فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 27 بهمن 1392 ساعت 9:07 بعد از ظهر

اعزام 220 هزار ایرانی به عمره/ تکمیل 60 درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع

اعزام 220 هزار ایرانی به عمره/ تکمیل 60 درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع

 

مدیرکل برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت از اعزام ۲۲۰ هزار زائر ایرانی در قالب ۶۹۵ پرواز به سرزمین وحی خبر داد و گفت: اطلاعات گذرنامه ۳۵۵ هزار و ۳۸۸ نفر برای صدور روادید ارسال و روادید ۲۵۳ هزار و ۸۸۹ نفر نیز صادر شده است. 

 

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ حسن سرخوش با اشاره به صدور روادید 253 هزار عمره‌گزار ایرانی تا این لحظه، گفت: تاکنون 220 هزار و 199 زائر ایرانی در قالب 695 پرواز شامل 185 پرواز شرکت ایران ایر، 172 پرواز شرکت ماهان و 338 پرواز سعودی به سرزمین وحی اعزام شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایر 60 هزار و 809 زائر و شرکت هواپیمایی ماهان 55 هزار و 267 زائر عمره‌گزار و شرکت هواپیمایی سعودی 104 هزار و 53 زائر را تا امروز جابه‌جا کرده‌اند، ابراز کرد: تاکنون 173 هزار و 347 زائر ایرانی مناسک عمره را با موفقیت به پایان رسانده و هم اینک به میهن اسلامی بازگشته‌اند.

 

سرخوش ادامه داد: تاکنون اطلاعات گذرنامه 353 هزار و 388 زائر ایرانی برای صدور روادید به کنسولگری‌های عربستان در تهران و مشهد ارسال شده که از این تعداد موافقت الکترونیکی برای 299 هزار و 755 نفر از عربستان دریافت و روادید 253 هزار و 889 نفر نیز صادر شده است.

 

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت یادآور شد: در حال حاضر حدود 24 هزار زائر ایرانی در مدینه و 22 هزار زائر ایرانی در مکه مکرمه حضور دارند و روزانه 14 پرواز از ایستگاه‌های پروازی کشور به مقصد فرودگاه مدینه منوره و جده انجام می‌گیرد.

 

از ابتدای عملیات عمره 1714 زائر ایرانی در مدینه منوره و 2435 زائر ایرانی در مکه مکرمه در مراکز درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت ویزیت شده و همچنین از ابتدای عملیات 141 ایرانی در مدینه و 129 ایرانی در مکه مکرمه در بیمارستان های مرکز پزشکی حج و زیارت بستری شده‌اند. همچنین از آغاز موسم عمره مفرده 93-92  تا 25 بهمن 26 زائر ایرانی در مدینه منوره و مکه مکرمه به دلایلی نظیر ایست قلبی، سکته مغزی، خونریزی داخلی، تصادف و ... فوت شده‌اند.

 

در حال حاضر 45 هتل در مدینه و 31 هتل در شهر مکه پذیرای زائران ایرانی هستند و عملیات اعزام زائران به موسم عمره مفرده سال 93-92 به صورت منظم و طبق برنامه‌ریزی انجام شده در جریان است.

 

تکمیل 60 درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع سال 93

 

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از تکمیل ۶۰ درصد ظرفیت حج سال ۹۳ از آغاز روز ثبت‌نام‌‌ها خبر داد.

 

 ناصر خدرنژاد با بیان این‌که از 18 بهمن ثبت‌نام‌های حج تمتع آغاز شد و تاکنون 60 درصد ظرفیت‌ها تکمیل شده است، اظهار داشت: یکی از اقدامات خوبی که در این دوره از ثبت‌نام‌ها اتفاق افتاد پرداخت دو قسطی هزینه حج سال آینده بود که اقدام خوبی برای رفاه حال زائران است.

 

معاون سازمان حج و زیارت اظهار داشت: در صورتی که همچنان ظرفیت‌های خالی در کاروان‌ها موجود باشد، پس از پایان مهلت مقرر اولویت‌های بعدی را اعلام می‌کنیم تا برای ثبت نام در کاروان های حج اقدام کنند. در اعزام‌های عمره نیز خوشبختانه مشکلی وجود ندارد و تاکنون  بیش از  220 هزار عمره گزار به سرزمین وحی اعزام شده‌اند.

 

همه دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری علی الحساب حج تمتع 10 میلیون ریالی که تا 20 دی‌ 1384 در یکی از شعب بانک ملی ودیعه‌گذاری کرده‌اند، می‌توانند مستقیماً جهت نام‌نویسی به کاروان‌ها مراجعه یا از طریق نشانی اینترنتی http: //haj93.haj.ir اقدام کنند.

 

آن دسته از متقاضیانی که اسناد ثبت‌نامی سال‌های 1360 و 1363 با مبالغ 180 هزار، 200 هزار، 250 هزار و 270 هزار ریالی را دارا هستند باید قبلاً با مراجعه به دفتر حج و زیارت استان مربوطه برای تبدیل سند خود به قبض ودیعه‌گذاری 10 میلیون ریالی و استفاده از تسهیلات مربوطه اقدام و پس از دریافت قبض جدید از شعبه بانک معرفی شده از سوی حج و زیارت استان برای ثبت‌نام اقدام کنند.

 

دارندگان اسناد 8 میلیون ریالی مربوط به سال 1377 و منتهی به 31 فروردین 78 باید قبل از ثبت‌نام به یکی از شعب بانک‌ملی مراجعه و با استفاده از تسهیلات و یارانه مربوطه نسبت به تبدیل قبض ودیعه‌گذاری خود به قبض 10 میلیون ریالی اقدام کنند. همچنین دارندگان اسناد 8 میلیون ریالی از تاریخ اول اردیبهشت 78 تا 29 اسفند 78 باید قبل از ثبت‌نام به یکی از شعب بانک ‌ملی مراجعه و با احتساب سود متعلقه نسبت به تبدیل سند خود به ودیعه‌گذاری 10 میلیون ریالی اقدام کنند.

 

‌همه افراد واجد شرایط تشرفی که در سال‌های گذشته در کاروان پذیرش شده ولی مشرف نشده‌اند (بستانکاران سازمان) باید ابتدا به دفتر حج و زیارت استان مراجعه تا وفق دستورالعمل‌های سازمان نسبت به پایدار کردن قبض خود از طریق مراجعه به شعب بانک ‌ملی وفق ضوابط مربوطه اقدام و سپس برای نام‌نویسی به کاروان‌های حج مراجعه کنند.


منبع : خبر گزاری اهلبیت (ابنا)
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

بیشترین بازدید این مجموعه

طرح استقرار روحانیون در مدارس
متن سخنرانی استاد انصاریان در مورد امام علی (ع)
تشکیل سازمان متعلق به شیعیان در مصر
استاد انصاریان: سیدالشهدا وارث معنوی و کامل ...
گزارش تصویری/ حال و هوای حرم مطهر رضوی در روز ...
مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسکری(ع) در حرم رضوی ...
صدور روادید اربعین از ۲ مهر آغاز می‌شود/ هزینه ...
استاد انصاریان در خوی: نارضایتی پدر و مادر موجب ...
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
...



گزارش خطا  

^