فارسی
چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 - الاربعاء 14 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

ساده دلان اهل فضل وکمال

 

کشاورز بی‌سوادی درمنطقه با جمعیت خیلی محدود که یک روز هم مکتب ‌خانه نرفته بود، یک روز قبل از منبر من بیل خود کناردرحسینیه گذاشت و وارد شد و سلام کرد. به من گفت من می‌خواهم زکات را برای شما توضیح دهم. من هم  سکوت کردم، چون پروردگار گاهی دانشی را در دل پاکان درس نخوانده تجلی می‌کند. من عمق زکات را از او فهمیدم و من تا آخر عمرم چنین دریافتی از زکات نداشتم.

خداوند در آیات سوره واقعه می فرماید:« فَلا أُقْسِمُ بِمَواقِعِ النُّجُومِ * وَ إِنَّهُ لَقَسَمٌ لَوْ تَعْلَمُونَ عَظيمٌ » سوگند به جایگاه تمام ستارگان، وقتی که آیات سوره مبارکه واقعه در مدینه یا مکه نازل شد، کسی نمی‌فهمید که این سوگند عظیم برای چیست. اما اکنون که دانشمندان با دقت دوربین‌های نجومی آسمان را رصد می‌کنند، با پشتوانه‌های علمی اعلام می‌کنند. بعد رصد خانه کشور دیگر هم می‌گوید همین است. ستاره‌ای را کشف کردیم که پانصد میلیارد سال نوری که هر ثانیه سیصد هزارکیلومتر نور او حرکت می‌کند،  نور خود را به طرف زمین فرستاده  وحالا رسیده است.

 این جایگاه ستاره است که قسم عظیمی بر اوست. آن زمان که عربهای مکه و مدینه قرآن را مسخره می‌کردند،  می گفتند: سوگند به جایگاه ستارگان عظیم چیست؟ اما اگر در دوره ما از قبر بیرون بیایند،  می فهمند سوگند عظیم است یعنی تا الان بشر بالای صد میلیون کهکشان یعنی توده‌ای از ستارگان را کشف کرده که کهکشان راه شیری در تمام منظومه شمسی، گوشه یک بازوی او است. کهکشان ما نسبت به کهکشان بالاتر از خود مثل برگ درمقابل درخت است. بعضی از ستاره‌ها اینقدر بزرگ است که کل منظومه شمسی ما در مقابل آنها مانند خانه ای است که در یک گوشه‌ جای می‌گیرد، بدون اینکه فاصله را کم کنیم، یعنی خورشید و فاصله‌ او با زمین صد و پنجاه میلیون کیلومتر و منظومه شمسی، یک گوشه ستاره ولگا جای می‌گیرد. سپس می گوید: همه آنها در آسمان اول است. پس آسمان دوم وآسمان هفتم چیست؟

پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله می‌فرماید:

    «همه هفت آسمان در مقابل عالم دیگری که به آنها اشراف دارد، مانند حلقه ای افتاده در بیابان است.» بالاتر از قسم این که هنوز در علم ثابت نیست، یعنی باید با دوربین‌های نجومی بررسی کنند. ما به سخنان ائمه‌ طهار علیهم السلام یقین داریم که صد درصد درست است.

 امام صادق علیه السلام می‌فرماید: «خداوند هجده هزار قندیل آفریده که همه هفت آسمان و زمین‌ها و ستارگان دریکی از آن قندیل‌هاست»،در بقیه قندیل‌ها چه خبر است. «وَ إِنَّهُ لَقَسَمٌ لَوْ تَعْلَمُونَ عَظيمٌ * إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَريمٌ * في كِتابٍ مَكْنُون *لا يَمَسُّهُ إِلاَّ الْمُطَهَّرُونَ» جایگاه کتابی که به شما دادم برای نشان دادن ارزش قسم به جایگاه ستارگان عالم است، یعنی قرآن یک طرف، جهان که به آن قسم می‌خورم با آن قرآن با ارزش است.  

 حافظ می‌گوید:

         غسل در اشك زنم كه اهل طريقت گويند          پاك شو اول و پس ديده بر آن پاك انداز

 ده شبانه روز خود را کاملا تصفیه کنید، ازهرگناهی پاک کنید، در عبادت سست نباشید، بعد ده  آیه قرآن بخوانید، ببینید با آن ده آیه درپنجاه سال گذشته عمر چقدر فرق دارد. 


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

حديث عقل و نفس آدمى درآيينه قرآن - جلسه هشتم - (متن ...
موضوعات اخلاقی - جلسه پنجم - عنايات امام عصر عجل ...
متناسب با آلودگى‏ها، حركت انسان به سوى حق، ...
پيام ملائكه به مؤمن محتضر
تهران حسینیه هدایت دهه سوم محرم سخنرانی دوم
گرفتاری‌های دنیایی و حلّ مشکلات مردم
تهران هیئت سجادیه نازی آباد دهه سوم محرم 94 ...
نشان دادن راه هدایت در قرآن
جامعۀ پاك در گرو خانه‏هاى پاك‏
موضوعات اخلاقی - جلسه هفتم - توبة واقعي

بیشترین بازدید این مجموعه

هشدار قرآن در ناشكرى از نعمت دين‏
فضيلت متفاوت سالكين الى الله‏
حلال و حرام مالی - جلسه پانزدهم (متن کامل +عناوین)
حلال و حرام مالی - جلسه سی و هفتم (متن کامل +عناوین)
عبادت با نگاه كردن به عالم‏
خورشيدِ هدايتگر انسان‏ها
ثروت خداداده و دانش فراوان‏
اثرات نور ايمان در قلوب
تهران حسینیه هدایت دهه سوم محرم سخنرانی دوم
سعادت بشر در سبک زندگی الهی

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^