاءِ حِجَابٍ ذٰلِکُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِکُمْ وَ قُلُوبِهِنَّ». برخی می‌پرسند: حجاب کجای قرآن است؟ آنان باید به این آیات توجه کنند. در ضمن، حجاب فقط برای خانم‌ها هم نیست. خدا بسیاری از چیزها را با پوشش و حجاب حفظ کرده است. همین گندم‌هایی را که می‌بینید امسال در ایران کاشته شده، تمام این‌ها را خدا با حجاب حفظ کرده است. کنار حجابشان هم یک سر نیزه گذاشته والا اگر این‌ها بی‌حجاب بودند یک دانه‌اش به من و تو نمی‌رسید و کلاغ‌ها و گنجشک‌ها همه را می‌بردند. این همه گندم در صحراها در پرتو حجاب حفظ می‌شوند و حجابشان هم به قدری عالی و محکم است که باید با وسائل خاص این حجاب را از آن‌ها بگیرند و گرنه به این زودی مگر حاضرند بی‌حجاب شوند.

 

بنابراین، حجاب داشتن عین رحمت است. شما ببینید که چقدر جوانان ما بعد از انقلاب راحت شدند. گاهی قبل از انقلاب جوان‌ها می‌آمدند و می‌گفتند مریض هستیم. من آنان را نزد دکتری می‌فرستادم تا به طور رایگان مداوایشان کند. بعداً آن دکتر به من می‌گفت که این‌ها به واسطه رابطه‌های نامشروع و مسائل دیگر که مربوط به خودشان بوده چقدر مشکل‌ پیدا کرده‌اند، ولی اکنون بسیاری از جوانان به واسطه باحجاب بودن خانم‌ها راحت شده‌اند. پس حجاب، رحمت است و اگر این رحمت نبود شما بشدت ضرر می‌کردید: «لکنتم من الخاسرین».


منبع : پایگاه عرفان
1
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

ارزشها و لغزشهای نفس - جلسه پانزدهم
کلام ارزشمند حضرت زهرا(س) در بیان دین
دهه دوم محرم 94 خوی آرامگاه شیخ نوایی سخنرانی هفتم
خودشناسی - جلسه اول
ارزش عمر و راه هزينه آن-جلسه بیست وچهارم (متن ...
شیطان و اهل تقوا - جلسه پانزدهم – (متن کامل + ...
رفع حجاب‏ها با ايمان و تقواى مستمر
صله با قاطع رحم
اهميت واجبات از ديدگاه اسلام
ردّ ادعاى كهنگى دين اسلام‏

بیشترین بازدید این مجموعه

نفس - جلسه دوازدهم
ارزشها و لغزشهای نفس - جلسه پانزدهم
مبارزه با طرح و نقشه ضد ارزشى‏
سِرِّ نديدن مرده خود در خواب‏
جفاى برخى از زنان ايرانى به پيامبر اكرم صلّى الله ...
شیطان و اهل تقوا - جلسه پانزدهم – (متن کامل + ...
مرگ و عالم آخرت - جلسه اول (1) - (متن کامل + عناوین)
شهر ری مصلی آستان مقدس حضرت عبد العظیم دهه سوم ...
دهه دوم محرم 94 خوی آرامگاه شیخ نوایی سخنرانی هفتم
کلام ارزشمند حضرت زهرا(س) در بیان دین

 
نظرات کاربر

hossein
با سلام واحترام لابد از ادامه آیه کریمه (وَلَا أَن تَنكِحُوا أَزْوَاجَهُ مِن بَعْدِهِ أَبَدًا ۚ إِنَّ ذَٰلِكُمْ كَانَ عِندَ اللَّـهِ عَظِيمًا) نتیجه میگیرید که هرگز نباید با کسی که همسرش فوت نموده ازدواج کرد و آنرا باید گناهی بزرگ شمرد 2- در سوره هود داریم وامراته قائمة فضحك فبشٌرناه باسحق و من وراء اسحق يعقوب معلوم میشود همسر حضرت ابراهیم در پس پرده نبوده 3- شرکت زنان مسلمان در مسائل اجنمائی تا شرکت در جنگ نشان از آن میدهد چنین دستوری شامل عموم نیست 4- روایات زیادی هم در این باب هست مانند اینکه دست دادن با نا محرم از روی پوشش ایراد ندارد 5- این را عرض کردم نه اینکه بگویم خوب است در ادارات با منشی و نامحرم خلوت کنند حتی مزاحمت ایجاد میکنند و کسی هم به فریاد کسی نرسد الفاظ رکیک را علنا به هم میگویند کار هم نمیکنند اما میگویم درد چیز دیگری است و درمان هم
پاسخ
0     0
4 شهريور 1393 ساعت 9:26 بعد از ظهر
پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^