فارسی
چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 - الاربعاء 14 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 24 ارديبهشت 1393 ساعت 11:40 بعد از ظهر

گلباران حرم مطهر امام اول شیعیان با 9 هزار شاخه گل

گلباران حرم مطهر امام اول شیعیان با 9 هزار شاخه گل

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس گفت: برای هفتمین سال پیاپی حرم مطهر حضرت علی(ع) در آستانه ولادت باسعادت ایشان با 9 هزار شاخه گل گلباران می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ جابر مهد‌ی‌یار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس در یک نشست خبری گفت: در شب ولادت آن حضرت مردم استان فارس با 9 هزار شاخه گل طبیعی شامل گل‌های لیلیوم، آنتریوم، رز، گلایل، داوودی و شمشاد، حرم مطهر آن حضرت را گلباران می‌کنند‌.

 

وی با اشاره به طرح توسع حرم مطهر حضرت علی(ع) و آغاز عملیات اجرایی صحن حضرت زهرا(س) گفت: صحن مطهر حضرت زهرا(س) در جوار حرم حضرت علی(ع) با 218 هزار متر مربع زیر بنا، دارای فضاهای متعدد در حال اجراست و اسکلت های صحن تا پایان سال اجرایی می‌شود.

 

وی حجم کار بالای مهندسی و معماری در صحن حضرت زهرا(س) را بی‌نظیر خواند و افزود‌: بکار‌گیری انواع و اقسام هنرها در صحن مطهر حضرت زهرا (س) شامل سه هزار ستون سنگی، هزارو 200 گنبد کوچک روی بام‌ها و 18 هواساز و اتصال حرم مطهر به بحر نجف نشان از بی نظیر بودن کار دارد‌.

 

مهد‌ی‌یار، هنر شیرازی را در همه فعالیت‌های عتبات قابل ملاحظه و مشاهده خواند و افزود: امروز در همه حرم‌ها آثار هنرمندان فارسی و شیرازی مشخص است و اکنون نیز هنرمندان درودگر، قلم‌زن و خاتم‌ساز شیراز، برای پروژه‌های صحن حضرت زهرا(س) آمادگی کامل دارند.

 

نماینده آیت‌الله ایمانی در ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس همچنین از کمک‌های بی دریغ مردم فارس به صحن حضرت زهرا(س) خبر داد و افزود: امروز در فارس معدن‌داران و سنگ‌بری‌ها به این حوزه ورود کرده و مشارکت خوبی داشته‌اند.

 

وی گفت:‌ سال گذشته 10 هزار تن سنگ تامین شده و امسال هم 10 هزار تن سنگ دیگر هم تأمین خواهد شد.

 

مهد‌ی‌یار در ادامه به ساخت و سازهای انجام شده در کربلای معلی اشاره و اضافه کرد: در کربلای معلی سنگ‌کاری، ساخت درب‌های طلاو نقره ، مفروش کردن حرم‌ها، مسقف کردن و تجهیز حرم‌ها به سیستم‌های نور و صوت، به نتیجه رسیده است.

 

وی با اشاره به توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلا گفت: برای آرامش و آسایش زائرین صحن‌های جدیدی در حال احداث است که مردم در این امر نیز مشارکت گسترده دارند.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس همچنین گفت: در کاظمین بازسازی در حال انجام است. ساخت و نصب سه درب طلا توسط مردم استان فارس که باعث رونق حرم مطهر خواهد بود و به صحن امام رضا (ع) متعلق است، همچون نگینی در شهر کاظمین می‌درخشد.

 

وی در ادامه با تأکید بر این که موضوع بازسازی حرم‌های مطهر حاصل اعتماد مردمی است، گفت: تمامی افرادی که بخواهند در ساخت صحن‌های مطهر هزینه متقبل شوند، برای آنان به اندازه هر متر مربعی که می‌پذیرند، سند افتخار صادر می‌کنیم.

 

مهد‌ی‌یار با اشاره به وضعیت سامراء گفت: امروز شاهدیم که سامراء بهتر از گذشته در حال توسعه است و گروه‌های تکفیری هرچه بخواهند جلوی این حرکت را بگیرند، موفق نخواهند بود.

 

وی پیش‌بینی کرد که شهریورماه امسال از گنبد حرم مطهر امامین عسگریین(ع) در سامراء رونمایی و ضریح و صندوق‌های حرم مطهر نصب شود و گفت: ساخت خیمه‌گاه حضرت عباس(ع) با مشارکت استان بوشهر نیز از دیگر فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس است، همچنین هنرمندان درودگر و خاتم‌ساز فارسی در خراسان رضوی و در جوار حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) مشغول ساخت صندوق‌های خاتم هستند.

 

مهدی‌یار با بیان اینکه سیستم مالی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس، تابع سیستم مالی مرکز است، گفت: در فارس هر فرد و دستگاهی بخواهد از چگونگی ساخت و سازها مطلع شود می‌تواند به مرکز مراجعه کند و از روند هزینه‌ها اطلاع کسب کند، تمام آنچه که مردم در اختیار ما قرار داده و می‌دهند، در مسیر نذر هزینه شده و می‌شود.


منبع : خبر گزاری اهل بیت علیه السلام
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

خطر فروپاشی و ریزش مسجد الاقصی
ایران میزبان پایگاههای اینترنتی جهان اسلام
وقوع انفجار در شمال نجف اشرف
بازداشت طلبه روسی‏ که یک تالار عروسی را آتش زد!
عکس جدید از حرم حضرت زینب(س) و خیابان منتهی به آن
گزارش تصویری/ دسته میلیونی «طویریج» در کربلا
استاد انصاریان: شیعیان چه جایگاهی در نزد ائمه(ع) ...
انتشار کتاب جدید استاد انصاریان با عنوان «عبودیت ...
امام جمعه تهران از غرفه نشر دارالعرفان بازدید کرد
ارتباط ائمه(ع) پس از شهادت با شیعیان قطع نمی‌شود

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^