فارسی
شنبه 01 ارديبهشت 1403 - السبت 10 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
14
نفر 0
تاریخ انتشار : 24 فروردين 1393 ساعت 00:00 صبح

سوالات حضرت استاد انصاریان از شبکه های وهابی در برنامه زنده شبكه جهانی ولايت

شبکه های وهابی خصوصا شبکه وهابی سیاسی کلمه که با تبلیغات گسترده رسانه ای خود خواستار مناظره با حضرت استاد انصاریان شده بودند با وجود حضور ایشان در شبکه جهانی ولایت فرار مفتضحانه را بر مناظره ترجیح دادند که خبر آن در خبرگزاری های متعدد منعکس شده است .

حضرت استاد حسین انصاریان در برنامه زنده ( رو در رو از حرف تا عمل ) در شبکه جهانی ولایت که حدود  دو ساعت به طول انجامید ضمن تشکر از زحمات دست اندركاران اين شبكۀ بسيار مفيد و سودمند و بخصوص حضرت آيت الله دکتر حسيني قزويني، كه با مباحث مستدل و استوار خودشان، دلها را روشن مي كنند به طرح چهار سوال اساسی بر پایه کتب معتبر اهل سنت از میان حدود 150 سوال  پرداختند و خواستار پاسخ گویی مفتیان وهابی و یا مدیران شبکه های وهابی و یا مدیر شبکه وهابی سیاسی کلمه در این برنامه و یا هر زمان دیگر شدند .

این چهار سوال عبارتند از :

سوال اول :


قبل از بیان سوال توجه به چند نکته لازم است :

نکته اول


1 - حاكم نيشابوري روايت صحيحي را در مستدرك خود  نقل مي كند كه پيامبر عظيم الشان اسلام فرمودند :

انّ الله يغضب لغضبك و يرضي لرضاك.

که مفهوم آن این است که  رضايت و خشم فاطمه با غضب و خشم و رضايت خدا يكسان است.

این روایت مقام عصمت حضرت زهرا سلام الله علیها را اثبات می نماید. وقتي كسي رضايت و خشمش رضايت و خشم پروردگار باشد معلوم است که از  مقام عصمت برخوردار است.

حاكم مي گويد : هذا حديث صحيح الاسناد و لم یخرجاه .

مستدرك الصحیحین : جلد 3 ص 153.

 

2 - بخاري در روايت صحيحي نقل مي كند که پیامبر فرمود :

فاطمة بضعة مني فمن اغضبها اغضبني

فاطمه پاره تن من است كسي كه او را خشمگين كند من را خشمگين كرده است .

صحيح بخاري : ج 4 ص 210 ح 3714.

 

3 – مسلم  در صحیح خود از پیامبر نقل می کند که آن حضرت فرمود :

انما فاطمة بضعة مني يؤذيني ما آذاها.

فاطمه پاره تن من است هر کس  او را اذیت كند مرا اذیت  كرده است .

صحيح مسلم : ج 7 ص 141 ح 6202.

 

نکته دوم :


بخاري در صحيح خود آورده است که فاطمه زهرا از ابوبکر غضبناک بود و با او قهر کرد و تا آخر عمر هم با او حرف نزد:

فغضبت فاطمة بنت رسول الله صلي الله عليه و سلم فَهَجَرَت ابابكر، فلم تزل مهاجرته حتي توفيت.

صحیح بخاری : ج  4 ص 42 ح 3093

و یا در روایت دیگری آورده است که :

فوجدت فاطمة علي ابي بكر في ذلك – قال -  فهجرته فلم تكلمه حتي توفيت

حضرت زهرا بر ابوبکر خشمناک بود و تا زمانی که از دنیا رفت با ابوبکر قهر بود

صحیح بخاری : ج 5 ص 82 ح 4240

نكته سوم:


خشم و رنج و ناراحتي صديقه كبري سلام الله علیها  به جايي رسيد كه وصيت كرد شبانه من را دفن كنند و ابوبکر و عمر در مراسم تشییع و نماز او حاضر نشوند :

بخاري نقل مي كند كه علی علیه السلام فاطمه را شبانه دفن كرد و خود نمازش را خواند و به ابوبكر هم خبر نداد:

فلما توفيت دفنها زوجها علي ليلا و لم يؤذن بها ابا بكر و صلي عليها.

صحیح بخاری : ج 5 ص 82 ح 4240

بنا به نقل ابن قتيبه متوفاي 272: اين دفن شبانه هم به وصيت حضرت زهرا سلام الله علیها بود تا ابوبکر در مراسم دفن او حاضر نشود :

اوصت أن تدفن ليلا لئلا يحضرها فدفنت ليلا

تاویل مختلف الحدیث : ج 1 ص 300.

اما طرح سوال اول :


اولا : آیا قبول دارید که حضرت زهرا سلام الله علیها از خلیفۀ اول و دوم غضبناك بوده است یا نه ؟

ثانیا : آیا قبول داريد كه خشم فاطمه زهرا سلام الله علیها با خشم خدا و پيغمبر صلی الله علیه و آله و سلم يكي است یا نه ؟

اگر پاسخ شما به سؤال اول و دوم، منفي است ، بايد صحيح ترين روايات كتابهايتان را انكار كنيد. و ديگر نبايد بگوييد : صحيح بخاري، بلکه بايد بگوييد غلط بخاري و یا توجیهی احمقانه پیش بگیرید.

و اگر معتقد به این روایات هستید چگونه این آیه را پاسخ میدهید که خداوند در سوره ممتحنه آیه ۱۳ فرمود:

یا ایها الذین آمنوا لاتتولوا قوما غضب الله علیهم قد یأسوا من الاخرة کما یأس الکفار من اصحاب القبور

مگر پروردگار نمي فرمايد: مردمي كه من به آنها غضبناك هستم را به عنوان دوست و ولي و حاكم انتخاب نكنيد. روايات نقل شده خودتان كه مي گويند: غضب فاطمه غضب خداست ، اگر خدا بر اينها غضبناك است چرا بر ضد اين آيه ، اينان را به عنوان حاكم انتخاب كرديد.

 

 و یا با این مقدمه چه توجیهی برا ی آيه 57 سوره احزاب دارید که می فرماید :

إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُهِينًا 
قطعاً آنان كه خدا و پيامبرش را مى آزارند ، خدا در دنيا و آخرت لعنتشان مى كند ، و براى آنان عذابى خواركننده آماده كرده است .

 با توجه به روایات قبل آیا پيغمبر آزرده نشده؟ آيا خدا از اين كار نفرت نداشته؟ اگرپاسخ مثبت است که قطعا باید مثبت باشد  مطابق این آیه خدا در دنيا و آخرت لعنتشان مى كند و براى آنان عذابى خواركننده آماده كرده است .

 

سوال دوم :


شما چرا دائما در شبكه های خود از ابن تيميه به عنوان شيخ الاسلام ياد مي كنيد و حال اینکه بزرگان از علمای اهل سنت او را کافر و  گمراه و گمراه کننده و و تابعین او را مهدور المال و مهدور الدم و جزء خوارج  و حزب شیطان می دانند ؟

مثلا شوكاني كه از علماي بزرگ اهل سنت است مي گويد : محمد بخاري حنفی  متوفاي 841 درباره ابن تيميه مي گويد كه: صرح ... بتبديعه ثم تكفيره

ایشان  بي پرده بدعت گذاری و کفر ابن تیمیه را بیان کرده در مجلس خود تصریح نموده :

من اطلق القول علي ابن تيميه انه شيخ الاسلام، فهو بهذا الاطلاق كافر.

 اين فتواي عالم بزرگ خودتان است، كه هر كسي ابن تيميه را شيخ الاسلام بخواند و بداند كافر است.

بدر الطالع : ج 2 ص 260

آیا طبق گفته این عالم بزرگ اهل سنت شما کافرانی نیستید که خود را پشت سقیفه پنهان کرده اید؟

 همچنین شما همواره از عقاید ابن تیمیه به عنوان عقیده اهل سنت و جماعت تعبیر می کنید ولی دو تن از عالمان بزرگ اهل سنت یعنی ابن حجر عسقلانی متوفای 852 و شوکانی متوفای 1255 می نویسند:

قاضی شافعی دمشق دستور داد که در دمشق اعلام کنند

من اعتقد عقيدة ابن تيميه حل دمه و ماله

هر كس به مكتب ابن تيميه معتقد باشد خونش حلال است و مالش هم حلال است.

يعني از اسلام خارج است.

الدرر الكامنه : ج1 ص 147، البدر الطالع: ج 1 ص 67 ، مراة الجنان: ج 2 ص 242

تمام مسلمانان جهان بويژه برادران اهل سنت غير وهابي و مخالف با وهابيت، ( چون من خيلي از عزيزان اهل سنت را ديدم كه با وهابيت مخالف هستند، و مي گويند آنها ابدا ربطي به ما ندارند) بدانند كه تمام پيروان ابن تيميه مهدور المال و مهدور المال هستند!!

شما به  اين حكم قاطع این قاضي شافعي چه جوابي می دهید ؟

همچنین  احمد غماري شافعي از بزرگان اساتيد اهل سنت و فارغ التحصيل دانشگاه الازهر و متوفاي 1380، مي گويد:

خداوند ابن تيميه را زشت و از هر خير و نيكي دور گرداند و ذليل كند و به آنچه كه مستحق آن  است كيفر دهد. و بعد خدا را شكر مي كند و مي گويد: الحمد لله خدا اين كار را در حقش كرده، چرا که :

اذ جعله امام كل ضال مضل بعده، چون ابن تيميه را رهبر و امام و پيشواي هر گمراه و گمراه كننده اي قرار داده است .

 البرهان الجلي : ص 53 تأليف احمد الغماري، نشر مطبعة السعاده مصر، 1389

و یا شيخ عبد ربه بن سليمان از علماي الازهر مي گويد:

 ابن تيميه الذي اجمع عقلاء المسلمين انه ضال مضل ...و هم حزب الشيطان المقابل لحزب الرحمن.

اين خيلي نكته جالبي است يعني آنكه عقل ندارد او را شيخ الاسلام مي داند، ولي عقلاي مسلمانان مي گويند: ابن تیمیه گمراه و کمراه کننده است .

فيض الوهاب : ج5 ص 151 تأليف عبد ربه القليوبي، نشر مكتبة القاهره مصر 1423هجري.

و نیز ابن عابدين يكي از فقهاي مشهور و پر آوازه مكتب حنفيه متوفای 1252 ضمن توضیح ویژگیهای خوارج ، محمد بن عبدالوهاب را از خوارج عصر خویش معرفی کرده می نویسد :

کما وقع فی زماننا فی اتباع ( محمد بن ) عبدالوهاب

پیروان محمد بن عبدالوهاب از نجد قیام کردند و به زور به مکه و مدینه مسلط شدند و به ظاهر خود را حنبلی می دانند ولی معتقدند که فقط خودشان مسلمان هستند و دیگر مسلمانان را مشرک می دانند و قتل اهل سنت و علمای آنان را مباح می شمارند !!

 حاشيۀ رد المحتار: ج 4 ص 449 نشر دار الفكر للطباعة و النشر و التوزيع بيروت ،لبنان 1415

 

 و یا  شيخ الازهر جناب دكتر احمد طيب در تاريخ چهارم آوريل 2011 مطابق 15 فروردين 1390 رسما اعلام كرد :

و أن السلفيين الجدد هم خوارج العصر

و سلفی های جدید و وهابیت معاصر خوارج عصر ما شمرده می شوند

حال با چنین تعابیری  از علمای اهل سنت مثل : کافر بودن و گمراه و گمراه کننده بودن ابن تیمیه و نیز مهدور الدم و مهدور المال بودن تابعین او و ... چرا او را شیخ الاسلام می دانید و خود را جزء تابعین او میدانید ؟

شما با تبعیت از این ضال و مضل ، خوارج عصر هستید و منافقانه خود را طرفدار اسلام معرفی می کنید و به دروغ دم از توحید و اسلام میزنید.

 شما به هیچ چیز حتی سقیفه نیز اعتقاد ندارید و تنها اعتقاد شما دلار است و تنها شعار شما لا اله الا الدلار است .

اگر غير از اين است، با نظريه قاطع بزرگان اهل سنت مخصوصا شيخ الازهر كه نماد عقيده اهل سنت در جهان است، در رابطه با خود و رهبرتان یعنی ابن تیمیه چه میکنید ؟؟

سوال سوم :

اگر می توانید از طریق قرآن یا سنت یا اجماع ، دلیلی بر خلافت ابوبکر بیاورید .


سوال چهارم :

بر اساس عقیده شما  خلیفه پیامبر باید توسط شورا انتخاب شود و ابوبکر توسط شورا انتخاب شد اگر مبنا این است چرا ابوبکر به این مبنا عمل نکرد و خودش عمر را انتخاب کرد و به مخالفت اصحاب توجه نکرد ؟

در پایان حضرت استاد انصاریان ضمن دعای خیر برای همه مسلمانان جهان ابراز داشتند که خدا را گواه میگریم که ما دوست داریم همه مردم حتی وهابی ها هدایت شوند و راه جهنم و عذاب را طی ننمایند .

و نیز فرمودند که برنامه های شبکه های وهابی بر علیه تشیع باعث شد که شیعیان نسبت به عقاید خود تحقیق کرده و محکم تر شودند تا جایی که فرزندان خردسال شیعه مسلح به دلیل و علم شده اند که نمیدانم باید از این بابت از شبکه های وهابی تشکر نمود و یا روایت پیامبر را در حق آنان خواند که فرمودند :

لا یزال یوید هذا الدین برجل فاجر

همواره با بدکاران عالم این دین تایید شده و قوی تر می شود و شما وهابیت باعث قوی تر شدن شیعه شده اید .


منبع : موسسه فرهنگی دارالعرفان
14
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

آشنایی با مركز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی
ممنوعیت استفاده از لفظ جلاله "الله" در مطبوعات ...
تمسخر حجاب در دانشگاه عربستان
ارتباط با امام زمان(ع) و ارواح مؤمنین
با شرکت ایران؛ نمايشگاه مسلمانان اروپا در فرانسه ...
پخش ویژه برنامه ولادت امام حسن عسگری(ع) از رادیو ...
گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در شب عید ...
استاد انصاریان: مذمت دنیا در قرآن به دلیل خیانت ...
استاد انصاریان پاسخ می‌دهد: راه رسیدن به خیر ...
 استاد انصاریان: اهل‌بیت(ع) دعاگوی همه شیعیان/ ...

 
نظرات کاربر

علی رضا رضائی
السلام علیکم و الرحمة احسنتم احسنتم حیاکم الله تعالی و بارک الله تعالی فیکم. و نسئلکم الدعا
پاسخ
0     0
2 اسفند 1396 ساعت 4:22 بعد از ظهر
متن اين حدیث اینه: 3714 - حَدَّثَنِي إِبْرَاهِيمُ بْنُ الْمُنْذِرِ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ فُلَيْحٍ عَنْ مُوسَى بْنِ عُقْبَةَ قَالَ ابْنُ شِهَابٍ حَدَّثَنَا أَنَسُ بْنُ مَالِكٍ أَنَّ رِجَالًا مِنْ الْأَنْصَارِ اسْتَأْذَنُوا رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَقَالُوا ائْذَنْ لَنَا فَلْنَتْرُكْ لِابْنِ أُخْتِنَا عَبَّاسٍ فِدَاءَهُ قَالَ وَاللَّهِ لَا تَذَرُونَ مِنْهُ دِرْهَمًا شما چطور جور دیگری ترجمه کردید.؟؟؟؟!!!
پاسخ
0     0
29 ارديبهشت 1393 ساعت 9:31 بعد از ظهر
حدیث شماره ی 3714 این است "" - حدثنا موسى بن إسماعيل: حدثنا إبراهيم بن سعد: أخبرنا ابن شهاب، عن خارجة بن زيد بن ثابت: أن أم العلاء، امرأة من نسائهم بايعت النبي صلى الله عليه وسلم، أخبرته: أن عثمان بن مظعون طار لهم في السكنى، حين قترعت الأنصار على سكنى المهاجرين، قالت أم العلاء: فاشتكى عثمان عندنا فمرضته، حتى توفي وجعلناه في أثوابه، فدخل علينا النبي صلى الله عليه وسلم، فقلت: رحمة الله عليك أبا السائب، شهادتي عليك لقد أكرمك الله، فقال النبي صلى الله عليه وسلم: (وما يدريك أن الله أكرمه)"" شما می خواید کی رو گول بزنید
پاسخ
0     0
29 ارديبهشت 1393 ساعت 04:37 صبح
انصاری
در مورد سوال سوم شما ... لطفا شما جواب دهید اقای خامنه ای چطوری انتخاب شد حضرت ابوبکر هم همانطور انتخاب شد. درمورد سوال چهارم شما .... حضرت ابوبکر فقط نظر داد و جمع نیز قبول کردند و هیچ اجباری نبود در ضمن بعدها که حضرت علی به عنوان خلیفه انتخاب شد و به قول شما قدرت را بدست گرفت پس چرا سه خلیفه گذشته رامحکوم نکرد واز حق خودش دفاع نکرد اگه مردید چاپ کنید و جواب بدید.
پاسخ
0     0
11 ارديبهشت 1393 ساعت 8:16 بعد از ظهر
انصاری
سلام خدمت شما /هر کی به نفع شما حرف میزنه نظرش چاپ میشه وبرعکس عدالت شما مشخصه /در مورد سوال اول شما ..اولا قران در زمان پیامبر کامل شده اگر منظور شما این باشد که قران از اینده خبر داده پس چرا پیامبر با حضرت ابوبکر رض و حضرت عمر رض قطع رابطه نکرده وایشان را منافق اعلام ننمودند. دوما برای ما اهل تسنن مثل روز روشن است که حکومت برای انها مطرح نبود بلکه گسترش دین برای انها مهم بود و همه انها باهم برادر بودند.
پاسخ
0     0
11 ارديبهشت 1393 ساعت 8:01 بعد از ظهر
ع ف
سخن حق را فقط اهل ایمان و یقین و در یک کلمه پاکان درک می کنند نه نا پاکان و نا بخردان چون لایمسه الا المطهرون درود بر کلمات پاک تان استاد محترم .
پاسخ
0     0
7 ارديبهشت 1393 ساعت 10:41 بعد از ظهر
میثم ناصرخاکی از رجایی شهر کرج
بسیار عالی ومستدل است تا به حال اینقدر به شیعه بودنمان افتخار نکرده بودیم خدواند عمر با عزت و کرامت به استاد عزیز بدهد ودرهای آسمان را به سوی ایشان به فضیلت خودش برای ایشان مفتوح نماید در پناه خدواند باری تعالی حفظ باشید سرباز اسلام وافتخار شیعه هستید برای ما وزریه ما هم دعا نمایید.تاظهور حضرت مهدی (عج)
پاسخ
0     0
31 فروردين 1393 ساعت 8:00 بعد از ظهر
وحيد
بسيار عالي و قابل استناد ولي متاسفانه فكر كنم من مجبورم از همين دلايل براي راضي كردن خيلي از هم مسلكها و هموطناي شيعه خودم استفاده كنم چون بارها پيش آمده.
پاسخ
0     0
29 فروردين 1393 ساعت 12:59 صبح
محمد عدیلی
بنام خداوند سبحان خداوند تبارک وتعالی از عمر مابگیرد وبه عمر اشخاصی مثل آقای انصاریان اضافه کند
پاسخ
0     0
28 فروردين 1393 ساعت 9:41 بعد از ظهر
اسماعیل حاجی قلی
سلام ، خدا حفظتون کنه .
پاسخ
0     0
26 فروردين 1393 ساعت 9:15 بعد از ظهر
و یک سوال .چرا نامه پاسخ دفتر شما انقدر بی ادبانه بود. ایا سیره اهل بیت در مقابل مخالفین همین است؟
پاسخ
0     0
25 فروردين 1393 ساعت 8:48 بعد از ظهر
محمد مهدی عیسی زاده
استاد عزیز شیخ حسین انصاریان...چیزهایی رو نوشتید که قلب هر شیعه ای رو خوشحال می کنه....نمیدونم با چه زبونی به شما باید گفت که شمارو دوست دارم.. به قول خود شما سامری چیه که اینا استفراغ هاشن.
پاسخ
0     0
25 فروردين 1393 ساعت 11:40 صبح
احمد
خداوندوجوددانشمنداني مانندآقاي انصاريان رابراي امت جهاني اسلام بخصوص شيعه حفظ كند كه ايشان درحد يك علامه وشايد بيشتر عالم ومتقي هستند
پاسخ
0     0
24 فروردين 1393 ساعت 7:46 بعد از ظهر
احمد
خداوندوجوددانشمنداني مانندآقاي انصاريان رابراي امت جهاني اسلام بخصوص شيعه حفظ كند كه ايشان درحد يك علامه وشايد بيشتر عالم ومتقي هستند
پاسخ
0     0
24 فروردين 1393 ساعت 7:45 بعد از ظهر
پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^